Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان که مدت‌ها از بیماری سرطان خون رنج می‌برد، عصر امروز ۱۱ خردادماه جاری در سن ۵۳ سالگی بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان درگذشت. 

وی پیش از این در سمت‌هایی همچون مدیر کل فرهنگی دانشگاه اصفهان مشغول به فعالیت بوده است و از سال ۹۳ تا کنون به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهیاری همچنین عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان بود و عمده فعالیت خود را در زمینه تاریخ اجتماعی و فرهنگی ایران انجام می‌داد.

 

جزییات در گذشت مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان

در همین راستا ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار داشت: آقای الهیاری پیش از ابتلا به بیماری کرونا درگیر بیماری سرطان خون بود اما از حدود ۱۷ روز پیش مشکوک به کرونا شد که پس از انجام آزمایش مشخص شد مبتلا به بیماری کرونا شده‌ است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: او پیش از آنکه هوشیاری خود را از دست دهد حتی در بیمارستان هم پیگیر مسائل کاری بود اما از حدود ۱۰ روز گذشته بیهوش شده و سطح هوشیاریش پایین آمد.

 وی با تشکر از زحمات کادر درمان گفت: پس از گذشت چند روز از بستری وی، پزشک معالج و کادر درمان او اعلام کرد کارهای لازم انجام شده و تمام مراقبت‌ها و مسیرهایی که فکر می‌کردیم ممکن است نتیجه دهد، انجام گرفته اما حال وی وخیم‌تر شد و ریه‌های او کاملا از کار افتاد.

طاهری اضافه کرد: پس از آن که ریه‌ها از کار افتادند، اکسیژن‌رسانی از طریق دستگاه‌ها صورت می‌گرفته در آخرین اقدام یعنی روز گذشته قرار شد ریه از مدار بدن خارج شود و دستگاهی به وی متصل شود که کار ریه را انجام دهد که این امر هم جواب‌گو نبود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: عصر امروز عصر(۱۱خرداد ماه جاری) ایشان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت که بنده این ضایعه دردناک را به همکاران خودم، اصحاب رسانه، اهالی هنر و دانشگاهیان تسلیت عرض میکنم.

وی پیرامون جزییات مراسم خاکسپاری و تشییع مرحوم فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: مراسم تشییع، ساعت ۱۵ روز پنجشنبه از مقابل اداره کل میراث فرهنگی و سپس در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و مراسم خاک سپاری در امامزاده نجم‌الدین جوی‌آباد خمینی‌شهر خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: درگذشت مدیرکل میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان کل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد