Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان دیروز در آئین تکریم رئیس حوزه قضایی و دادستان قلعه گنج و معارفه رئیس و دادستان جدید این حوزه قضایی در قلعه گنچ گفت: تامین و ارتقای امنیت با مشارکت مردم و تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول، محقق شدنی است و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند این مهم را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر این مطلب که موضوع امنیت در منطقه جنوب استان کرمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: هر کجا تمامی عناصر دست اندرکار در تحقق امنیت از جمله سران طوایف، ریش سفیدان محلی، آحاد مردم و سازمان‌های مربوطه دست به دست هم داده و با هم اندیشی، تمامی امکانات خود را تجمیع کنند، هیچ عنصر ناامنی نمی‌تواند احساس امنیت کرده و به شرارت‌های خود ادامه دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: باید قدردان همراهی هریک از افراد و سازمان‌ها در تحقق امنیت بود و هر کس برخلاف این مسیر حرکت کند، باید مقتدارنه سر جای خود نشانده شود؛ زیرا امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است.

او تاکید کرد: دست سران طوایفی را که به توسعه امنیت کمک می‌کنند، به مهر می‌فشاریم؛ اما اگر بزرگی درلوای ارتباط با دستگاه‌های قضایی و امنیتی از اشرار دفاع کند، روی غضب و خشم ما را خواهد دید.

موحد گفت: کارگزاران نظام، دست تعظیم خود را برای کسانی که برای توسعه عدالت و امنیت پایدار مشارکت کنند، بر روی سینه می‌گذارند تا مردم در رفاه و آسایش و در محیطی امن به زندگی خود ادامه دهند.

او  افزود: قوه قضاییه امروز یکی از محور‌های تحولی خود را در نگاه کریمانه به مردم، ستمدیدگان و مستضعفان متمرکز کرده است و مبادا فردی از سر درد و استیصال به ما مراجعه کند و احساس امنیت نداشته باشد و احساس کند که دستگاه قضایی حامی او و شنوای صحبت‌های او نیست.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که حفظ شان و کرامت انسانی مردم از اولویت‌های دستگاه قضایی به شمار می‌رود، بیان داشت: قوه قضاییه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسیر پیشرفت و توسعه خود را به خوبی دنبال کرده است و البته وضع موجود؛ وضع مطلوب نبوده و نظام قضایی فعلی ما در تراز بیانیه گام دوم و در تراز نظام عادلانه قضایی نیست و در حال تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب هستیم.

او به توسعه فیزیکی واحد‌های قضایی در سطح استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در گذشته دسترسی آسان به دستگاه قضایی امکان پذیر نبود و امروز مسئولان قضایی و قضات در دسترس مردم هستند و البته هنوز نیز در حد مطلوب نیست.

موحد با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه اراده دارد که عدالت را در دسترس مردم قرار دهد و این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شده است، گفت: ایجاد واحد‌های قضایی جدید نیاز به تامین زیرساخت‌ها و لوازم مورد نیاز دارد و بدین منظور دستگاه‌های اجرایی باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب 2 قاضی در جنوب استان کرمان مشغول به کار بوده اند، بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ قاضی در این منطقه پشتیبان و در دسترس مردم و کنار مردم هستند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان، ضمن بیان این مطلب که قطار تحول قوه قضاییه به حرکت در آمده است، گفت: قوه قضاییه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی) دارد به سمتی حرکت می‌کند که به رسالت‌های تعیین شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی عمل کند.

او با تاکید بر اینکه امروز مبارزه جدی با جرائم و فساد، تحول جدی در قوه قضاییه ایجاد کرده است، افزود: در 2 سال گذشته، مبارزه با فساد به اوج رسیده و مستمر و پایدار ادامه می‌یابد و توقفی در کار وجود نخواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مبارزه با فساد به یک مبارزه جامع و همه جانبه نیاز دارد و مشکلات جامعه در این زمینه تنها با اقدامات برخوردی و سلبی حل نمی‌شود و قوه قضاییه به تنهایی در این مسیر موفق نخواهد بود.

موحد با اشاره به اینکه بسیاری از بستر‌های فساد شناسایی شده اند، تاکید کرد: باید به سمت بستر‌ها و کانون‌های فساد  و خشکاندن ریشه‌های فساد حرکت کنیم؛ زیرا فساد یک درخت تنومندی شده که شاخ و برگ‌های آن در ابعاد مختلف اقتصادی کشور تنیده شده و یک چهره فساد ستیز نیاز دارد که به سراغ ریشه‌های فساد رفته و آن‌ها را از بین ببرد.

او با اشاره به اینکه مبارزه متوازن با فساد یک الزام است، بیان کرد: نیاز امروز جامعه این است که مردم در قالب انتخاباتی پرشور، عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را به نحوی انتخاب کنند که روحیه فساد ستیزی داشته باشد و بتواند با مفاسد برخورد کند و در این مسیر قوه قضاییه و قوه مجریه باید در کنار هم حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به ورود قوه قضاییه به رفع مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی کشور به عنوان احیای حقوق عامه نیز اشاره و بیان کرد: بزرگ ترین حق عامه این است که وضع معیشت مردم سامان یافته و مشکلات موجود در حوزه اقتصاد و اشتغال از بین برود.

او  تاکید کرد: ثروت‌های معطل بسیار زیادی در کشور وجود دارد و اینکه ریاست قوه قضاییه در سفر‌های استانی خود در ابتدا به سراغ کارخانجات و واحد‌های اقتصادی می‌روند این است که ثروت‌های کشور معطل مانده و بنگاه‌هایی که می‌توانند برای کشور تولید ثروت کند، تعطیل شده اند.

موحد یادآور شد: هزاران واحد تولیدی طی دو سال گذشته با پیگیری‌های دستگاه قضایی احیا شده و به چرخه تولید برگشته اند و این امر یکی از مصادیق احیای حقوق عامه به شمار می‌رود.

او  با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب مردم در ۲۸ خردادماه امسال باید فردی باشد که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور، مشکلات مردم را حل کند، گفت: امروز جامعه ما به این نیاز دارد که در قالب یک انتخابات پرشور، با نشاط و با حضور حداکثری مردم رئیس جمهوری انتخاب کنند که بتواند مشکلات مردم را حل کرده و عظمت و عزت را برای کشور بیافریند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: هر فرد در هر جایگاهی باید با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) برای شرکت در انتخابات آماده شده و به حول و قوه الهی یک دولت مقتدر، جوان گرا، انقلابی و مطابق با انتظارات مردم و دولتی که بتواند پاسخگوی دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشد شکل گیرد.

او در ادامه سخنان خود از تلاش‌های مارزی، رئیس سابق حوزه قضایی قلعه گنج قدردانی کرد و گفت: او ۱۴ سال با وجود تمامی مشکلات، یک نهال را در قلعه گنج کاشته و پرورش داده  که امروز به عنوان یک درخت تنومند سایه عدالت را بر منطقه افکنده و مردم می‌توانند در این واحد قضایی به عنوان ملجاء و پناهگاه مراجعه کنند.

موحد از آقای افشارمنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج نیز قدردانی کرد و ادامه داد: از امروز ۲ نیروی با انگیزه، شایسته، دلسوز و آشنا به موازین قضایی مدیریت قضایی این شهرستان را بر عهده می‌گیرند. 

حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه شهرستان قلعه گنج نیز در این آئین گفت: ریاست دادگستری و دادستان قلعه گنج در حیطه مسئولیت‌های خود همواره منشا خیر و برکات فراوانی بوده اند.

او افزود: ریاست دادگستری و دادستان قلعه گنج با اقتدار و پشتکار خود در امنیت پایدار شهرستان قلعه گنج نقش به سزایی داشته اند.

 نظارت قوی، ضامن کاهش جرائم

 شهسواری، فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز گفت: جایگاه و اهمیت دستگاه قضا بسیار بالا است و قضاوت را در کنار حکومت همیشه داشته ایم و در تمامی حکومت‌ها و تمدن‌ها نقش دستگاه قضایی بسیار اهمیت دارد.

او توسعه عدالت را از درخواست‌های مهم مردم برشمرد و ادامه داد: موضوع عدالت در تاریخ کشور ما سبقه طولانی دارد.

شهسواری بیان کرد: به منظور جلوگیری از حجم بالای پرونده‌ها به مراجع قضایی، دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند؛ زیرا هر گونه ضعف دستگاه‌های اجرایی در اجرای ماموریت‌های خود، باعث افزایش حجم ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی خواهد شد.

او نظارت قوی را ضامن کاهش جرائم دانست و ادامه داد: باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی دست به دست هم داده و متولیان فرهنگی به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود کنند؛  زیرا ریشه بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

غلامرضا مارزی، رئیس سابق دادگستری قلعه گنج نیز گفت: اولین قاضی شهرستان قلعه گنج بوده ام و اوایل سال ۸۶ به عنوان دادرس بخش معرفی و با ۲ نفر کادر اداری شروع به خدمت کردم.

او با اشاره به این مطلب که هدف اصلی اینجانب خدمت در راه خدا و عشق خدمت به شهروندانم بوده است، تاکید کرد: امروز با همت و تلاش مسئولان به ویژه ریاست کل دادگستری استان کرمان دستگاه قضایی قلعه گنج به دادسرا و دادگستری شهرستان توسعه یافته و به تعداد لازم کارمندان اداری و قضایی در این واحد‌ها مشغول به خدمت هستند.

او بیان کرد: تهیه زمینه به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و احداث ساختمان دادسرا و شورای حل اختلاف، احداث ساختمان دادگستری در 2 طبقه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع، احداث 4 واحد منزل مسکونی سازمانی و تشکیل و توسعه شورا‌های حل اختلاف شهرستان و روستا‌ها از جمله اقدامات انجام شده در مدت مسئولیت اینجانب در این شهرستان به شمار می‌رود.

مارزی تصریح کرد: در مدت فعالیت در سمت ریاست دادگستری شهرستان قلعه گنج تشکیل جلسات متعدد ماهیانه با سران طوایف شهرستان، جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی، تشکیل گروه‌های مصلحین، شناسایی و تشویق نیرو‌های بومی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی نیز انجام شده است.

سجاد افشارمنش، دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان قلعه گنج نیز گفت: در دوره مسئولیت خود بر آن بودم تا رضایت خدا، منفعت مردم و حاکمیت قانون را همواره مد نظر داشته باشم.

صابر ملایی، رییس جدید دادگستری قلعه گنج نیز گفت: برای نیل به مقصد رضایت مندی عمومی و تحقق عدالت به صورت جهادی و انقلابی عمل خواهم کرد.

او ادامه داد: حفظ کرامت و شان ارباب رجوع و تکریم مراجعان، گسترش فرهنگ صلح و سازش، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی، حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع، حذف بستر‌های فسادزا، حفظ کرامت و شان همکاران قضایی و اداری، ارتقای کیفیت خدمات قضایی و استفاده از ظرفیت‌های جایگزین حبس از جمله رویکرد‌های دادگستری قلعه گنج خواهد بود.

کیومرث قاسمی، دادستان جدید شهرستان قلعه گنج نیز گفت: دفاع از حقوق مشروع مردم و جلوگیری از تضییع آن در اجرای وظایف محوله طبق قانون و حساسیت ویژه نسبت به پرونده‌های امنیتی از موارد مورد تاکید اینجانب به شمار می‌رود.

او تاکید کرد: مردم و جامعه انتظار دارند که امنیت آن‌ها تامین شود و هیچ عذری قابل قبول نیست که جان و مال مردم به خطر افتد.

قاسمی ادامه داد: به عنوان دادستان قلعه گنج از اقدامات قانونی و همکاران قضایی و انتظامی حمایت کرده و نظارت بر فعالیت‌ها در حوزه اختیارات قانونی را همواره مد نظر خواهم داشت.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان امنیت ملی انتخابات 1400 رییس کل دادگستری استان کرمان دادستان قلعه گنج شمار می رود دستگاه قضایی قوه قضاییه واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

در این نمایشگاه که دارای 18 غرفه بود، دستاوردهای قضایی استان هرمزگان در بخش‌های ادارات کل «پزشکی قانونی»، «زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی»، «بازرسی»، «ثبت اسناد و املاک» و «سازمان قضایی نیروهای مسلح»، معاونت‌های «مالی پشتیبانی»، «منابع انسانی و امور فرهنگی»، «اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» و «آمار و فناوری اطلاعات»، «تعزیرات حکومتی»، «بنادر، گمرکات و اموال تملیکی»، «مقابله با قاچاق سوخت»، «حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، ساماندهی پارکینگ‌ها و اقتصاد مقاومتی»، «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه»، «مرکز حل اختلاف»، «دیوان عدالت اداری» و «حفاظت اطلاعات» و «روابط عمومی و ارتباطات»، به نمایش در آمده بود.

در جریان این نمایشگاه اعلام شد که از مجموع 50 هزار فقره پرونده قابل سازش استان هرمزگان در سال گذشته، 22 هزار مورد منتهی به صلح و سازش شده است.

همچنین در بخش مربوط به دستاوردهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اعلام شد که بیش از 90 درصد اراضی موقوفه، کل اراضی حریم دریا و بیش از 90 درصد جزایر استان هرمزگان حدنگاری شده است.

در غرفه مربوط به دستاوردهای اداره کل زندان‌های استان هرمزگان نیز ضمن نمایش آثار تولیدشده توسط زندانیان این استان، اعلام شد که 30 درصد ملاقات‌های زندانیان در استان هرمزگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

همچنین در بخش مربوط به فناوری اطلاعات این نمایشگاه، گزارشی از روند اجرای طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان هرمزگان به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، عملکرد دادگستری استان هرمزگان در زمینه مبارزه با قاچاق در حوزه‌های کارت سوخت، مصرف‌کنندگان جزء، مصرف‌کنندگان عمده و جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!
  • پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان