Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان سیروان مشکلاتی در زمینه  آنتن دهی تلفن‌های همراه و عدم دسترسی به اینترنت وجود دارد و در شرایط فعلی موجب اعتراض مردم به خصوص معلمان، دانش‌آموزان و همچنین دانشجوها شده است.

شهرستان سیروان در زمینه زیرساخت‌های مخابرات، قطعی اینترنت و عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و گاها در سطح شهر دچار مشکلات عدیده‌ای بوده که نیازمند توجه ویژه مسوولین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که هر روز تکنولوژی جدیدی وارد بازار می‌شود و اینترنت یکی از ملزومات استفاده از آنها است، مردم این شهرستان به علت نبود زیر ساخت‌های کافی امکان استفاده از تکنولوژی روز را ندارند. 

شبکه‌های تلویزیونی در این شهرستان بسیار سطح پایینی دارند و گویا این مردم هنوز در چندین سال پیش زندگی می‌کنند، هنوز تلویزیون‌های آنها در حالت آنالوگ قرار دارد و خبری از شبکه‌های دیجیتال، شبکه‌های مناسب برای کودکان، نونهالان و... نیست، شبکه اختصاصی نوجوانان، ورزش، فیلم و سریال، خرید و معرفی کالا، سلامت، مستند، آموزش و… وجود ندارد و دیدن آنها بیشتر شبیه به یک رویا شده است.

در نگاه اول شاید آنقدرها مهم به نظر نرسد اما این یک معضل بزرگ است، جوانی که به خاطر نبود امکانات، شهر و دیار خود را رها می‌کند یا خانواده‌های زیادی که به خاطر عدم دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی به ماهواره روی می‌آورند و یا حتی روستاهایی که به خاطر همین دلایل خالی از سکنه و شهرهایی که به مرور زمان بی‌رونق می‌شوند.

امروزه اینترنت و تلفن همراه از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می‌توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و... از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود.

عصر حاضر، عصر ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می‌کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است؛ خصوصا در شرایطی که به خاطر ویروس کرونا در جهان شکل گرفته است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده توسعه یافته است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده تا شاهد ارائه خدمات، امکانات متعدد و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم مناطقی وجود دارد که در این زمینه مشکلاتی دارند.

وضعیت نامناسب آنتن دهی در سیروان

هواسی یکی از شهروندان سیروانی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: وضعیت آنتن دهی و اینترنت در روستاهای شهرستان سیروان وضعیت نامناسبی است؛ دانشجویان این روستاها بیشتر اوقات مجبور می‌شوند برای اتصال به کلاس و حضور در جلسات امتحانات آنلاین مسافت طولانی را تا شهر لومار طی کنند و این شرایط گاهی ممکن است هر روز تکرار شود و وضعیت را برای خانواده‌ها بسیار سخت کرده و دانشجویان و دانش آموزان یا باید هر روز به شهر بروند یا از خیر درس و دانشگاه بگذرند.

یکی دیگر از شهروندان سیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مشکل ما در مورد نبود آنتن شبکه همراه و مشکلات آن تنها به عدم برقراری تماس ساده ختم نمی‌شود، این امر باعث دردسرهایی مانند قطعی اینترنت و در نتیجه مشکل شرکت در کلاس‌های درسی هم برای دانش‌آموزان و دانشجویان و هم برای معلمان و اساتید شده است.

وی افزود: مشکلات مردم شهرستان سیروان یکی دوتا نیست؛ در اکثر نقاط کشور مردم می‌توانند از حداکثر تعداد کانال در شبکه‌های تلویزیونی بهره ببرند اما در این شهرستان تنها پنج شبکه وجود دارد. 

نارضایتی در پی عدم دسترسی به اینترنت و قطعی‌های مکرر آن

یونس محمدی کارشناس حقوقی و جوان مطالبه گر سیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با توجه به ضرورت و دسترسی به ارتباطات متاسفانه اکثر مناطق شهری و روستایی شهرستان سیروان هنوز هم از آنتن دهی خط همراه اول، ایرانسل و اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی محروم هستند و نارضایتی دانشجویان، پژوهشگران، نخبگان و مردم این منطقه محروم را از عدم دسترسی به اینترنت و قطعی‌های مکرر به ارمغان آورده است.

وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی در شهرستان سیروان استان ایلام آن‌گونه که باید، توسعه نیافته است و کمبودهای زیادی از این نظر وجود دارد که سبب بروز مشکلات برای مردم شهرستان شده است و در زمینه‌های اینترنت، خطوط همراه اول و ایرانسل، زیر ساخت‌های مخابرات، عدم آنتن دهی تلفن همراه در اکثر روستاهای شهرستان و عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی و برخی مسائل دیگر در این زمینه دچار مشکلات عدیده‌ای است که نیازمند توجه ویژه مسوولان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شهرستان محروم است.

محمدی تصریح کرد: امروزه دسترسی به اینترنت و شبکه‌های مخابراتی نیاز مردم است که از آن برای کارهای اقتصادی، پژوهشی و آموزشی استفاده کنند و عدم دسترسی مردم به اینترنت، خطوط مخابراتی، شبکه‌ها و قطع مکرر آن‌ها رفتار بهینه مدیریتی نیست زیرا باید امکان دسترسی مردم به اینترنت و ارتباطات که از حقوق شهروندی است را فراهم کرد.

تعداد دکل‌های کار شده کم است!

حجازی کارشناس مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از دلایل ضعف در آنتن دهی در شهرستان سیروان ایجاد تداخل و پارازیت از سوی پایانه خودپرداز  بانک ملی است؛ دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد کم بودن تعداد دکل‌های کار شده در این شهرستان بوده در مسیری که باید با ۴ دکل پوشش داده شود تنها ۲ دکل کار گذاشته شده است و این موضوع باعث می‌شود میزان پوشش دهی دکل‌ها به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: اینترنت در این منطقه در حالت ۲G قرار دارد که افزایش تعداد مشترک‌ها باعث می‌شود اینترنت از حالت ۲G به حالت E منتقل شود و سطح کیفیت اینترنت در این منطقه بسیار پایین بیاید. 

تجهیزات به سرقت می‌روند

فرماندار شهرستان سیروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: وضعیت آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی در روستاهای شهرستان سیروان وضعیت نابسامانی است؛ متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که موجب تشدید این وضعیت می‌شود، خصوصا در سایت قاضی‌خان هر چند وقت یک بار شاهد دزدی تجهیزات در این منطقه هستیم.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و رایزنی‌های انجام شده دلیل این اتفاق پایین بودن سطح نیروی انتظامی در این منطقه بوده و افزایش سطح امنیت و جلوگیری از این اتفاقات مستلزم ارتقا نیروی انتظامی در این منطقه است.  

ضعف در سیگنال دهی تلویزیون

فریادی امام جمعه شهرستان سیروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در حوزه عرب رودبار که شامل چم‌شیر، داربلوط، قاضی‌خان علیا و سفلی و آب‌زار می‌شود هم در رابطه با آنتن‌دهی و هم در حوزه ضعف در سیگنال دهی تلویزیون مشکل دارند؛ دانش‌آموزان و دانشجویان این روستاها برای دانلود کردن یک فایل درسی مجبور هستند به شهر مراجعه کنند و در ایام امتحانات مجبور هستند هر روز از روستا به شهر بروند. 

وی افزود: من برای حل این مشکلات چندین بار با مسوولین مخابرات استان و با رئیس کل این سازمان صحبت کرده‌ام که هر بار قول و وعده داده‌اند اما این وعده‌ها هیچ وقت عملی نشده است.

فریادی تصریح کرد: در روستاهای هیوند و لالا تلفن همراه آنتن ندارد، وقتی در رابطه با این موضوع با مسوول مخابرات صحبت کردم برای آنتن ندادن تلفن همراه تنها راه چاره را خروج از روستا و و رفتن به بالای کوه برای دریافت آنتن را پیشنهاد داد. 

وی ادامه داد: روستای ورگچ که در نزدیکی شهر لومار قرار دارد تلفن همراه اصلا آنتن ندارد؛ یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای شهرستان سیروان روستای لرینی است که با شهر لومار ۴ کیلومتر فاصله دارد این روستا به هیچگونه اینترنتی دسترسی ندارد. 

فریادی بیان کرد: جوانان این شهرستان علی‌رغم علاقه‌ای که به زادگاه خود دارند مجبور شدند به خاطر مشکلاتی موجود و برطرف نشدن نیازهای اولیه زندگی شهر خود را رها کرده و به تهران یا مرکز استان مهاجرت کنند.

مشکلات آنتن دهی در این شهرستان را تکذیب می‌کنم!

سهرابی روابط عمومی مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بنده هرگونه مشکل آنتن دهی در این شهرستان را تکذیب میکنم؛ این شهرستان فرماندار، امام جمعه و شورای تامین دارد و هیچ کدام از آنها مشکل آنتن دهی را اعلام نکرده‌اند. 

وی افزود: من فقط در قبال اعلام مشکل به صورت مکتوب از طرف مردم  مسوول و پاسخگو هستم و اگر مردم به صورت مکتوب به ما نامه بدهند ما مشکل را بررسی و پاسخ می‌دهیم.

با سامانه ۰۹۹۹۰ تماس بگیرید!

اسدی مدیرکل مخابرات استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مردم اگر در رابطه با آنتن دهی با مشکلی مواجه شدند باید برای حل مشکل خود با سامانه ۰۹۹۹۰ تماس بگیرند تا فرآیند لازم برای بررسی طی شود و مشکل مورد نظر حل شود.‌

اتصال به اینترنت ۴G در دستور کار قرار دارد

بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: طی ۴ - ۵ ماه گذشته روستاهای سراب کلان، حسن گاوداری، مله ورمیان و سرتنگ واقع در شهرستان سیروان را به اینترنت ۴G متصل کردیم اما سایر مناطق این شهرستان هنوز شامل این توسعه نشده‌اند.

وی افزود: اتصال سایر مناطق این شهرستان به اینترنت ۴G نیز در برنامه توسعه قرار داده شده و در آینده در این راستا به سیروان و سایر مناطق استان توجه خواهد شد. 

وی تصریح کرد:  در چندماه گذشته در شهرستان سیروان چند سایت راه‌اندازی شده و برای مابقی مناطق هم اعلام نیاز شده و پس از تامین تجهیزات به این مناطق نیز رسیدگی خواهد شد. 

روستاها با مشکل آنالوگ بودن سیستم‌های تلویزیونی مواجه هستند

مرادی روابط عمومی صدا و سیمای استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: روستاهای شهرستان سیروان با مشکل آنالوگ بودن سیستم‌های تلویزیونی مواجه بوده که نیروهای فنی سازمان صدا و سیما پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: در صورت کمک و مساعدت استان و تخصیص اعتبار به سازمان صدا و سیما، این سازمان آمادگی تغییر سیستم تلویزیون روستاهای شهرستان سیروان از آنالوگ به دیجیتال را دارد. 

با اصلاح زیرساخت‌های روستایی و شهری می‌شود جلوی بسیاری از معضلات و مشکلات از قبیل گرایش به تماشای ماهواره، افسردگی، ناامیدی، مهاجرت و… را گرفت و همیشه پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان است . 

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت تلفن همراه ارتباطات دانش آموزان گفت وگو با خبرنگار فارس گفت روستاهای شهرستان سیروان دسترسی به اینترنت شبکه های تلویزیونی شهرستان سیروان آنتن دهی تلفن عدم دسترسی دانش آموزان آنتن دهی تلفن همراه شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خبرگزاری صدا و سیما به دنبال درخواست مردم به این روستا رفت و شنونده مسائل و مشکلات آنان شد.

موضوعی که انجام بسیاری از خدمات اینترنتی را برای مردم این روستا مشکل کرده است. 

تامین زیرساخت ها وپوشش اینترنت در روستاها، علاوه برافزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی روستائیان از امکانات فناورانه یکسان را هم فراهم می کند.

دسترسی آسان به اینترنت درحالی به عنوان یکی ازنیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله حمزه آباد از این نعمت بی نصیب هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت