Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@23:46:47 GMT

آخرین خبرها از شوراهای شهر در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۸۴۸

آخرین خبرها از شوراهای شهر در هرمزگان

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،انتخابات شوراهای شهر در ۸۵شهر و بخش و ۱۳۲۱ روستا برگزار می شود و حدود ۹هزار نفر در این دوره با هم رقابت می کنند .

۶۹۲نفر از شوراهای در شهرها برای کسب ۲۱۸کرسی با هم رقابت می کنند. بیشترین تعداد شورا در شهر بندرعباس با۱۱عضو و شهر میناب با ۷عضو است و در بقیه شهرها نیز ۵عضو دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت اصلی گروه های سیاسی در شهر بندرعباس است که حدود ۷ گروه با هم رقابت می کنند.

نیروهای مستقل تبلیغات بیشتری دارند. نزدیکی برخی این گروه ها به نمایندگان فعلی و ادوار مجلس وزن سیاسی این گروه ها را بیشتر کرده است.

بر اساس بررسی های میدانی ۳۰درصد داوطلبان بیشترین تبلیغات غیررسمی و مجازی دارند و با بازنشر تصاویر و دیدار با متنفذان و افراد شاخص در حال یارگیری هستند.

انتخاب شهردار آینده

در تبلیغات شورای شهر پویش شفافیت هم راه اندازی شده است و بیشتر داوطلبان از مردم خواسته اند به شوراهای فعلی و تیم های نزدیک به شهردار نه بگویند.

بازار نظرسنجی ها هم در اینستا گرام و تلگرام داغ است و هر روز لیست های جداگانه ای از نامزدها منتشر می شود. برخی از این گروه ها حتی شهردار آینده را هم انتخاب کرده اند.

دو تن از نامزدها دیروز در تبلیغات و دیدارهای محلی قول استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای جدید در شهرداری دادند.

شایعه تأیید صلاحیت

گفته می شود دو نفر از شوراهای فعلی که در هیات های نظارت استان رد شده اند موفق به دریافت تاییدیه از هیات نظارت مرکزی شده اند. و تبلیغات مجازی شأن را هم شروع کردند.

عضویت در ستادهای ریاست جمهوری

چند تن از داوطلبان هم با عضویت در ستادهای ریاست جمهوری و عضویت در شورای مرکزی این ستادها بدنبال بهره گیری از ظرفیت ستادهای ریاست جمهوری برای تبلیغات هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراهای شهر و روستا گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند

استاندار اصفهان گفت: با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی -سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت- در همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها، اظهار کرد: نخستین اصل یک حرکت تشکیلاتی رصد مستمر مسیر حرکت با درنظر گرفتن اهداف اولیه است.

وی ادامه داد: با تشکیل شوراهای اسلامی اتفاقات مبارکی در حوزه ظرفیت‌سازی در امور مختلف حکمرانی رقم خورد از جمله اینکه در نگاه اول کار مردم به آنان واگذار شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شوراها تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند، گفت: کلیات نظام جمهوری اسلامی در چارچوب نگاه مردم‌سالاری دینی تدبیر شده و حرکت می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، از این رو تجلی حکمرانی مردمی در شوراها کار اشتباه و بیهوده‌ای نیست.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن شوراها مردم نسبت به مسائلی که در حوزه زندگی آنها اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت بیشتری دارند که ارزشمند است.

مرتضوی با بیان اینکه با حضور شوراها تصمیمات دقیق‌تر و کاربردی‌تر شده است، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار و مشارکت دادن سرمایه‌های مردم در مدیریت شهری یکی از مسائلی است که نباید از آن غفلت شود و شوراها در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی متذکر شد: در حوزه ارتباط مردم با حاکمیت نیز شوراها نقش ویژه و حلقه میانی این ارتباط هستند، این حلقه نقش دوسویه‌ای دارد که سبب برقراری ارتباط مناسب‌تر میان مردم و حاکمیت خواهد شد.

استاندار اصفهان یادآور شد: البته زمانی شاهد حضور مؤثر شوراها هستیم که در مجموعه تصمیماتی که در نظام شورایی گرفته می‌شود اصول و نکاتی مد نظر قرار بگیرد که مهمترین آنها مدیریت جهادی است.

مرتضوی با تأکید بر شاخصه‌های مدیریت جهادی، عنوان کرد: وقتی در مورد مدیریت جهادی در حوزه شوراها و مدیریت شهری صحبت می‌کنیم، بایستی ارکان نگاه مجاهدانه را در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم دم از مدیریت جهادی بزنیم اما یأس و ناامیدی را به جامعه القاء کنیم.

استاندار اصفهان افزود: مادام به یاد خداوند متعال بودن یکی از اصول اساسی نگاه مجاهدانه است، در کنار توکل به خداوند و نگاه توحیدی در مسیر حرکت، موضوع اعتماد به نفس و خودباوری نیز بسیار بااهمیت است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پرکاری، تلاش شبانه روزی و همت مضاعف از الزامات نگاه و رویکرد جهادی است، مجاهد کسی است که به دنبال ظرفیت‌سازی و باز کردن گره‌ها باشد.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و بصیرت نیز بسیار مهم است تا جهت‌گیری مدیریت شهری بر همین اصل هدف‌گذاری شود زیرا دوری از بصیرت به معنای حرکت در اردوگاه دشمن است.

استاندار اصفهان با تأکید براینکه با تصمیم غیرمدبرانه امید جامعه از بین خواهد رفت، عنوان کرد: از این رو بایستی از نگاه اختلافی دوری کنیم، با نگاهی به تجربیات ادوار گذشته شوراها متوجه می‌شویم که در سال پایانی خدمت، اختلاف در مدیریت شهری اوج گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: نتیجه این اختلافات از دست رفتن فرصت خدمت به مردم و ایجاد جو سنگین ناامیدی در جامعه است.

وی تأکید کرد: از این رو در این دوره بایستی تلاش شود تا سال پایانی خدمت، به سال اختلاف و از دست رفتن فرصت‌ها تبدیل نشود.

مرتضوی نگاه منتقدانه اعضای شورای شهر در تصمیم‌گیری ها را ضروری دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری در تصمیم گیری ها منتقدانه و در اجرای اهداف متحدانه عمل کنند.

استاندار اصفهان در مورد سیاست دولت در برابر شوراهای اسلامی، گفت: در سالهای گذشته سیاست دولت حمایت جامع و کامل از مدیریت شهری و روستایی بوده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این رویکرد در قالب تأمین ماشین‌آلات، تجهیزات، امکانات و قیر مورد نیاز در راهسازی متبلور و بسیار متفاوت تر از سال‌های گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: در استان اصفهان در سه سال گذشته ۶۵۹ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خدمت شهرداران و مدیریت شهری توزیع شده است که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: اعضاء شوراهای اسلامی و شهرداران کاری کنند که امسال سال امیدآفرینی در سراسر استان باشد و از هرگونه تنش واختلافی که سودی به مردم نمی‌رساند دوری کنند.

کد خبر 751529

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند