Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از ۵۸ به ۷۱ درصد رسیده است، اما انتظار ما این است حداقل بتوانیم به ۹۰ درصد برسیم.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی به حدود ۷۳ درصد افزایش یافته است و استان‌های سمنان، زنجان، قزوین، اردبیل جزو بالاترین استان‌ها در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی بیان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، کرمانشاه، تهران، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان و فارس به حدود ۸۴ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که مردم این استان‌ها به این مسئله توجه جدی دارند.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که درصد موارد استفاده از ماسک نیز در اماکن عمومی به  ۷۱.۸۶ درصد رسیده است.

حریرچی با بیان اینکه با توجه به تعطیلات پیش رو هرگونه تجمع و هم‌نفس شدن افراد به هر دلیلی که باشد موجب افزایش ابتلا به کرونا و میزان مرگ و میر خواهد شد، تاکید کرد: با رعایت دستورالعمل‌ها باید به دوره طلایی واکسیناسیون برسیم که این باعث بازگشت به کار، زندگی و اشتغال در چند ماه آینده و در نهایت تا آخر سال جاری خواهد بود.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: با واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شاهد کاهش مرگ و میر زیادی در کشور خواهیم بود و کاهش چرخه شیوع ویروس کرونا با واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور عملی خواهد بود.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۲ هزار بیمار بستری به ۱۰ هزار نفر کاهش یافته اما در هفته جاری تعداد بیماران سرپایی ۱۳ درصد، بسترهای ۱۸ درصد و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا نیز ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: در حال حاضر بیش ۳ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۸ نفر دٌز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و ۵ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۶ نفر نیز به صورت کامل واکسینه شده‌اند. (یعنی هر دو دور را دریافت کرده‌اند.)

وی تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون جمعیت ما به ۷۰ درصد برسد باید دستورالعمل‌ها را به دقت رعایت کنیم و مهم‌ترین راه مقابله با بیماری کرونا تا یک سال آینده تنها با واکسیناسیون عملی خواهد بود.

او تاکید کرد: مهم‌ترین قصور دینی، ملی و اجتماعی ایجاد تردید درباره واکسیناسیون است.

کد خبر 605068 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران ایرج حریرچی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت بهداشت و درمان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست