Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از شخصیت‌های کارتونی می‌توانند به اندازه ای به یاد ماندنی باشند، که مانند افراد واقعی در ذهن ها بمانند. این جذابیت به این خاطر است که انیماتورها از زندگی و شخصیت‌ افراد مشهور الهام می‌گیرند.

به گزارش جنوب نیوز، برخی از شخصیت‌های کارتونی می‌توانند به اندازه ای به یاد ماندنی باشند، که مانند افراد واقعی در ذهن ها بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جذابیت به این خاطر است که انیماتورها از زندگی و شخصیت‌ افراد مشهور الهام میگیرند. در این متن پاسخ به این سوال که شخصیت‌های کارتونی از کدام افراد مشهور الهام گرفته اند، آمده است.

علاءالدین و تام کروز

علاءالدین توسط تیم گلن کین طراحی شده است. در ابتدا، این قهرمان قرار بود سیزده ساله باشد و در ابتدا شبیه مایکل جی فاکس، بازیگر  بود. در طول تولید، تیم احساس کرد که طراحی شخصیت بیش از حد پسرانه است و به اندازه کافی برای مخاطب جذاب نیست. بنابراین شخصیت علاءالدین در سن ۱۸ سالگی مد نظر قرار گرفت و با در نظر گرفتن چهره بازیگران مانند تام کروز و برخی مدل‌های کلوین کلاین دوباره طراحی شد.

جاش ساویانو و میلهوس ون هوتن

چیزهای مشترک زیادی بین شخصیت سیمپسون‌ها، میلهاوس و جاش ساویانو وجود دارد که به دلیل بازی در فیلم «سال‌های شگفت انگیز» معروف شد. عجیب نیست که میلهاوس ون هوتن را شخصیتی می‌دانند که براساس ساویانو ساخته شده است. امروزه جاش ساویانو وکیل آمریکایی است.

ادنا مود و ادیت هد

اعتقاد بر این است که کاراکتر ادنا در انیمیشن شگفت انگیزها براساس ادیت هد، طراح لباس ساخته شده است. با این حال، گمانه زنی‌هایی وجود دارد که سردبیر مجله مد و فشن ووگ، آنا وینتور و بازیگر زن، لیندا هانت، نیز الهام بخش کاراکتر ادنا بوده اند.

آقای مگو و دبلیو. سی فیلدز

آقای مگو در سال ۱۹۴۹ خلق شد و اولین حضور وی در کارتون کوتاه خرس رگتایم بود که به نویسندگی میلیارد کافمن ساخته شد. کارگردان انیمیشن جان هوبلی تا حدودی این شخصیت را بر اساس شخصیت دبلیو سی فیلدز کمدین معروف آمریکایی و هری وودروف، طراحی کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: شخصیت های کارتونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو

بسیاری از افراد مخصوصا کودکان علاوه بر این که درد ناشی از سوزن را دوست ندارند، به طور کلی از این ایده که یک سوزن از روی پوستشان به داخل وارد شود، احساس ناراحتی می‌کنند. علاوه بر این، سوزن‌های زیرپوستی استفاده شده برای نمونه‌برداری ممکن است به‌طور تصادفی به دست کادر درمان فرو برود و خطراتی را برای آنها ایجاد کند.

با در نظر گرفتن چنین ملاحظاتی، محققان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس اخیرا به بررسی زالو‌های خون‌خوار پرداختند.

این موجودات از طریق دهان مکنده خود به پوست میزبان می‌چسبند، با دندان‌های تیز داخل آن پوست نفوذ می‌کنند، سپس فشار منفی ایجاد می‌کنند تا خون را بیرون بکشند. آنها همچنین دارای یک ماده ضد انعقاد طبیعی در بزاق خود هستند که جریان خون را حفظ می‌کند.

دستگاه الهام گرفته شده از زالو به شکل یک مکنده کوچک سیلیکونی است که روی پوست بازو قرار می‌گیرد، فشرده می‌شود و سپس برای انجام کار در آن جا باقی می‌ماند.

این گجت به جای داشتن دندان در داخل، دارای مجموعه‌ای دایره‌ای از میکروسوزن‌های فولادی ضد زنگ به طول دو میلی‌متر است که بدون درد به لایه‌های بالایی پوست نفوذ می‌کند. با ایجاد فشار داخلی منفی خون از ورید‌های مویرگی پوست خارج می‌شود. این خون در یک مخزن یکپارچه جمع‌آوری می‌شود که حاوی یک ضد انعقاد نیز هست تا اطمینان حاصل شود که نمونه در حالت مایع باقی می‌ماند.

هنگامی که این دستگاه یکبار مصرف از روی پوست برداشته شد، یک درپوش روی انتهای باز آن قرار می‌گیرد و محتویات آن را جمع می‌کند. متعاقبا یک آداپتور ویژه به آن اجازه می‌دهد تا در سیستم‌های آزمایشگاهی موجود که برای تجزیه و تحلیل خون جمع‌آوری شده توسط سوزن طراحی شده‌اند، استفاده شود. لازم به ذکر است که این دستگاه نمی‌تواند به اندازه یک سوزن از خون نمونه بردارد، اما برای طیف گسترده‌ای از آزمایش‌ها کافی و کارآمد است.

به دلیل پنهان شدن میکروسوزن‌ها در داخل دستگاه، خطر برخورد تصادفی انگشتان به آن سوزن‌ها بسیار کم است. همچنین ادعا می‌شود که این فناوری نسبت به سوزن‌های سنتی ارزان‌تر است و به آموزش کمتری نیاز دارد و بنابراین می‌تواند به طور ویژه برای استفاده در کلینیک‌های دارای منابع محدود، مانند کلینیک‌های کشور‌های در حال توسعه، مناسب باشد. نسخه کاملا زیست تخریب پذیر آن نیز در دست ساخت است.

محققان اکنون به دنبال شرکایی برای کمک به توسعه بیشتر این دستگاه هستند. این دستگاه با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش شده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • (ویدئو) مجسمه‌های الهام گرفته از طبیعت
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • (عکس) قبرستان ممنوعه تهران، کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ (+عکس‌)
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • (تصاویر) «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • تهران قدیم | «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ / عکس‌
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است