Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@19:32:57 GMT

مرور یک رکورد استثنایی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۳۳۱

مرور یک رکورد استثنایی

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم امروز در شماره خود به قلم حمیدرضا صدر مطلبی را در مورد کریم باقری با این عنوان منتشر کرده است:

«هال‌تریک» آقا‌کریم

12 خرداد 1376

 17 گل در یک دیدار. ثبت یک رکورد جهانی. شکستن رکورد پیروزی 12 بر صفر نیوزیلند مقابل فیجی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 1982. عدد بزرگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی تعداد گل‌ها با افزایش یافتن، اهمیت‌شان را از دست می‌دهند. تفاوت فوتبال با بسکتبال و والیبال، دو بازی گروهی دیگر، در اهمیت گل‌هاست و نه تعدادشان و اهمیت و تعداد با هم تنافر دارد. وقتی دروازه‌بانی سنگرش را با هر حمله‌ای از دست می‌دهد، همه‌چیز شوخی می‌شود و گویی هجویه‌ای بر فوتبال جاری شده است.  بازی اول در مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۸ برابر مالدیو است؛ با کشوری که ۲۵۰‌هزار نفر جمعیت دارد. جزیره‌ای با یک ورزشگاه. کریم باقری ۷ گل زد و به اصطلاح فوتبالی‌ها هال‌تریک کرد (زدن 7 گل در یک بازی). حمید استیلی که معمولا گل نمی‌زند 3 گل زد، خداداد عزیزی ۲ گل، علی دایی ۲ گل و رضا شاهرودی، مهرداد میناوند و مهدی مهدوی‌کیا هر کدام یک گل. تازه در دل این آتش‌بازی دروازه‌بان مالدیو یک ضربه پنالتی دایی را هم مهار کرد که اگر نمی‌کرد الان گل‌های ملی علی دایی 110 بود نه 109. آن روزها زیاد لبخند رضایت بر لبان محمد مایلی‌کهن نقش می‌بست؛ خندید و خندید تا در دور بعدی به قطر باختیم و محمد مایلی هم برکنار شد. صحبت از 24 سال پیش است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کریم باقری تیم ملی حمیدرضا صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد

تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی و مبینا فلاح با امتیاز 1327 در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو ایران با امتیاز 1299 بود که در مسابقات کاپ سنگاپور برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!