Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:40:42 GMT

کلاهبرداری میلیونی رمال اینترنتی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۹۷۸

این کلاهبردار با انتشار آگهی در زمینه فالگیری و رمالی در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد شهروندان و فریب‌دادن آنها با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌کرد. با مراجعه فردی به پلیس فتا و بیان شکایت درمورد فریب‌خوردن از شخصی در فضای مجازی با ترفند گرفتن فال و آینده‌نگری، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی توضیح داد: آن فرد چنان خوب صحبت می‌کرد که اعتمادم به او کاملا جلب شد و باور کردم توانایی‌های زیادی دارد و می‌تواند گره‌های زندگی‌ام را باز و آینده‌ام را پیش‌بینی کند اما بعد از پرداخت پول فهمیدم همه حرف‌های او بی‌اساس است و وی از من کلاهبرداری کرده است. کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت‌گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری‌شده طی‌ رصدهای مستمر در فضای مجازی، کانالی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کردند و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمالی در این کانال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و دریافت مبالغ زیادی از آنان کرده است. با انجام اقدامات فنی و بررسی‌های پلیسی، متهم در یکی از شهرهای غرب استان‌ تهران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضائی، توسط پلیس فتا دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد. این فرد در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجه‌شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا ضمن اعتراف به اتهامش هدف خود را از این عمل، انگیزه مالی عنوان کرد و گفت: من به طعمه‌هایم می‌گفتم با توانایی‌هایی که دارم می‌توانم مشکلات آنها را حل یا آینده را برایشان پیشگویی کنم و با این ترفند اعتماد این افراد را به ‌دست می‌آوردم و از آنان پول می‌گرفتم. متهم در نهایت از کارهای خود اظهار پشیمانی کرد و پرونده به همراه مجرم برای رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد. سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با تأیید این خبر به مردم هشدار داد: کلاهبرداری از طریق دعانویسی و رمالی به یکی از روش‌های جدید مجرمان در فضای مجازی تبدیل‌ شده است؛ ازاین‌رو به کاربران توصیه می‌کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوءاستفاده را از این کلاهبرداران بگیرند و در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی در دام این‌گونه آگهی‌ها گرفتار نشوند.

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی