Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در مراسم یکصدمین سالگرد کشتار سیاپوستان در شهر تولسا، نسبت به خطر ناشی از تروریسم گروه‌های سفیدپوست افراطی هشدار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی در مراسم یکصدمین سالگرد قتل عام سیاهپوستان در شهر تولسا گفت: تروریسم سفیدپوستان افراطی، مهلک ترین تهدید علیه ایالات متحده به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن تمایل چندانی برای بازنگری در سیاست‌های ترامپ در قبال کوبا نداردنماد سیاست‌زدگی بایدن در ریشه‌یابی منشاء کرونا

 

بر اساس این گزارش، بایدن نخستین رئیس جمهور آمریکا است که از محل قتل عام صدها سیاهپوست توسط گروه های سفیدپوست افراطی در سال 1921 میلادی بازدید کرده است.

وی در اظهاراتی در این مراسم نسبت به ادامه روحیات و تفکرات نژادپرستانه در جامعه آمریکا هشدار داده است، آن هم در حالی که صد سال از این فاجعه گذشته است.

جو بایدن در این مراسم گفت: من از مردم آمریکا می خواهم کشتارها و اتفاقاتی را که در سال 1921 میلادی رخ داد، همچنان در خاطره خود زنده نگه دارند و از مقاومت و شجاعت کسانی که زنده ماندند و برای ساختن مجدد زندگی خود تلاش زیادی کردند، تجلیل و قدردانی کنند و برای از بین بردن نژادپرستی سیستماتیک، متحد شوند.

صد سال قبل در روزهای 31 ماه می و اول ژوئن، گروه های سفیدپوست افراطی در شهر تولسا اقدام به کشتار صدها نفر از سیاهپوستان کردند و علاوه بر این جنایت 35 خیابان در این شهر را که پر از مراکز تجاری و مسکونی، کتابخانه بیمارستان و مدرسه بود، تخریب کردند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: دوستان ما نمی توانیم در این کشور محل مطمئن و ایمنی برای نفرت نژادی و نژادپرستی ایجاد کنیم. امروز مهلک ترین تهدید علیه سرزمین ما نه داعش و نه القاعده بلکه گروه های سفیدپوست افراطی هستند.

تاکنون هیچ یک از سیاهپوستانی که از کشتار تولسا در سال 1921 جان سالم به‌در برده‌اند یا خانواده ها و نزدیکان آنها نتوانسته‌اند بابت این جنایت غرامت یا خسارتی را دریافت کنند. جمع غرامت درخواستی سیاهپوستان از شرکت های بیمه بیش از 27 میلیون دلار است ولی تاکنون هیچ شرکتی حاضر به پرداخت نشده است.

بایدن تاکید کرد: من از مردم ایالت متحده می خواهم تا درباره علل نژادپرستی در این کشور فکر کنند و برای ریشه کنی این نژادپرستی سیستماتیک تلاش و همکاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های سفیدپوست افراطی رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم