Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه بحث منطقه آزاد تجاری مهران باید مدیریت شود تا این فرصت تبدیل به تهدید نشود، گفت: بیکاری جوانان با توجه به سرمایه های عظیمی که در شهرستان وجود دارد توجیه پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام امام جمعه مهران در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهر مهران علاوه بر اینکه باب الحسین(ع) است، باب الرضا(ع) و مشهدالشهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام « سیدعبدالله امینی» با بیان اینکه مهران دروازه عتبات عالیات است و این زمین، زمینی طیبه است، افزود: مرز مهران از نظر اقتصادی از مرزهای مهم کشور به شمار می رود، یکی از امن ترین و نزدیک ترین مرز های کشور برای زائران عتبات عالیات است، مرز مهران برای صادرات و رونق اقتصادی کشور اهمیت ویژه ای دارد و تنها مرزی است که مردم دو طرف مرز دارای مشترکات مذهبی هستند.

 

وی با بیان اینکه از نظر اقتصادی این ظرفیت را خداوند متعال در اختیار مهران قرار داده است، ابراز کرد: نفت یکی از منابع عظیمی است که در این شهرستان وجود دارد، زمین های کشاورزی حاصلخیز بی نظیری در این شهرستان وجود دارد، منابع عظیم نفتی در این شهرستان وجود دارد و با همه این ظرفیت ها نباید این شهرستان در محرومیت قرار گیرد، همه منابع برای توسعه شهرستان مهران نیازمند مدیریت صحیح است، مدیریت سرمایه یکی از اتفاقاتی مهمی است که باید  در این شهرستان روی دهد.

 

امام جمعه مهران با بیان اینکه بحث منطقه آزاد مهران علاوه بر همه ظرفیت های دامداری، کشاورزی، نفتی و گمرک، از ظرفیت های مهم این شهرستان است، گفت:  بحث منطقه آزاد مهران  اگر آسیب شناسی نشود تبدیل به یک تهدید می شود، قیمت زمین های کشاورزی با اعلام منطقه آزاد مهران به سه میلیون تومان افزایش یافته است و  افراد غیر بومی اقدام به خرید زمین های این شهرستان کرده اند.

 

حجت الاسلام امینی یادآور شد: یکی از آسبب های دیگر بحث منطقه آزاد که باید به آن توجه کرد، مهاجرت معکوس است، برخی از مردم این شهرستان زمین های خود را به افراد غیربومی و چند برابر قیمت برای ساخت مراکز تفریحی و توریستی می فروشند و برخی سودجویان زمین های مردم را دو برابر و سه برابر قیمت  خریداری می کنند که موجب می شود مردم مهران در حاشیه این شهر ساکن شده و یا به سایر نقاط مهاجرت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه باید مراقب بود که مهران تبدیل به یک فرصت برای رانت خوان نشود، گفت: بحث منطقه آزاد تجاری مهران باید مدیریت شود که موجب ایجاد شکاف طبقانی در این شهرستان نشود و فاصله طبقاتی بین مردم افزایش نیابد، اکثر افرادی که اقدام به خرید زمین در این شهرستان کرده اند، افرادی غیربومی هستند که باید مدیران عزیز این موضوع را مدیریت کنند.

 

امام جمعه مهران تصریح کرد: بیکاری جوانان با توجه به سرمایه های عظیمی که در شهرستان وجود دارد توجیه پذیر نیست و خیلی از جوانان با دادن سرمایه به صورت هدفمند و ارائه  آموزش های لازم می توانند مشغول به فعالیت در رشته های مختلف شوند.

 

حجت الاسلام امینی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا موجب بسته شدن مرز مسافربری  شده است و با این واسطه قشر عظیمی از مردم این شهرستان با مشکلاتی زیادی مواجه شده و آسیب دیده اند و لازم است که در این خصوص تدابیر ارزشمندی اتخاذ شود و مرز توریستی این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی در چارچوب ستاد کرونا باز شود و این موضوع یکی از درخواست های مهم مردم این شهرستان به شمار می رود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزاد تجاری مرز مهران بیکاری جوانان شهرستان وجود منطقه آزاد مهران بحث منطقه آزاد حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان