Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:33:42 GMT

موارد مثبت ابتلا به کرونا در هرمزگان رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۳۸۲۰

موارد مثبت ابتلا به کرونا در هرمزگان رکورد زد

دکتر فاطمه نوروزیان سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا با انتقاد از بی توجهی برخی از افراد به پروتکلهای بهداشتی، اظهار داشت: براساس این آمار، در شبانه روز گذشته هر یک و نیم دقیقه یک مبتلا به کرونا در هرمزگان شناسایی شده که این آمار به شدت نگران کننده بوده و احتمال مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس در روزها و هفته های آینده بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: روند ابتلا، بستری و فوتی های کرونا در هرمزگان یک روند صعودی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر شامل سه آقا و چهار خانم در رده سنی ۳۹ تا ۹۲ سال از شهرستان بندرلنگه، رودان و بندرعباس بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و شمار فوتی های قطعی کرونا در استان به یک هزار و ۲۸۲ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون ۵۲۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار تنها ۱۳۳ نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند.

نوروزیان آمار بستری های کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های هرمزگان را ۶۷ نفر اعلام کرد و گفت: حال ۱۰ نفر از افراد بستری بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان امید چندانی به بهبود وضعیت آنها ندارند.

این مقام مسوول ابراز داشت: هم اکنون شش شهرستان شامل بندرعباس، میناب، رودان، قشم، بندرخمیر و جاسک در وضعیت قرمز کرونا هستند و وضعیت دیگر مناطق نیز بسیار ناپایدار بوده و با توجه به روند شناسایی و بستری افراد مبتلا به کرونا، احتمال افزایش شمار شهرستان های قرمز وجود دارد.

نوروزیان با اشاره به مشاهده موارد ابتلا به کرونای هندی، انگلیسی و آفریقایی در هرمزگان ، گفت: حجم تردد از مسیرهای مختلف ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای به هرمزگان بسیار بالا بوده و خطر ابتلا به کرونا در این استان از احتمال زیادی برخوردار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: مسوولان باید با توجه به شرایط استان محدودیت های بیشتری برای کنترل هر چه بیشتر این وضعیت اتخاذ کنند که البته هم اکنون نیز اقدامات خوبی انجام شده و فعالیت تمام مشاغل به جز مشاغل گروه یک در شهرستان های قرمز تعطیل و تردد بین استانی نیز ممنوع شده، اما نیازمند محدودیت های بیشتری برای کنترل شرایط هستیم.

دکتر نوروزیان تاکید کرد: از مردم خواستاریم که شرایط حساس و شیوع بالای کرونا در هرمزگان را جدی بگیرند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند، زیرا که اعمال هرگونه محدودیتی در صورت بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی، بی نتیجه خواهد بود و تنها گروهی از مردم از این وضعیت متضرر خواهند شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان مرگ و میر پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مرگ و میر ویروس کرونا مرگ و میر اخبار کنکور کرونا در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان