Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:51:53 GMT

افزایش ۸۸ درصدی بودجه شهرداری پردیس در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۵۱۳۲

افزایش ۸۸ درصدی بودجه شهرداری پردیس در سال ۱۴۰۰

«مرتضی همتی» روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در حوزه عمرانی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد رشد  و در بودجه جاری ۶۰ درصد که در مجموع به ۸۸ درصد رشد رسیده است، سهم عمرانی ۲۱۰۰ میلیارد ریال و سهم جاری ۱۳۰۰ میلیارد شده است.

وی افزود : هنگامی که در حدود  ۵۰ میلیارد ریال از بودجه سال ۹۹ محقق شد حتی یک ریال ملک در شهرداری پردیس نفروختیم و تمام بودجه از عوارض پیش بینی شده تامین شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار پردیس گفت: بخش قابل توجهی از این موفقیت‌ها از شفافیت مالی و پرهیز از هزینه‌های بالا حاصل شد.

همتی با بیان اینکه سازه‌های بزرگ که در مسکن مهر ساخته شده است در آینده برای شهرداری هزینه در بر خواهد داشت، توضیح داد: تا ده سال آینده سازه های بزرگ مسکن مهر فرسوده خواهد شد و تمامی آنها برای خدمات رسانی شهری و حمل و نقل هزینه‌های بالایی خواهد داشت که تامین درآمد مورد نیاز آنها برای شهرداری پردیس در آینده بسیار سخت خواهد بود.

وی با اشاره به شتاب رشد جمعیتی فزاینده در شهر پردیس، بیان کرد: آهنگ  رشد جمعیت در کشور حدود ۱.۳ است اما نرخ رشد جمعیت پردیس ۱۰.۳ می‌باشد که این شتاب فزاینده ناشی از مهاجرت به دلیل ویژگی‌های خاص پردیس است.

شهردار پردیس گفت: شهر پردیس بزرگترین کارگاه عمرانی کشور است و با ساخت واحدهای مسکن ملی در حدود ۹۰ هزار واحد در این شهر در حال ساخت است و ساخت و ساز و محیط عمرانی یک سری مضایق و معاذیر برای شهروندان به همراه دارد.

همتی افزود: فازهای یک، ۲، ۳ ، ۴ ، ۶ و ۷  که به شهرداری تحویل شده از نظر سرانه های خدماتی کامل نیست و بودجه مورد نیاز شهرداری برای خدمات رسانی مطلوب، بیش از یک هزار میلیارد است.

وی ادامه داد: دردهه فجر امسال تنها دستگاهی که پروژه های قابل افتتاح در پردیس داشت شهرداری بود و مرکز پایش تصویری شهر پردیس بنا به گفته مسئولان یکی از بهترین مراکز پایش تصویری در سطح استان است.

خدمات آتش نشانی در سطح مطلوب نداریم

شهردار پردیس با بیان اینکه در حوزه ایمنی و خدمات آتش نشانی به سطح مطلوب خدمات رسانی نرسیدیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شهر پردیس سکونت دارند و۵ ایستگاه آتش نشانی فعال موجود  پاسخگوی نیاز شهر نیست و با رشد فزاینده جمعیت این شهر افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی در شهر پردیس ضرورت دارد.

همتی گفت: در فاز ۱۱مسکن مهر پردیس  سازه های بلندی داریم و در حال حاضر  ۲ نردبان ۵۰ متری  برای آتش سوزی برجها استفاده می شود، امکانات موجود پاسخگوی نیاز آینده نیست و در این راستا، دستگاه‌های متولی استانی و کشوری نگاه ویژه ای به این شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: مناطق صنعتی پردیس با مواد شیمیایی رزین، رنگ و فوم بضاعت بالفعلی برای حریق دارند و مانند انبار باروتی هستند که نیاز به مراقبت و پیشگیری از اشتعال دارند.

شهردار پردیس با بیان اینکه شهرداری و مدیریت شهری پردیس تکلیفی برای حمل و نقل برون شهری ندارند، توضیح داد: در قانون شهرهای جدید، مدیریت شهری تکلیفی برای حمل و نقل برون شهری ندارد اما شهرداری پردیس با وجود تمام مشکلات و هزینه ها و نبود پایانه مسافربری کار حمل و نقل برون شهری را به منظور رفاه حال شهروندان انجام می دهد.

همتی با اشاره به ایجاد ۴ هکتار فضای سبز در سطح شهر پردیس، اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیاردریال  ۴ هکتار فضای سبز را ایجاد کردیم و بیش از۱۱ میلیارد ریال برای نگهداری ۲۱۱ هکتار فضای سبز شهر در طول فصل نگهداری هزینه کردیم و واحد فضای سبز با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در حدود ۲۰۰ هزار گلدان تامین کرده است.

سهمیه پساب تصفیه خانه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز نداریم

وی ادامه داد: مشکل اساسی فضای سبز، تامین آب از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب پردیس است که با وجود یک تصفیه خانه فاضلاب فعال در شهر هنوز سهم پساب برای فضای سبز شهر در نظر گرفته نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد:  ادارات متولی آب جرائم سنگینی را به شهرداری تحمیل می کنند و شهرداری در طی سال با مصرف ۴۰۰ میلیون لیتر آب ، ۸۰ میلیارد ریال برای نگهداری از ۲۱۵ هکتار فضای سبز  هزینه می کند.

شهردار پردیس با اشاره به فعالیت‏های عمرانی سال گذشته در سطح شهر، توضیح داد: ۲۵۲ هزار متر مربع آسفالت، ۲۸ هزار متر مربع پیاده رو و کفپوش، ۱۴۶ هزار متر مربع خاک برداری و خاک ریزی در پروژه های عمرانی، ۲۷ کیلومتر جدول گذاری، ۸۵۱۰ متر محوطه سازی ، ۷۹ هزار متر مربع زیر پوشش روشنایی ، ۹۱ چشمه سرویس بهداشتی، ۴۹۰۰ متر مکعب لاشه و احجام سنگی و بیش از ۲۲ هزار متر بنای در حال احداث داریم.

همتی ادامه داد: بیش از ۶۳ هزار متر مربع  فضای سبز در حال احداث، ۱۴۰۰ سطل زباله در پردیس ، ۴۰۰ سطل زباله در نواحی صنعتی ، پرداخت ماهیانه ۱۲ میلیارد ریال هزینه رفت و روب شهر است، ۱۲۰ تن زباله در شهر پردیس تولید می شود که هزینه حمل آن به گندک ماهی ۴ هزار میلیارد هزینه دارد و همه این موارد درحالی است که هنوز سرانه های خدماتی به ما تحویل نشده است.

شهر پردیس هوشمند می شود

وی با بیان اینکه شهر پردیس هوشمند خواهد شد، اظهار داشت: پردیس شهر علم و صنعت و فناوری است، ارتباط خوبی با پارک فناوری داریم و در این راستا با استارتاپها و شتاب دهنده ها برای استفاده از تولیدات پارک که قابلیت استفاده در شهرداری را داشته باشد مذاکراتی انجام دادیم تا پردیس را به شهر هوشمند تبدیل کنیم.

شهردار پردیس با بیان اینکه در واگذاری فازهای جدید به شهرداری از سوی شرکت عمران سیاست شفاف و همسو با منافع شهروندان داریم، اظهار داشت: در حال حاضر در فازهای ۱، ۲،۳، ۴، ۶، ۷ که به شهرداری تحویل داده شده، خدمات رسانی داریم.

سرانه های خدماتی هنوز تامین نشده است

همتی گفت: بر اساس قانون در شهرهای جدیدی که جمعیت آنها به ۵ تا ۱۰ هزار نفر برسد باید شهرداری ساخته شود تا عهده دار خدمات رسانی به ساکنان باشد، در فازهای تحویل شده هنوز سرانه های خدماتی ما تامین نشده و با این حال خدمات رسانی داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری پردیس به فازهای ۹،۸،۱۱، ۵  که هنوز از سوی شرکت عمران به ما تحویل داده نشده نیزخدمات رسانی دارد.

شهردار پردیس گفت: بر اساس توافق در بهمن ماه ۹۸ مقرر شد شرکت عمران زمینی به قیمت ۱۰۰ میلیارد تومان به شهردار ی واگذار کند، یکسال طول کشید تا این توافق تصویب شود ، مصوبه مربوط به سال ۹۸  است و ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شده در سال ۹۹ ارزش اولیه را ندارد.

همتی افزود:سرانه خدماتی شامل؛ کشتارگاه، میدان تره بار، آرامستان، پایانه درون و برون شهری و بار انداز زباله است که در این شهرستان تامین نشده و هزینه زندگی مردم با نبود سرانه های خدماتی بالا می رود.

وی ادامه داد: جمع آوری زباله فازهای ۱۱،۸، ۹،۵ درخواست شرکت عمران از شهرداری پردیس است و این در حالی است که استقرار شهرداری به منزله ارائه خدمات کامل به ساکنان است و توقع بر حق ساکنان برای دریافت خدمات کامل از شهرداری  برآورده نمی شود.

شهردار پردیس گفت: شرکت عمران سرانه های خدماتی را به ما تحویل بدهد تا مشکل مرتفع شود و بخشی از توان شهرداری را برای فازهای جدید مسکن مهر پردیس بگذاریم.

همتی با بیان اینکه شهروندان پردیس مشکلات زیادی را به دلیل کمبود امکانات تحمل می کنند،اظهار داشت: این دستگاه خدمات رسان موظف به خدمات رسانی به تمام ساکنان شهر پردیس به بهترین شکل است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس آب و فاضلاب بودجه ۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس آب و فاضلاب بودجه ۹۹ شهرستان پردیس آب و فاضلاب بودجه ۹۹ اخبار کنکور سرانه های خدماتی شهردار پردیس هکتار فضای سبز شهرداری پردیس هزار متر مربع میلیارد ریال شهر پردیس خدمات رسانی حال حاضر شرکت عمران آتش نشانی برون شهری حمل و نقل مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!