Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز سلامت روان جامعه نگر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:در شرایط همه گیری کرونا، کارشناسان سلامت روان مراکز بهداشت به صورت تلفنی برای افرادی که بدلیل ابتلا به کرونا دچار اضطراب یا افسردگی هستند، مشاوره روان شناختی انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر ندا اخروی با اشاره به اینکه افرادی که پیش از این مبتلا به اختلالی در سلامت روان بوده و با مصرف دارو بهبودی پیدا کرده اند، ممکن است بدلیل تشدید استرس در شرایط فعلی جامعه، با عود بیماری مواجه شده و نیاز به حمایت های روانی داشته باشند، خاطر نشان کرد: کارشناسان سلامت روان با این افراد نیز تماس گرفته و خدمات روانشناختی یا پزشکی لازم  به ایشان داده میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای کاهش بار روانی ناشی از سوگ برای خانواده افرادی که یکی از عزیزان خود را در این بیماری از دست داده اند، کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت که دوره های آموزشی لازم برای کمک به افراد مصیبت دیده را گذرانده اند  با تماس تلفنی، خانواده این افراد را برای انجام مشاوره سوگ به مراکز دعوت می نمایند.

دکتر اخروی با بیان اینکه هدف از مشاوره سوگ، کمک به بازماندگان برای کنار آمدن با غم فقدان عزیز از دست رفته شان می باشد، اظهار کرد: البته این به معنی فراموش کردن او نیست بلکه یافتن راههایی است که بتواند در کنار حفظ و یادآوری خاطرات متوفی زندگی سازنده ای را در پیش گیرد. 

وی با اشاره به اینکه  مشاوره ی سوگ در طی 5 جلسه  برگزار می شود، گفت: به طور معمول جلسات به طور هفتگی توسط کارشناس سلامت روان آموزش دیده برگزار میشود؛ در طی این جلسات روانشناس آموزش دیده با تکنیک های همدلی، با فرد داغدار ارتباط درمانی برقرار کرده و او را تشویق به تخلیه هیجانی می کند.

دکتر اخروی بیان کرد: روانشناس به فرد کمک می نماید که واقعیت فقدان را بپذیرد و با دردی که از فقدان تجربه می کند کنار آمده و معنی جدیدی برای اینگونه تجارب دردناک بیابد، در طی این جلسات به فرد بازمانده کمک می شود تا بتواند مشکلات را شناسایی نموده  و یک به یک به حل مشکلات بپردازد.

وی اظهار کرد: کارشناس سلامت روان مراکز بهداشت دوره های خاصی در خصوص مراقبت از افراد دارای مشکلات سلامت روان دیده است. افرادی که با مشکلاتی مانند مصرف دخانیات، مواد و الکل، افسردگی، اضطراب، وسواس و ... روبرو هستند، میتوانند طی جلساتی با این روانشناسان، مداخلات روانشناختی یا آموزش هایی برای خود وخانواده شان دریافت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خدمات رایگان سلامت سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان