Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

شاخص کل بورس مثبت شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۴۳۲ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۹۷ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بازار با رشد 5087 واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۲۵۷ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد معادل ۳۶ هزار و ۵۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۱۵۴ تومان رسیده است.

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت اواخر سال گذشته پرداخت شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرحله دوم سود تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد.

دژپسند به علت تاخیر پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت تاکید کرد و گفت: به دنبال این نیستیم که فشاری را به شرکت‌های سرمایه‌پذیر وارد کنیم، همچنین به دنبال این هستیم تا زودتر این سود به حساب سهامداران پرداخت شود بنابراین براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد. وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت چه زمانی آزادسازی خواهد شد، گفت: این موضوع وابسته به شرایط بازار است، اگر شرایط بازار مناسب شود اقدامات لازم برای آزادسازی ۴۰ درصد دوم سهام عدالت انجام می شود.

توصیه یک کارشناس به سهامداران بورس

اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که بازا برای دو روز با رشد پنج درصدی همراه شود سهامداران از ترس از دست دادن بازدهی به دست آمده به سرعت اقدام به شناسایی سود در بازار می کنند که این امر باعث می شود تا دیگر رشد بازار استمرار نداشته باشد و بازار دوباره برای مدتی موقت منفی شود اما بعد از آن دوباره بازار با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی به سمت روند صعودی پیش می رود و شاخص بورس دوباره مثبت می شود. به گفته این کارشناس بازار سرمایه، نباید انتظار داشته باشیم که بازار مانند سال گذشته برای مدتی طولانی با صف خرید همراه باشد و سهامداران روزانه از این بازار کسب سود کنند. وی با بیان اینکه سهامداران نباید به هیچ عنوان از روند نزولی بازار ترس داشته باشند زیرا سرعت رشد بازار در کوتاه مدت نمی تواند بالا باشد و این روند را باید در وضعیت فعلی بازار قبول کرد، افزود: اکنون سهامداران در بازار به سمت رویکرد و استراتژی شناسایی سود در بازار پیش رفته اند و نمی توان اعلام کرد که این روند در بازار ادامه دار خواهد بود یا با تغییر همراه می شود. اشتیاقی با بیان اینکه بررسی روند بازار و موقعیت فعلی سهام حاضر در بازار نشان می دهد که می توان به آینده این بازار امیدوار بود، اظهار داشت: بازار از لحاظ بنیادی و سودآوری شرکت ها در موقعیتی قرار دارد که می توان سود خوبی را از این بازار کسب کرد. /ایرنا

قیمت ارز‌های دیجیتال امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

امروز ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ بازار ارز‌های دیجیتال تقریبا متعادل است و هر چند بیت کوین اندکی نسبت به روز گذشته کاهش داشته است، اما برخی ارز‌های دیجیتال هم رشد خوبی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردند. /جزئیات بیشتر از قیمت ده ارز دیجیتال برتر

قیمت جهانی طلا پایین آمد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تأثیر تقویت سود اوراق قرضه آمریکا افت کرد و از بالاترین سطح ۵ ماهه پایین آمد. تا ساعت ۷:۱۷ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱٫۸۹۸.۵۰ دلار رسید. اسپات‌گلد در معاملات دیشب تا ۱٫۹۱۶.۴۰ دلار بالا رفته بود که بالاترین قیمت از ۸ ژانویه تا کنون است. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱٫۹۰۱.۹۰ دلار رسید. انتشار گزارشی که نشان می‌داد تولید آمریکا در ماه می تقویت شده است باعث شد تا سود اوراق قرضه آمریکا بالا برود. بابا رفتن سود اوراق قرضه تقاضا برای خرید این اوراق را افزایش داده و تقاضای خرید سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا را پایین می‌آورد.

نوسان سهام آسیا اقیانوسیه

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیایی در معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تأثیر انتشار گزارشی که نشان می‌داد اقتصاد استرالیا به سطح قبل از پاندمی بازگشته است نوسان کردند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۴۷ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن ۰.۴۶ درصد بالا آمد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۴۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۰ درصد پایین آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۶ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۱. درصد بالا رفت.

بومی سازی ۸۰ درصد کارخانه های سیمان با وجود تشدید تحریم ها وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بومی سازی ۸۰ درصد کارخانه های سیمان، گفت: تحریم‌ها باعث تقویت و رشد صنایع مختلف در کشور شده است. رزم حسینی با تاکید بر سیاست وزارت صمت مبنی بر حمایت از تولید داخل، به سابقه طولانی صنعت سیمان در کشور اشاره کرد و با استناد به ظرفیت ۸۰ میلیون تنی تولید در سیمان، آنها را فرصتی خوب برای ساخت کشور دانست.   طلای سیاه گران تر شد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی به رشد خود ادامه داد که اعضای اوپک پلاس بر لزوم تدریجی بودن افزایش تولید خود تاکید کردند. تا ساعت ۷:۲۹ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام ۰.۵۰ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۷۰.۶۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۴۷ درصد رشد کرد و به ۶۸.۰۴ دلار رسید. اوپک پلاس در اجلاس جدید خود دوباره بر توافق به دست آمده در ماه آوریل تاکید کردند که ۲.۱ میلیون بشکه نفت در روز را به طور تدریجی در بازه می تا جولای به تولید خود اضافه کنند. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت: افزایش تولیدات ایران نگران‌کننده نیست.

افزایش نرخ ارز آرامش را از بخش خصوصی گرفت

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه نرخ ارز یکی از دغدغه های اصلی مردم و فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز توان رویارویی بسیاری از واحدهای صنفی با مشکلات را گرفته است. به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: یک اصل کلی برای فعالین اقتصادی این است که با آرامش خاطر بتوانند به کسب و کار خود بپردازند و تولید ثروت کنند و ثروت را در خدمت توسعه سرمایه گذاری و اشتغال قرار دهند اما مدت هاست که فعالین کسب و کار آرامش ندارند.

ممبینی با اشاره به اینکه عرصه اقتصاد نیز همانند عرصه دفاع مقدس است، تصریح کرد: همان‌طور که رزمندگان در دفاع مقدس وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دادند، فعالان اقتصادی هم در جبهه اقتصادی برای رشد و توسعه کسب وکار تلاش خود را انجام می‌دهند؛ اما اصل کلی این است که این فعالان با آرامش خاطر کار کنند تا بتوانند تولید ثروت، توسعه سرمایه گذاری و تقویت اشتغال کنند. وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی فعالان اقتصادی در کشور کاهش ارزش پول ملی است و به خاطر داریم که شما با نشان دادن یک هزار تومانی این مساله را هشدار دادید و این نگرانی را مطرح کردید و امروز بسیاری از واحدهای اقتصادی ما در طول دو سه سال گذشته به دلیل کاهش ارزش پول ملی سرمایه‌هایشان تحلیل رفته است.

محسن رضایی: محور دولت آینده باید اقتصاد باشد

محسن رضایی، کاندیدای دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری، دیروز با حضور در اتاق ایران، در جمع فعالان اقتصادی گفت: "محور دولت آینده باید اقتصاد باشد اما لازم است سیاست و امنیت را هم درک کنیم. واگذاری به بخش خصوصی واقعی را یک اصل می‌دانم و اقتصاد را به معنای واقعی مردمی خواهم کرد. در این رابطه به حلقه واسط نیاز است، اول باید این حلقه‌ها را سالم‌سازی کنیم و تولیدکننده واقعی را بشناسیم و سپس با تمام توان پشت سر این افراد خواهم ایستاد. در این بین دیگر هیچ تصمیمی بدون مشورت با شما نخواهیم گرفت. کار را به شما می‌سپاریم و از شما کار می‌خواهیم. شأن پارلمان بخش خصوصی را به‌جایی که باید باشد می‌رسانیم و در این بین مطالبات ما هم از شما بالا خواهد بود.

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره مالکیت نیز گفت: مالکیت و حقوق شهروندی شأن بالایی دارد و هیچ‌کس این حق را نمی‌تواند ضایع کند. البته آنچه مهم است اینجاست که دارایی‌ها ساکن نباشد. تولید ثروت محدودیتی ندارد؛ اما چگونگی استفاده از آن، حقی در جامعه هم ایجاد می‌کند. ثروت‌های راکد در توسعه مشکل‌آفرین هستند. پس باید الگویی برای ارتباط آنها ایجاد کنیم. او درباره موضوع بورس نیز گفت: فروردین ۹۹ شش توصیه برای مقابله با بحران بورس ارائه دادم اما توجهی نشد. متأسفانه همان بحرانی که پیش‌بینی می‌شد، روی داد. و عمده افرادی که آسیب دیدند از طبقات پایین جامعه بودند که امروز بسیار شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند. رضایی پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد را بسیار مهم دانست و یادآور شد: دولت نباید روی نرخ ارز حرف بزند بلکه باید روی ثبات آن فکر کرد تا اقتصاد صادرات محوری داشته باشیم. درباره ارزش پول ملی نیز دو اصطلاح وجود دارد؛ اول پول قوی و دیگری نرخ برابری که با هم متفاوت هستند. پول قوی به کمک تولید ایجاد خواهد شد. در این روزها که اعلام کردم ریال را سومین پول قوی منطقه خواهم کرد، بسیاری این گفته را غیرواقع قلمداد کردند؛ اما نباید آن را با نرخ برابری اشتباه گرفت. پول قوی پولی است که در مبادلات خارجی موردقبول باشد. در این رابطه نرخ برابری ملاک نیست. برنامه ما تنظیم نرخ برابری و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد پول قوی در کشور است.

حضور سکه در کانال جدید در چهارمین روز هفته، سکه امامی توانست ۱۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد. محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در بازار سکه اهمیت زیادی دارد. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه بالای این محدوده مقاومتی باقی بماند، خریداران بیشتری به بازار وارد خواهد شد. به گفته فعالان تا زمانی که دلار بالای محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، سکه‌بازان انتظار افت معناداری برای فلز گرانبهای داخلی را نخواهند داشت. به نقل از دنیای اقتصاد؛ روز گذشته تا ساعت چهار بعدازظهر نیز بهای اونس طلا در بازارهای جهانی کاهش خاصی نداشت که سکه‌بازان را در موقعیت فروش قرار دهد.      

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی اقتصاد ایران انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازندگی در یادداشتی، به موضوع تغییر تحرکات سیاسی محسن رضایی پرداخته و نوشته است:

آرایش سیاسی نیروهای اصولگرا برای دوره دوم انتخابات مجلس که ۲۱ اردیبهشت ‌ماه برگزار می‌شود، تغییر کرد. برخی چهره‌ها و طیف‌های اصولگرا از ائتلاف‌های قبلی خود خارج شدند و ائتلاف جدیدی را رقم زدند. ازجمله محسن رضایی که تحرکات سیاسی‌اش در آستانه دور دوم این شائبه را به وجود می‌آورد که از شانا جدا و به صبح ایران پیوسته است. در آخرین عکسی که از او در کنار رائفی‌پور و سعید محمد منتشر شد، افرادی حضور داشتند که شاید بتوان آنها را از دشمنان قسم‌خورده محمدباقر قالیباف دانست. رضایی که تاکنون درخصوص فعالیت‌های حزبی مجلس دوازدهم برخلاف دوران‌هایی که برای ریاست‌جمهوری‌اش تلاش می‌کرد، فعالیت سیاسی خاصی بروز نداده بود، حال با نشست‌های مختلف با رقیبان رئیس مجلس دوازدهم، گویا سیاست‌ورزی دبیر سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد فاز جدیدی شده است.

شاید نام رضایی را نسبت به برخی چهره‌های شناخته شده اصولگرایی در یک سال اخیر و برای‌ انتخابات پارلمان کمتر شنیده باشیم اما این امر نشان از این موضوع ندارد که برادر محسن، کنج عزلت گزیده بود و رفت‌وآمدی بین سیاسیون نداشت. او در ائتلاف شانا که ائتلاف اصولگرایان است، حضور داشت و پس از مدتی با جریان شریان جلسه برگزار می‌کرد. حالا هم چند وقتی است در کنار رائفی‌پور و سعید محمد، اصلی‌ترین مهره‌های طیف نوظهور صبح ایران می‌نشیند. آن هم همان محسن رضایی‌ای که در طول چهار سال ریاست قالیباف بر مجلس تا آنجایی که در توان داشت، سعی کرد تا مانند دوستانش چندان رئیس مجلس یازدهم را مورد هجمه قرار ندهد، مگر در لفافه.

اصولگرایان هرگز به وحدت درستی نرسیدند و حزب‌ها و ائتلاف‌هایشان نیز همواره درصدد زمین زدن یک یا چند نفر از افراد خودشان بوده است. مثال بارزی که می‌توان از قالیباف و دوستانش نام برد اما سوالی که در کنشگری‌های ضدونقیض رضایی پیش می‌آید این است که چطور او به یک‌باره از سایه خارج شد و در دوره زمانی بسیار نزدیک به هم در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) حاضر و در ادامه در شریان و صبح ایران دیده شد؟ آیا محسن رضایی که همیشه سودای ریاست‌جمهوری را داشت، حال تنها رقیبش را در سال ۱۴۰۴ محمدباقر قالیباف می‌بیند (که گویا او هم چندان از اینکه به جای ریاست پارلمان بر صندلی ریاست قوه مجریه تکیه بزند، بدش نمی‌آید) بنابراین تنها استراتژی‌ای که به ذهنش خطور می‌کند، یار غار تمام جریان‌های اصولگرایی است. آن هم طیف‌هایی که برای زمین زدن قالیباف از هیچ کاری دریغ نکرده و نمی‌کنند.

هرچند این گمانه‌زنی که محسن رضایی چرا تنها قالیباف را رقیب ریاستش بر پاستور می‌داند و چندان وقعی بر رقابت با رئیسی نمی‌نهد نیز سوالی است که ممکن است پیش آید اما در مقابلش می‌توان به این موضوع نیز فکر کرد که اگر این گمانه‌زنی درست باشد، طبیعتاً محسن رضایی در صورت پیروز شدن رئیسی می‌تواند جای بیشتری در دولت آینده داشته باشد تا پیروز شدن قالیباف! کمااینکه تمام این جریان‌هایی که با آنها نشست‌وبرخاست می‌کند، با وجود اختلاف، یک هدف مشترک دارند، حذف محمدباقر قالیباف.‌

اگر کمی به عقب برگردیم نزدیک انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری، رضایی و قالیباف رقابت جالبی با هم داشتند. این دو نفر که در جنگ یکی فرمانده ارشد و دیگری فرمانده زیردست بود، یک بار دیگر نیز یعنی سال ۹۲ با هم مسابقه گذاشته بودند؛ اگرچه هر دو از آن رقابت ناکام بیرون آمدند. مجدداً سال ۹۹ عزم رقابت کردند. رئیس مجلس به اسم نظارت بر قوانین و دبیر مجمع هم به ‌عنوان بررسی مسائل استان به سفرهای استانی می‌رفتند. آن زمان که جهان در بحران کرونا بود یک سایت خبری از این خبر داد که محسن رضایی در شرایط کرونایی در کمتر از پنج ماه دست‌کم به ۱۵ استان و البته شهرهای مختلف استان تهران سفر کرده است. البته اصفهان، مرکزی، لرستان و فارس را هم به آن اضافه کنیم. در این فاصله کمتر از یک ماه البته همه سفرهای او نیز با عنوان دبیر مجمع تشخیص انجام شد. همان زمان خبری مبنی بر احتمال نامزدی برادر محسن در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری نیز منتشر شد. اما سایت رضایی حتی خبر کاندیداتوری او برای مجلس را هم ترفند مخالفان برای سوزاندن او در انتخابات ریاست‌جمهوری دانست. این درحالی است که رضایی بالاخره در قامت رقیب رئیسی به میدان مبارزه وارد شد و باخت.
برنامه‌های سفرهای قالیباف هم تقریباً شبیه محسن رضایی بود. مثلاً در برنامه سفر کردستانش با فعالان فرهنگی و اجتماعی سنندج و ‌با شورای اداری استان جلسه داشت. آن زمان همچنین ویدئوهایی از دیدارهای مردمی قالیباف نیز منتشر شده بود که بسیار یادآور سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد بود. در نهایت محمدباقر قالیباف در قامت ریاست قوه مقننه و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آینده را ادامه دادند.‌


البته ناگفته نماند در ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ رضایی تلاش کرد با شکل‌دهی به یک ائتلاف بین خودش، سعید محمد و مرحوم رستم قاسمی، نوعی کنشگری انتخاباتی منجر به برد و یا منجر به وزن‌کشی را شکل دهد اما او نیز همچون تمام نامزدهای دیگر آن انتخابات، مستحیل در فرآیند برد ابراهیم رئیسی شد و نه ‌تنها در ایام همان انتخابات نیز حرف درشتی علیه رئیسی نگفت بلکه در پساانتخابات نیز همچون عمده دیگر نامزدها وارد دولت رئیسی شد. اگرچه این یک سوال سیاسی جالب است که چرا تمام نامزدهای اصولگرای انتخابات ۱۴۰۰ به صورت یکجا (به غیر از جلیلی که خودش نخواست به دولت برود) وارد دولت رئیسی شدند و چه سیاستی پشت این کار نهفته بود؛ لکن این روایت قصد دارد صرفاً به محسن رضایی بپردازد. آن‌طور که عصر ایران تحلیل می‌کند، سابقه و اطلاعات سیاسی نشان می‌دهد که محسن رضایی پس از خروج از سپاه علاقه خاصی به حضور در دولت داشته است. گزارش‌هایی وجود دارد که او حتی در دولت خاتمی نیز ابراز تمایل به حضور در کابینه داشت. او از سال ۸۴ به این‌ سو عملاً یک پای ثابت عمده انتخابات‌ ریاست‌جمهوری بوده است. انتخابات‌هایی که محسن رضایی به‌رغم انتخاب گفتمان‌های مختلفی از «دولت عشق» گرفته تا «پیوستن به اشکال‌گیرندگان بر انتخابات ۸۸ سپس انعزال از آنها» توفیقی در آنها به دست نیاورد. هرچه بود اما محسن رضایی پس از انتخابات ۱۴۰۰ بخشی از تمایل پیش‌گفته را عملی کرد و به‌ عنوان «معاون اقتصادی رئیس‌جمهور رئیسی» وارد دولت رئیسی شد؛ ورودی که البته از ابتدا هم پیش‌بینی می‌شد که بی‌فرجام باشد. بنابراین، این نخستین بار پس از سال‌ها بود که محسن رضایی از سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام کنار می‌رفت.

به هر حال تحرکات جدید سیاسی محسن رضایی بدان معنا نیست که رقابت نهایی الزاماً بین قالیباف و او خواهد بود، اما با پیشینه‌ای که از این دو سیاستمدار و فرمانده قدیمی داریم، طیف اصولگرایان از هر جریان و حزبی ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از پیروزی قالیباف به رضایی رای دهند و همان‌طور که ابراهیم رئیسی را به ریاست رساندند، حال اگر رئیسی مهره سوخته آنها شود، نفر بعدی رضایی باشد تا رئیس مجلس یازدهم. اینکه این اقدام علیه قالیباف چه دستاوردی برای رضایی دارد و حذف قالیباف از گردونه به ‌نفع چه کسانی است؛ نکاتی هستند که باید منتظر ماند تا در آینده‌ای نه‌ چندان نزدیک با رصد کردن تحرکات سیاسی آنها نتیجه گرفت. اما در عین حال فعالیت‌های این روزهای محسن رضایی همواره این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که او سودایی جز کاندیداتوری دوباره برای ریاست‌جمهوری ندارد و گویا در عمل رقیبی قدرتمندتر از محمدباقر قالیباف نمی‌بیند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904295

دیگر خبرها

  • اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب ۵۷
  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید