Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «لاله‌های زینبی» با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره در حوزه‌های مختلف توانسته در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقشی مهم ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «لاله های زینبی» در جوار مسجد فاطمه الزهرا(س) یکی از کانون های فعال مساجد استان قم است که در طرح ملی «ایران قوی» موفق به کسب امتیاز 12040 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کانون فرهنگی هنری در محورهای مختلف توانسته به مخاطبان خود خدمات ارایه دهد و اکنون 100 نفر عضو ثابت این کانون فرهنگی هنری هستند.


 

«رضا اقبالی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: برپایی کارگاه آموزشی خانواده، تربیت فرزند، همسرداری و روان شناسی یکی از فعالیت های شاخص این کانون فرهنگی هنری است.


 

بنابراین گزارش، امروز با توجه به آسیب های اجتماعی که با آن مواجه هستیم، تقویت برنامه ها در فضای مجازی یکی از رویکردهایی است که درکانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) مورد توجه است، مدیر کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) استان قم در این باره گفت: برگزاری برنامه های اعتقادی، اخلاقی، بصیرتی، مقابله با آسیب های اجتماعی، آموزش سواد رسانه ای، ترویج فرهنگ مطالعه با اجرای طرح «شنبه های با کتاب» و مهارت های هفت گانه رایانه ای، دوره های حفظ،ترتیل. احکام به نونهالان، نوجوانان و جوانان از جمله برنامه هایی است که اکنون توسط این کانون فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی دنبال می شود.


وی ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) ارایه آموزش های خانگی برای خانواده ها، ویزیت رایگان بیماران و راه اندازی کمپ ترک اعتیاد است، ضمن اینکه پس از شیوع بیماری کرونا رویکردهای این کانون به سمت توزیع بسته های معیشتی در پنج مرحله سوق یافت و توانستیم برای نوعروسان جهیزیه تهیه کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما صیانت از خانواده های آسیب پذیر بوده است. همچنین مواد ضدعفونی، بسته های بهداشتی شامل الکل و ماسک میان خانواده های درگیربا کرونا به صورت روزانه توزیع و از بسیاری از خانواده ها تست غربالگری گرفته شد.


اقبالی خاطرنشان کرد: قبل از بحران کرونا هم اردوی درون شهری و برون شهری، آموزش رایگان شنا برای کودکان، دوره های آموزش تنیس، فوتبال، فوتسال، تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی، برگزاری جشن های مختلف در مناسبت های مذهبی و ملی، سلسله نشست های آشنایی با نهج البلاغه، سلسله جلسات صحیفه شناسی برای کودکان و نوجوانان توسط کانون لاله های زینبی مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار می شده است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی کاهش آسیب های اجتماعی کانون های مساجد کانون فرهنگی هنری آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی