Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:16:39 GMT

۷۱۰ خانوار چوار در ایلام تحت پوشش کمیته امداد هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۵۳۲۶

۷۱۰ خانوار چوار در ایلام تحت پوشش کمیته امداد هستند

خیراله ملکی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدمات کمیته امداد چوار در سرفصل های مختلفی از جمله اشتغال و خودکفایی، حمایت و سلامت خانواده، پرداخت کمک هزینه جهیزیه نوعروسان، پرداخت های نقدی موردی، تامین و توزیع لوازم ضروری خانواده های تحت حمایت و سایر نیازمندان همچنین مسکن و ساختمان، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزش، مشارکت های مردمی و اداری و مالی، به جامعه هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته در حوزه اشتغال ۱۰۹ طرح برای خانواده های تحت حمایت، فرزندان آنها و سایر نیازمندان با اعتبار ۵۱ میلیارد ریال از محل بند ب تبصره ۱۶ منابع بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ایجاد و منبع درآمد مناسب و پایداری برای مجریان طرح ها شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) چوار یادآور شد: کاریابی برای ۱۰ نفر از فرزندان خانواده های تحت حمایت از طریق شرکت ها، موسسات و سایر ظرفیت های اقتصادی، آموزش ۸۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در زمینه مهارت آموزی و پایدارسازی طرح های اشتغال و کسب و کار در سال ۹۹ نیز از دیگر اقدامات حوزه اشتغال و خودکفایی بوده است.

ملکی ادامه داد: این اداره در حوزه فرهنگی و آموزش نیز خدمات متنوعی به مخاطبان و جامعه هدف ارائه کرد، بطوریکه پرداخت شهریه و هزینه تحصیلی ۳۵ نفر از دانشجویان و طلاب علوم دینی، پرداخت هزینه تحصیلی و تامین لوازم مدرسه برای ۲۲۱ دانش آموز صورت گرفته است.

وی اضافه کرد:  ارائه خدمات در سرفصل های دیگری از جمله مشاوره، آموزش خانواده، طرح فلاح در قالب  آموزش تفسیر قرآن، حفظ قرآن، آموزش احکام دین و آموزش نوجوانان ارائه شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) چوار در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته برای رفع مشکلات ضروری خانواده های تحت حمایت و سایر نیازمندان ۱۲۱ فقره وام قرض الحسنه کارگشایی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

ملکی یکی دیگر از خدمات ارزشمند امداد را حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین را برشمرد و افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از ۸۰۰ حامی جهت حمایت مادی و معنوی از فرزندان جذب و ماهیانه به فراخور توان مالی و نظر حامیان برای فرزندان معنوی خود وجهی بصورت نقدی واریز می شود.

رییس کمیته امداد چوار اظهار داشت: ماه رمضان امسال با مساعدت خیرین و مراکز نیکوکاری وابسته به امداد، سپاه امیرالمومنین (ع) استان و سپاه ناحیه چوار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم و یک هزار و ۳۵۸ سبد معیشتی به ارزش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بین خانواده های تحت حمایت و سایر نیازمندان منطقه توزیع شده است.

ملکی اضافه کرد: با پیگیری و رایزنی مسوولان عالی رتبه کمیته امداد کشور، دولت و مجلس شورای اسلامی ، مستمری مددجوان تحت حمایت به صورت میانگین بین ۶۰ تا ۶۷ درصد افزایش یافته است و مستمری هر خانوار یک نفره سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ، ۲ نفره پنج میلیون ریال، سه نفره هفت میلیون ریال، چهار نفره ۹ میلیون ریال و خانوارهای بیشتر از چهار نفر ۱۱ میلیون ریال بصورت ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به گشایش صورت گرفته در تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۰ در همه سرفصل های کاری شاهد خدمات بیشتر و بهتری نسبت به سال گذشته به جامعه هدف خواهیم بود.

شهر چوار در فاصله ۱۰ کیلومتری ایلام واقع است.

برچسب‌ها ایلام چوار کمیته امداد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام چوار کمیته امداد امام خمینی ایلام چوار کمیته امداد امام خمینی اخبار کنکور خانواده های تحت حمایت میلیون ریال کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در طول سال شناسایی و سامان‌دهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین طی سال ۱۴۰۲، تعداد هزار و ۷۰ دانش‌آموز سطح استان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی و غیره حضور پیدا کردند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، مسابقات و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 748425

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند