Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا رضوی راد رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی خراسان رضوی با اشاره به اینکه «قطعی برق خسارات زیادی به جایگاه‌ها وارد می‌کند» گفت: متاسفانه قطعی‌های برق با توجه به برنامه ارائه شده رخ نمی‌دهد، این مسئله ضرر‌های زیادی به جایگاه‌داران سی ان جی وارد کرده و همچنین موجب کاهش شدید مشتریان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص وضعیت جایگاه‌های سی ان جی و فعالیتشان با توجه به خاموشی‌ها، افزود: جایگاه‌های سی ان جی از زمان کرونا تحت تاثیر منع تردد‌ها قرار گرفته و شیوع کرونا ضربه بدی به اقتصاد جایگاه‌ها زده است. از طرفی قطعی برق نیز خسارات زیادی به جایگاه‌ها وارد می‌کند، مردم ساعات ممتد و طولانی در صف می‌ایستند و زمانی که نوبت‌شان می‌شود با قطعی ناگهانی برق مواجه شده و این مسئله از مواردی است که جایگاه داران و مردم را به شدت با سردرگمی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید

جایگاه‌های CNG خراسان رضوی در انتظار حمایت/جایگاه‌داران خواستار تعطیلی هستند

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی خراسان رضوی ادامه داد: از طرف شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در ابتدا به ما برنامه‌ای دادند که از قطعی برق‌ها در ساعات و روز‌های مشخصی خبر می‌داد، ما آن را پذیرفته و فعالیت‌مان را طبق آن برنامه تنظیم کردیم، اما خاموشی‌ها حتی یک بار هم طبق برنامه پیش نرفت.

رضوی راد بیان کرد: هفته گذشته و حتی قبل از این که خاموشی‌های برق خانگی شروع شود برق جایگاه‌های سی ان جی قطع می‌شد. این موضوع برای همه جایگاه‌ها صدق نمی‌کرد، اما در برخی از جایگاه‌ها این خاموشی‌ها از روزهای پایانی اردیبهشت اعمال شد. پس از صحبتی که با مسئولان شرکت نفت داشتیم، گفتند که قطعی برق در جایگاه‌ها مشابه برنامه قطعی برق برای خانه‌ها است، اما متاسفانه این گونه نبود و قطعی برق در جایگاه‌ها با برنامه اعلام شده متفاوت بود.

او تصریح کرد: مشکل دیگر این است که زمان قطع و وصل شدن برق نیز مشخص نیست، یعنی وقتی قطع می‌شود وصل شدنش بدون هیچ برنامه و ساعت مشخصی است و گا‌ها حتی قطعی برق به ۹ ساعت نیز رسیده است. تنها خواهش جایگاه‌داران‌های سی ان جی این است که قطعی‌های برق بر اساس یک برنامه مشخص و دقیق اعمال شود تا فعالیت‌ها را طبق همان برنامه پیش برده و دچار ضرر و زیان نشده و همچنین با واکنش تند مردم مواجه نشوند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی خراسان رضوی در خصوص وضعیت جایگاه‌ها و فعالیتشان در حال حاضر تاکید کرد: در چند روز گذشته، در تمام ۷۸ جایگاه حاضر در مشهد قطعی برق‌ها از ۲ تا ۹ ساعت طول کشیده است. زمانی که از وضعیت موجود گلایه می‌کنیم نیز اصلا کسی برای رفع مشکل پاسخگو نیست.

رضوی راد اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های جایگاه‌های سی ان جی ممکن است با شوک قطع برق مواجه شده و آسیب ببیند و این اتفاق موجب خراب شدن دستگاه‌ها می‌شود. قیمت دستگاه‌ها میلیاردی است و راه جبران این آسیب‌ها با توجه به تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی کشور بسیار دشوار است. از عواقب قطعی‌های ممتد و بدون برنامه برق، قطع درآمد جایگاه‌داران است، زیرا با قطع شدن برق علاوه بر آسیب دیدن دستگاه‌های گران قیمت، هزینه‌های ثابت در جایگاه‌ها از جمله هزینه پرسنل، بیمه و دیگر هزینه‌های سربار نیز به صاحب جایگاه تحمیل می‌شود.

او افزود: نگرانی‌های بیشتر به این خاطر است که که تازه آغاز قطعی برق است و این روند قرار است تا تیر و مرداد ماه نیز ادامه پیدا کند. تمام جایگاه‌داران سی ان جی حاضر هستند که یک روز کاملا تعطیل و برقشان قطع شده و ذخیره شود، اما در ۶ روز دیگر هفته بتوانند به درستی به فعالیت‌شان ادامه دهند. خاموشی‌های پی‌درپی و بدون برنامه‌ریزی، جایگاه‌های سی ان جی را فلج خواهد کرد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی خراسان رضوی به بدقولی مسئولان در اجرای طرح‌های کمکی و تخفیف‌دار اشاره کرد و ادامه داد: براساس مصوبه طرح تشویقی و کمکی دولت، دستگاه‌های سی ان جی به طور کلی در تمام ساعات شبانه روز به عنوان نرخ کم‌بار حساب می‌شد، پس اجرای طرح مدیریت بار نباید شامل سی ان جی شود، چون سی ان جی نرخ کم‌بار محسوب می‌شود. سال گذشته نیز که قطعی برق در خانه‌ها اعمال نشد، در جایگاه‌های سی ان جی صورت گرفت و مسئولان حاضر در این زمینه به جایگاه‌داران وعده تخفیف در قبض‌ها را دادند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

رضوی راد بیان کرد: در پی خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی، مشتری‌های جایگاه‌ها نیز به شدت کاهش پیدا کرده‌اند، زیرا از طرفی طرح منع تردد‌ها از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح تقریبا هیچ مراجعه‌کننده‌ای نیست، بعد از آن زمان نیز هم با قطعی‌های پی‌درپی و بی‌برنامه برق مواجه شده و مشتری‌ها را از دست می‌دهیم.

منبع:ایسنا
انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جایگاه های سوخت قطعی برق جایگاه داران سوخت CNG جایگاه های سی ان جی جایگاه ها بدون برنامه خاموشی ها دستگاه ها قطعی برق رضوی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه برنامه ریزی دومین کنگره چهار هزار شهید گلستان، شهدا را سرمایه‌های بزرگ جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اقتدار امروز کشور مرهون خون پاک و مطهر شهیدان است.

وی از برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان خبر داد و افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده این مراسم در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود که در حال حاضر ستاد این اجلاسیه فعالیت خود را آغاز کرده است.

استاندار گلستان شهدا استان را نماد وحدت در کشور دانست و گفت: اینها جز سرمایه‌های معنوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند و توانستند افتخارات بزرگی را برای این آب و خاک رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این مراسم تا کنون حدود ۲۵۰ برنامه پیش بینی شده است، افزود: با توجه به اهمیت برگزاری این مراسم نیاز است استان گلستان نیز با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون نسبت به تأسیس ساختمان دبیرخانه دائمی کنگره چهار هزار شهید اقدام کند.

کد خبر 6087106

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید