Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@20:57:51 GMT

استکی: بوکس ایران شخصیت قهرمانی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۸۳۳

استکی: بوکس ایران شخصیت قهرمانی دارد

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: بچه‌ها آن کاری را که در قهرمانی آسیا باید انجام می‌دادند از لحاظ فنی انجام دادند و جای انتقادی نگذاشتند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علیرضا استکی در خصوص کیفیت رقابت‌های قهرمانی آسیا در امارات و عملکرد ملی‌پوشان بوکس کشورمان، اظهار داشت: پیکارهای امسال قهرمانی آسیا در دبی مسابقات بسیار خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند کشور همچون ژاپن، چین، تایلند و کره جنوبی در این دوره حضور نداشتند. ولی سال گذشته این تیم‌ها را در اردن شکست داده بودیم و هیچ مشکلی برای رویاروی با آنها نداشتیم. ای‌کاش این کشورها نیز بودند تا بچه‌ها بیشتر خودشان را نشان می‌دادند و این‌قدر به قهرمان جهان نمی‌خوردند. الحمدالله نشان دادند به اسم حریفان کاری ندارند و بوکس خودشان را انجام دادند. چهار ملی‌پوش‌مان می‌توانستند مدال بگیرند چون تیم ما شخصیت قهرمانی و رفتن روی سکو آسیا را داشت‌.

 

وی افزود: برخی از پیشکسوتان که به عملکرد تیم‌مان انتقاد دارند، خودشان به مسابقات قهرمانی آسیا رفته‌اند و می‌دانند که چقدر مدال گرفتن در این رقابت‌ها سخت است. انتقاد خوب است ولی این تیم جای انتقاد نداشت. چون بچه‌ها آن کاری را که باید انجام می‌دادند کم نگذاشتند و از لحاظ فنی بالا بودند.

 

سرمربی تیم ملی بوکس اضافه کرد: اردوی ازبکستان از نظر روحی و روانی به بچه‌های ما کمک کرد. تیم‌هایی که در دبی حاضر بودند تیم بوکس ایران را تحسین کردند. پیشرفت خوبی نسبت به دوره‌های قبل داشتیم. با اینکه به خاطر کرونا یک سال در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده بودیم ولی عملکرد موثری داشتیم. در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در سه وزن بسیار خوب کار کردیم و بچه‌ها مدال‌ها را از دهان شیر بیرون آوردند.

وی ادامه داد: در سنگین وزن هم پویا امیری در مقابل قهرمان دنیا مبارزه خوبی داشت و ۳ راند را جنگید و با تمام وجودش بوکس کرد. او تازه از وزن ۹۱ کیلوگرم به وزن به اضافه ۹۱ کیلوگرم آمده است.

 

استکی درباره شرایط داوری‌ها تصریح کرد: به خاطر اینکه رئیس سابق فدراسیون جهانی بوکس ازبک بوده است، هنوز کمیته داوران آسیا به رئیس قبلی، تمایل دارند. ولی در کل داوری‌ها نسبت به قبل بد نبود. اما قضاوت دیدار فینال میثم قشلاقی عمدا زیر سوال بردند.

سرمربی تیم‌ ملی بوکس تاکید کرد: تقریباً ۵۰ درصد از برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک پیاده کرده‌ایم ولی رقابت‌های قهرمانی آسیا برای ما یک بازی تدارکاتی بود و ما را ۲۰ درصد جلو انداخت.

 

استکی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی پیش‌رو تیم ملی بوکس، خاطرنشان کرد: تا بازی‌های المپیک توکیو سه مقطع اردو در تهران داریم. سعی خواهیم کرد که اردوی مشترکی نیز در ایران داشته باشیم. اگر این اردوی مشترک را نتوانستیم برگزار کنیم با نفرات داخلی اردوها و تمرینات را برگزار خواهیم کرد.

بوکس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بوکس قهرمانی آسیا ملی بوکس بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران برای دومین بار به فینال رسید

تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک با شکست استرالیا یک به فینال رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ آغاز شد و امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد. تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نویی) با پیروزی دو بر یک برابر استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) فینالیست این دوره از مسابقات شد.

ملی‌پوشان ساحلی با امتیازات ۲۱ بر ۱۰، ۱۶ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۰ حریف را شکست دادند تا برای دومین بار در طول تاریخ به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال مردان آسیا راه یابند. حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نویی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک(انگوینهووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) و نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نویی با کسب این نتایج در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود. نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی‌پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

منبع: مهر

کد خبر 750688

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای