Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل انتقال خون استان، حسین هاشمی روز سه‌شنبه افزود: سلول‌های بنیادی خون‌ساز، سلول‌های چند توانی هستند که قادرند انواع سلول‌های خونی را تولید کنند و اهداکنندگان‌ خون با مراجعه به مراکز سپاس و با یک نمونه خون ۱۰ سی سی (برای آزمایش‌ ژنتیکی) در پربار کردن بانک اطلاعاتی ژنتیکی ایران برای یافتن اهداکننده‌ مناسب جهت بیماران نیازمند به پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سن افراد برای ثبت در این سامانه ۱۸ تا ۳۵ سال، نداشتن سابقه بیماری ، مصرف نکردن داروهای خاص و سلامت کامل است و  اهداکنندگان‌ خون با مراجعه به مرکز سپاس شهرکرد و بروجن در روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه از ساعت هشت تا ۱۲ با یک نمونه خون، داوطلب کمک به بیماران نیازمند شوند.

به گفته وی، این روش ،اهدای چند سی سی خون برای انجام یک آزمایش خون ساده و ثبت مشخصات ژنتیکی در بانک سلول بنیادی ایران است و این روش برای اهداکننده سالم، هیچ ضرری ندارد و سلول‌ها به سرعت در بدن وی بازسازی می شوند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از رشد پنج درصدی اهدای خون در سالجاری خبر داد و گفت: در این مدت چهار هزار و ۷۶۲ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۹۸۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت پنج‌هزار و ۷۱۶ واحد خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما توزیع شد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: این میزان خون و فرآورده خون در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹ رشد ۸.۵ درصد را نشان می‌دهد.

پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای زوج، بروجن و شهرکرد همه روزه و مرکز خونگیری بن در روز پنجشنبه فعال است.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران استانداری چهارمحال و بختیاری شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران استانداری چهارمحال و بختیاری شهرکرد سازمان انتقال خون ايران استانداری چهارمحال و بختیاری شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان انتقال خون ایران اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد

سرهنگ جمشیدی معاون هماهنگ کننده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: این برنامه با هدف تجدید عهد و پیمان با شهدا و حفظ، تقویت سلامت روح و جسم کارکنان سپاه استان و به مناسبت گرمیداشت هفته سلامت و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شده است.

وی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، مسابقات کتابخوانی، برپایی ایستگاه‌های سلامت و کارگاه‌های آموزشی به مناسبت هفته سلامت و هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مختلف سپاه وبسیج چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرکرد برگزار می‌شود

سرهنگ جمشیدی اضافه کرد: کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) امروز مسیر جاده سلامت تا تپه نورالشهدای شهرکرد را پیموده و با قرائت زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر شهدای گمنام، با آرمان‌های والای شهیدان تجدید عهد و پیمان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن