Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یکی از راهکارهای مهم برای جلب نظر آحاد جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰، ارائه برنامه‌های جامع و دقیق برای رفع مشکلات و مسائل مردم است و انتخاب آگاهانه می‌تواند روند اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

به گفته فعالان سیاسی، هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد میزان تعلق خاطر و مقبولیت نظام سیاسی نیز ارتقا خواهد یافت بنابراین باید تلاش‌ها در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار ایرنا با توجه به اهمیت این موضوع و حساسیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حامد کبودوند فعال سیاسی اصولگرا و رییس شورای حزب پایداری انقلاب اسلامی در استان قزوین، گفت و گویی را ترتیب داده و از او در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و اهمیت آن پرسیده است.

به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، حزب پایداری به عنوان یک تشکل سیاسی مانند بقیه تشکل‌های علاقه‌مند به نظام مقدس جمهوری اسلامی تمایل دارد با وحدت حداکثری و بالابردن مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرینی کند و با تبیین دقیق ملاک‌ها،  معیارها و شاخص‌ها و پرهیز از کلی‌گویی، مردم را در انتخاب نامزد اصلح کمک نماید.

به گفته وی اگر معیارها و ملاک‌های انتخاب را دقیق، واضح و با جزییات برای مردم تبیین کنیم و اختیار انتخاب آگاهانه را به مردم بسپاریم، قطعاً نتیجه‌ای که حاصل می‌شود فارغ از احزاب و جریانات برای مردم مبارک خواهد بود.

ایرنا. مردم استان قزوین همواره مشارکت حداکثری در انتخابات داشته اند، نظر شما درباره میزان مشارکت مردم دیار مینودری در انتخابات پیش رو چیست؟

مردم ایران اسلامی همواره در انتخابات طی ۴۰ سال گذشته تاثیرگذاری داشته و شگفتی‌ خلق کرده اند، در این دوره نیز یکبار دیگر دشمن را ناامید خواهند کرد.

امیدواریم این رویداد مهم سیاسی کشور نیز با درک بالای مردم و احساس تکلیف آنان به بهترین شکل رقم بخورد و طمع دشمنان که به فاصله انداختن میان نظام و مردم چشم دوخته‌اند نقش برآب شود.

تاریخ انتخابات در استان قزوین هم بیانگر این واقعیت است که مردم قزوین همیشه حضور و مشارکت خوبی در انتخابات داشته اند.

در انتخابات پیش رو نیز مردم ایران اسلامی با مشارکت بیشتر و حداکثری در پای صندوق‌های رأی دشمنان نظام اسلامی را مأیوس خواهند کرد.

ایرنا. گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در شرایط فعلی چگونه می‌توانند برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب کاندیدای اصلح نقش آفرین باشند؟

احزاب و در بحث ما به صورت خاص، جبهه پایداری براساس رسالت دینی که دارد به دنبال انتخاب اصلح براساس شاخص‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است و از هرکسی که دارای این شاخص‌ها باشد، براساس تکلیف حمایت می‌کند.

گروه‌های سیاسی می‌توانند در انتخابات در دو حالت نقش‌آفرین باشند یا می‌توانند با ارائه یک لیست توانمند و کارآمد اعتماد مردم را جلب کنند که این کار، وزن و مشروعیت بالاتری به آن جریان سیاسی می‌بخشد.

 در حالت دوم اگر لیست آنها به هر دلیل مورد اقبال مردم قرار نگیرد و در انتخابات شکست خورده باشند می‌توانند مطالبه جدی‌تری از برنده انتخابات داشته باشند و فرد منتخب نیز به این جریان با نگاه ویژه‌تری به واسطه عقبه اجتماعی حاضر در انتخابات نگاه خواهد کرد.

ایرنا. احزاب و جریان‌های سیاسی چگونه می‌توانند برای تقویت مشارکت انتخاباتی تلاش کنند؟

جریان‌های سیاسی باید بتوانند مشکلات مردم را درک کرده و راهکاری برای آن ارائه کنند.

احزاب و جریان‌های سیاسی اگر این موضوع را به عنوان یک شعار در دستور کار خود قرار دهند همین امر باعث تقویت حضور مردم در انتخابات خواهد شد.

ایرنا. شورای شهر در توسعه و آبادانی شهری چه نقش و جایگاهی دارد و کاندیداهای شوراهای اسلامی باید از چه ویژگی‌ای برخوردار باشند؟

بدون شک دغدغه همه ما شکل‌گیری شوراهای اسلامی توانمند برای شهر و روستا است و طبق قانون با توجه به انتظاراتی که مردم به صورت جدی از نمایندگان شورا دارند باید مجموعه مدیریت شهری مشکلات شهروندان را درک کرده و برای حل آنها تلاش کند.

به عبارت دیگر، قابلیت و ویژگی عمده عضو شورای شهر باید درک مشکلات مردم و تلاش برای حل آنها باشد بنابراین کاندیداهایی می‌توانند در شورای شهر به درستی ایفای نقش کنند که هم قابلیت درک مشکلات مردم را دارند و هم توانایی ارائه راه‌حل و پاسخگویی به این مشکلات را داشته باشند.

ورود نخبگان و انتخاب افراد توانمند برای حضور و فعالیت در شوراهای اسلامی شهر و روستا، توسعه، پیشرفت و آبادانی استان را سرعت می بخشد.

ایرنا. شاخص‌ها و ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح و نقش مردم در تشکیل ساختار سیاسی نظام اسلامی چیست؟

رئیس جمهور اصلح باید دارای یک نگاه راهبردی و برنامه محور باشد تا بتواند برای حل مشکلات کشور با سرعت و جدیت وارد عمل شود.

 در حال حاضر با توجه به مشکلات موجود باید وارد دوره جدیدی شویم که یک دولت جوان و توانمند وارد عرصه شود بنابراین در این مقطع، نامزد اصلی ریاست جمهوری کسی است که یک نگاه راهبردی با برنامه‌های مشخص و شناخت کافی نسبت به تمام مشکلات کشور و ظرفیت‌های منطقه داشته باشد.

ایرنا. علت توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟

یکی از پارامترهای قدرت در هر حاکمیتی ارتباط تنگاتنگ نظام حاکم و مردم است و هرچقدر بین حاکمیت و مردم فاصله بیفتد پارامترهای قدرت آن مجموعه کاسته خواهد شد و دشمن تلاش می‌کند تا این فاصله را زیاد ‌کند.

یکی از جایگاه‌های تبلور تعامل ملت، دولت، حاکمیت و مردم حضور در انتخابات است و عرصه انتخابات یک رفراندوم جدی می‌باشد تا مردم میزان اعتماد خود به عملکرد کارگزاران اجرایی و نظام را به نمایش بگذارند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند این پیام را به دشمن مخابره کند که بین ملت و نظام فاصله نیست.

ایرنا. برای آنکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حضور حداکثری و پرشور مردم برگزار شود، چه باید کرد؟

اهمیت شرکت در انتخابات باید برای مردم و جامعه تبیین شود چون شرکت نکردن در انتخابات و درست انتخاب نکردن به معنای ادامه مشکلات کشور خواهد بود بنابراین باید برای مردم به درستی تبیین شود که اگر در انتخابات پیش رو، درست انتخاب کنند می‌توان بر بسیاری از مشکلات کشور فائق آمد.

ایرنا. در مورد رعایت اخلاق انتخاباتی چه توصیه‌ای به نامزدهای انتخابات دارید؟

یکی از جدی‌ترین انتظارات از نامزدها در انتخابات این است که به جای تخریب و حتی مقایسه و نقد کاندیداها، برنامه‌ها و راه حل‌های خود را ارائه دهند.

متاسفانه خیلی از نامزدها چون برنامه‌ و پاسخ معتبری ندارند و نمی‌توانند روایت درست و معتبری ارائه کنند با نمایش‌های مختلف برای انحراف اذهان عمومی از مسائل اصلی با تخریب‌، تهمت‌ و توهین‌ به دیگر نامزدها اقدام می‌کنند که یک حرکت ضد ارزشی و غیر اخلاقی است و مردم از این مدل رفتارها بیزارند و دیگر به آن توجه نمی‌کنند.

امیدواریم در آینده شاهد کاهش این بی اخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها در انتخابات باشیم و نامزدها با ارایه برنامه‌های خود برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان قزوین، ۹۶۴ داوطلب در ۲۸ شهر به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات شورای شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات شورای شهر انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات شورای شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی اخبار کنکور حداکثری مردم در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری شوراهای اسلامی شهر مشارکت حداکثری انتخابات ۱۴۰۰ مشکلات کشور استان قزوین مشکلات مردم شهر و روستا برنامه ها شورای شهر برای مردم برای حل شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است