Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، محمود قاسمی در جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه ای و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: رضوانشهر با داشتن تنوع قومی، مذهبی و زبان در زمینه وحدت در سطح کشور بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: خرداد در تقویم کشور ما همواره یادآور روزهای تلخ و شیرین برای ملت ایران است که ۱۴ و ۱۵ این ماه از تلخ ترین وقایع و برگزاری انتخابات ها از شیرینی های این ایام می باشد.

رئیس شورای تأمین رضوانشهر در ادامه خطاب به برهم زنندگان نظم عمومی و امنیت جامعه متذکر شد: هیچ حاشیه امنی برای کسانی که قصد برهم زدن امنیت جامعه و ایجاد رعب و وحشت دارند ، وجود نخواهد داشت و برابر قانون مجازت می شوند.

قاسمی با اشاره به این که امروز در شرایطی هستیم که دشمنان در صدد ترویج بی اعتمادی مردم نسبت به مجریان و دستگاه حاکم در داخل کشور هستند و برای ایجاد فاصله بین مردم و صندوق های رای هزینه های زیادی می کنند بر لزوم ایجاد همبستگی ملی تاکید کرد.

فرماندار رضوانشهر گفت: ۱۲۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیات اجرایی در این شهرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد، ۲۷ شعبه در حوزه شهری و ۴ شعبه اخذ رای نیز به صورت سیار و مابقی نیز در حوزه روستایی بخش مرکزی و پره سر است.

 همچنین در این نشست دادستان رضوانشهر در سخنانی گفت: برگزاری جلسات و نشست های دوستانه با اصحاب رسانه و خبرنگاران موجب رفع کدورت و ایجاد صمیمیت می شود.

سید مرتضی هاشمی ساداتی افزود: خبر همانند آبی است که اگر روی زمین ریخته شود  امکان جمع آوری مجدد آن میسر نیست.

وی  در ادامه با اشاره به لزوم صیانت از آرای مردم تاکید کرد: وظیفه مسئولان، مجریان ، مراجع قضایی و امنیتی این است که ضمن تأمین امنیت انتخابات، از آرای مردم صیانت کنند و از این رو برای پیشگیری از بعضی جرائم تذکرات لازم را به بعضی از دوستان داده ایم.

دادستان رضوانشهر با اشاره به حمایت بعضی از کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی از نامزد های مورد علاقه خود گفت: حمایت از کاندیدای مورد نظر هیچ اشکالی ندارد ولی مدیر هیچ کانالی حق اهانت و تخریب نامزد انتخاباتی دیگر را ندارد و چنین عملی طبق قانون جرم محسوب میشود و افرادی که نسبت به قانون تمکین نکنند طبق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

همچین قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری رضوانشهر در این جلسه گفت: دشمن امروز با تمام توان و با راه اندازی پویش های گونان قصد کمرنگ کردن فضای انتخابات را دارد.

جواد حسن بیگی افزود: تصمیم ما هرگز بر این نبوده که  با اصحاب رسانه و فعالان رسانه ای برخورد قهری شود و همواره سعی کردیم در محیطی دوستانه و آرام این فضا به نفع مردم و در راستای آرامش در جامعه مدیریت شود.

وی با اشاره به این که مردم همیشه در بزنگاه های حساس دشمن را مأیوس کرده اند، افزود: برای تعیین سرنوشت خودمان و فردای بهتر، هیچ راهی بجز شرکت در انتخابات وجود ندارد.

وی  خطاب به مدیران شبکه های اجتماعی حاضر در جلسه گفت: مخاطبین شما امروز چشم و گوششان به مطالبی است که از سوی شما منتشر می شود و باید بگونه ای این فضا مدیریت شود تا دشمن نتواند از آن به نفع خود بهره برداری کند.

در ادامه این نشست، قاضی میثم اسدی که به نمایندگی از سوی رئیس دادگستری رضوانشهر در این جلسه حضور پیدا کرده بود در سخنان کوتاهی تصریح کرد: همه ما ملزم به رعایت اخلاق انتخاباتی هستیم و برای معرفی نامزد های انتخاباتی کار آمد به مردم باید دیدگاه های مقام معظم رهبری را باز نشر دهیم.

وی با تاکید بر این که ترویج موضوعات قانونی که موجب پرشور شدن فضای انتخابات می شود باید مورد توجه اصحاب رسانه و مسئولان باشد متذکر شد:باید از نشر اخباری که منجر به سلب اعتماد عمومی و تخریب فضای سالم انتخابات می شود خود داری و از هر گونه اهانت و تخریب نامزدهای انتخاباتی پرهیز شود.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که حدود نیمی از جمعیت این مناطق هموطنان اهل سنت شافعی مذهب هستند.     

برچسب‌ها رضوانشهر مشارکت انتخاباتی رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوانشهر مشارکت انتخاباتی رسانه رضوانشهر مشارکت انتخاباتی رسانه اخبار کنکور اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی

امام جمعه سمیرم گفت: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین دیانی ظهر امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه سمیرم ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: فرزندان شما مردم عزیز در دو عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی سیلی محکمی به اسرائیل زدند و امروز اسرائیل در شوکی قرار گرفته که نمی‌داند جواب این سیلی‌ها را چگونه بدهد و قطعاً نمی‌تواند از طریق نظامی اقدام کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دشمن از چند طریق ورود کند که یکی از آن‌ها فرهنگی و حجاب در تابستان است لذا مردم و مسئولان امر باید آگاه باشند که دشمن از طریق حجاب و عفت‌ها ما را مورد هدف قرار ندهند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: اسرائیل وقتی سیلی خورده است به مسئله بعدی یعنی آبرو خواهد پرداخت و مثل اتفاقاتی که در افغانستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و عراق افتاده است حوالی کشور ما را طوری رقم می‌زند که به مشکل اجتماعی در درون جامعه اسلامی تبدیل کند.

وی عنوان کرد: در زاینده‌رود اصفهان سال‌ها قبل نشانه آن را دیدیم که مردم و مؤمنان را به جان هم انداختند و چون از بیرون نمی‌تواند حمله کند از طریق آب اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام دیانی اضافه کرد: مسئله آب مسئله راحتی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت دشمن برای آن برنامه دارد و چهارمحال و بختیاری را به جان اصفهان، خوزستان را به جان لرستان، لرستان را به جان اصفهان می‌اندازد؛ در حالی که کل آب مورد نیاز اصفهان در همه زمینه‌ها ۸۶۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که سه میلیارد متر مکعب آب شیرین از طریق اهواز به دریا می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: آب طرح ملی است و دست من و شما نیست اما دشمن ما را به جان هم می‌اندازد؛ باید حق‌آبه کشاورزان داده شود و طرح انتقال آب اجرا شود.

امام جمعه سمیرم در پایان با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات تأکید کرد: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 750336

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت