Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایام‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد با برنامه‌های مختلف و متنوع در حرم نورانی و مطهر امام رضا (ع) گرامی داشته می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های متعددی را برای بزرگداشت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد‌ماه سالروز رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام ۱۵ خرداد تدارک دیده است که با حضور زائران و طبق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این برنامه‌ها از ساعت ۱۹ پنجشنبه سیزدهم خرداد‌ماه با برگزاری مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) و با سخنرانی حجت‌الاسلام شریعتی تبار در صحن پیامبر اعظم (ص) آغاز می‌شود.

 

این ویژه برنامه بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) ادامه پیدا می‌کند و علاوه بر سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی و قرائت زیارت امین الله توسط حاج محمود صفاتی، زائران حضرت رضا (ع) با همراهی ذاکر اهل بیت (ع)، سید علی‌اصغر مالکی‌نژاد، فرازهای دعای کمیل را زمزمه خواهند کرد.

 

همچنین از ساعت ۱۹ روز جمعه، ویژه برنامه سالروز قیام ۱۵ خرداد در صحن پیامبراعظم (ع) و رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. در این برنامه نیز حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار در صحن پیامبر اعظم و آیت‌الله سیداحمد خاتمی در رواق امام خمینی (ره) سخنرانی خواهند کرد. شعرخوانی هادی منوری و علیرضا خاکساری و مداحی حاج علی ملائکه، از جمله بخش‌های مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در حرم رضوی است.

 

در روز شنبه همزمان با پانزدهم خردادماه نیز مراسم ویژه‌ای به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و برزگداشت قیام ۱۵ خرداد در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. در این مراسم که از ساعت ۱۰:۳۰ در رواق امام خمینی (ره) آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در جمع زائران سخنرانی خواهد کرد. مداحی ذاکر اهل بیت (ع) حاج صادق آهنگران، شعرخوانی حجت‌الاسلام سیدی و اجرای سرود توسط گروه «گلدسته‌های حرم» از دیگر برنامه‌های مراسم روز ۱۵ خرداد در حرم مطهر رضوی است.

 

در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد و در گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، گروه‌های سرود «گلدسته‌های حرم» نیز ۱۵۰ اجرا در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی خواهند داشت.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام خمینی ره حرم امام رضا ع رواق امام خمینی ۱۵ خرداد در حرم قیام ۱۵ خرداد ۱۴ و ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان در سالروز رحلت به امام خمینی(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی امروز، ۱۲ اردیبهشت ماه، در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اعزام ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) در سالروز رحلت ایشان، اظهار کرد:  ۱۵۷ برنامه شاخص از جمله گرامیداشت و مراسم در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها، حوزه‌های علمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون‌های فکری و پرورش کودکان و نوجوانان و ... در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی ختم قرآن در سطح استان و همچنین برپایی موکب‌ها در مسیر برپایی مراسم، با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با رویکردهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از دیگر برنامه ها است.

غلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از جنس انبیا بود، جمله‌ای بهتر از این برای توصیف ایشان نمی‌توان گفت.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: یکی از پیشنهادات ما برپایی کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تبیین با محوریت ائمه جمعه و جماعات است و همچنین آموزش و پرورش برای معلمین و مربیان جلسه ای از اندیشه امام و تفکر رهبری را در راستای جهاد تبیین برگزار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور