Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خسروی  مدیرکل زندانهای سیستان و بلوچستان در  مراسم اختتامیه مسابقات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی زندان زاهدان بااشاره به خاطره ای از کتاب سلام بر ابراهیم گفت: گود زورخانه مفاهیمی چون پهلوانی ، صداقت ، ایثار و گذشت را به انسان می آموزد .

شهرکی رییس هیات ورزش های زورخانه ای استان نیز ضمن تشکر از همه مسوولین ، مربیان ، دست اندرکاران در برپایی این برنامه علت نامگذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در ۱۷ شوال را جوانمردی و شجاعت حضرت علی (ع) در جنگ خندق عنوان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:  در سایه تعامل و همفکری بتوان روحیه و اخلاق پهلوانی را در ذهن مردم ماندگار کرد .

سرهنگ کیخا جانشین سپاه سلمان استان در امور متخصصین و اقشار نیز با اشاره به پهلوانان دوران جنگ تحمیلی اعم از شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: پهلوانی به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از میان ما پرکشید کسی که امنیت و آسایش را برای ملت ما فراهم کرد .

او  همچنین با اشاره به نبرد حضرت علی (ع) و عمربن عبدود بیان داشت :در این ماجرا حضرت علی به خاطر خدا جنگید و بر نفس خود غلبه کردو این یکی از منش های پهلوانی است .

درپایان این مراسم که با اجرای گروه منتخب ورزش باستانی زندان ، اجرای استاد دهمرده مرشد و مدرس پیشکسوت استان ،پخش کلیپ مستند از فعالیت های باستانی مددجویان همراه بود از نفرات برتر مسابقات زندان و اعضای کمیته برگزاری با اهدای کارت هدیه و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد .

 در حاشیه این مراسم تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندانهای استان و هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای منعقدشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها زورخانه ای ورزش های زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران