Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:06:12 GMT

نظافت کارواش چگونه انجام می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۶۲۰۳

نظافت کارواش چگونه انجام می شود؟

کارواش چه مکانیزه چه دستی، مکانی است که وسیله های نقلیه برای شستشو، به این محیط ها مراجعه می کنند اما نظافت این محیط ها چگونه انجام می گردد؟ آیا نظافت این محیط ها به کمک روش ها و تجهیزات نظافت دستی امکان پذیر است؟ شاید بله اما به سختی؛ تصور کنید در یک کارواش که به صورت همزمان 70 وسیله نقلیه به آن مراجعه می کنند، چه تعداد نیرو برای نظافت محیط کارواش لازم است؟ اگر تعداد کمی نیرو برای نظافت محیط کارواش در نظر گرفته شود، نظافت به درستی انجام نمی شود و نتیجه این است که تعداد مشتریان روز به روز کمتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور قطع پس از مشاهده این کارواش که نظافت به درستی در آن انجام نشده ذهنیتی این چنینی در فکر کاربر نقش می بندد:«کارواش یک مکان برای شستشوی ماشین است و محیط آن نیز باید تمیز باشد وگرنه چطور می توان به آن اطمینان داشت؟». برای جلوگیری از این مشکلات اکثر کارواش های مدرن به تجهیزات نظافتی صنعتی روی آورده اند، از مهم ترین تجهیزاتی که برای کارواش استفاده می شود می توان به کارواش دستی، اسکرابر صنعتی و سوییپر اشاره نمود.

3 دستگاه ضروری برای کارواش

با توجه به مسائل ذکر شده در بخش قبل می توانیم نتیجه بگیریم که استفاده از تجهیزات و وسایل نظافتی فواید بسیاری برای یک محیط نظافتی همانند کارواش دارد. برای مثال محیط پیاده روی کارواش که افراد از آن عبور می کنند را در نظر بگیرید به دلیل شستشوی ماشین ها و خیس بودن کفش افراد، به طور معمول قسمت عبور و مرور آلوده و خیس است، برای حل این مشکل چه کاری می توان انجام داد؟ راهکار این مشکل استفاده از دستگاهی است به نام اسکرابر صنعتی. لازم به ذکر است از تجهیزات دیگری همانند سوییپر، مبل شوی و واتر جت نیز می توان در محیط کارواش بهره برد.

بالا بردن ایمنی در محیط با اسکرابر صنعتی

سطح زمین در کارواش ها به دلیل شستشوی وسایل نقلیه با مواد شوینده به صورت دائم خیس و لغزنده است، اگرچه کارمندان این محیط ها اصولاً از کفش های ضد لغزش استفاده می کنند اما در هر صورت خطر لیز خوردن برای همه افراد وجود دارد مخصوصا اگر جنس کفپوش، سطحی همانند سرامیک باشد این خطر دو چندان می شود. همچنین آلودگی به راحتی در قسمت های اداری کارواش پخش می شود.

راه حل این مشکل کفشوی صنعتی یا اسکرابر است که در صورت بهره گرفتن از آن خطر سقوط برای افراد به صفر می رسد. شاید از خود بپرسید چرا؟ زیرا مهم ترین ویژگی اسکرابر صنعتی (یا اسکرابر)، شستشو و خشک کردن سطح زمین به صورت هم زمان می باشد. از مهمترین اجزاء اسکرابر صنعتی می توان به برس های شستشو، سیستم پاشش آب، لاستیک تی، مخازن آب تمیز و آب کثیف اشاره کرد. یکی از نکاتی که در زمان انتخاب اسکرابر باید به آن توجه نمود نوع و کیفیت اسکرابر می باشد که در نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است، اسکرابر های شرکت ابراهیم به دلیل ساختار مکانیکی، نسبت به مدل های دیگر طول عمر بسیار بالاتر، نیاز به سرویس کمتر و قطعات مقرون به صرفه تری دارند.

عملکرد اسکرابر صنعتی چگونه است؟

اسکرابر با پاشش آب بر برس کار خود را شروع می کند، پس از نظافت سطح توسط برس، آب کثیف توسط لاستیک تی جمع شده و در مرحله آخر توسط شلنگ مکنده ای که در بین دو لایه لاستیک تی قرار گرفته است به مخزن آب کثیف فرستاده می شود. اسکرابر از نظر نوع هدایت به دو دسته و از نظر نوع منبع انرژی به سه دسته مختلف تقسیم می گردد، برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه زمین شوی صنعتی مراجعه کنید.

علت استفاده از سوییپر در کارواش چیست؟

در کارواش ها به دلیل نظافت وسایل نقلیه، آلودگی خودرو ها در محیط پخش می شود و هر محیط وسیعی نیز به یک روش برای جمع آوری زباله های خشکی نظیر گل ولای، شن و ماسه، سنگ ریزه و... نیاز دارد، سوییپر همان روش است. می توان سوییپر را جاروبرقی شهری نیز نامید.

جمع آوری زباله ها توسط سوییپر در دو مرحله مکانیکی و مکشی انجام می شود، عملکرد قسمت مکانیکی توسط حرکت برس ها صورت می پذیرد که با حرکت برس آلودگی ها را به سمت برس مرکزی هدایت می کند، سامانه مکش بر روی برس مرکزی تعبیه شده و گرد و خاک را مکش می کند و از پخش شدن آن در محیط و آلوده کردن وسایل نقلیه جلوگیری می کند و آن را به داخل مخزن زباله خود می ریزد. مخزن سوییپر نیز به راحتی قابل تخلیه می باشد.

در توضیحات بالا راجع به دو دستگاه سوییپر و اسکرابر صنعتی صحبت کردیم، از تجهیزات دیگری همانند مبل شوی صنعتی، جاروبرقی نیمه صنعتی، واتر جت و... نیز در کارواش می توان بهره برد که از حوصله این بحث خارج است و می توانید در صفحه تجهیزات نظافت صنعتی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا آلودگی ایجاد شده در کارواش دستی برابر کارواش صنعتی اتوماتیک است؟

بهتر است در ابتدا مطلب با این سوال شروع شود که تفاوت این دو کارواش چیست؟ کارواش دستی همان کارواش سنتی است که در اکثر نقاط مشاهده می کنیم، کارواش صنعتی اتوماتیک که به تازگی در بعضی از کارواش ها از آن بهره گرفته می شود تمام عملیات شستشوی خودرو را به صورت خودکار انجام داده و حتی نیازی نیست که مشتری از وسیله نقلیه خارج گردد.

از فواید این کارواش صنعتی می توان به کم شدن خطر برای کاربر، کاهش انتقال آلودگی، افزایش سرعت شستشو و کاهش نیروی انسانی اشاره کرد. همانطور که گفته شد مهم ترین دلیل منتقل شدن آلودگی افراد حاضر می باشند که در صورت پیاده نشدن آن ها انتقال آلودگی کاهش چشم گیری پیدا می کند. پس با این تفاسیر می توان گفت که کارواش صنعتی اتوماتیک از هر جهت عملکرد مفید تری نسبت به کارواش دستی دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کارواش صنعتی زمین شوی صنعتی اسکرابر صنعتی شرکت ابراهیم رپرتاژ آگهی انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسکرابر صنعتی کارواش صنعتی کارواش دستی محیط ها کارواش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبرها انجام داد

به گزارش قدس آنلاین، طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «نون خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی که از پانزدهم فروردین از شبکه یک سیما پخش خود را آغاز کرد، با ۴۱ درصد بیننده، در صدر سریال‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ قرار گرفت.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون‌خ» درباره آمار استقبال مخاطبان گفت: خوشبختانه در نظرسنجی رسانه ملی عدد قابل توجه‌ای برای فصل پنجم بیننده داشتیم و سریال مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. کسانی هم در تلوبیون سریال را دنبال می‌کنند آنجا هم رکوردشکنی کردیم.

وی درباره ساخت فصل بعدی عنوان کرد: برای ساخت فصل بعدی الان خیلی زود است صحبت کنیم و باید بررسی‌های «نون خ ۵» بیاید، از طرفی به داستان و شرایط فکر کنیم و در موقعیت مناسبت‌تر درباره آن صحبت‌کنیم.

فرجی درخصوص پرداختن به موضوعات مختلف توضیح داد: در بحث موضوعات نویسنده مستقلا به همه موارد فکر کرده بود و یک بخشی هم کار تحقیقاتی انجام داده است و در چابهار مستقر شده بود و مسائل آنها را در حوزه محیط زیست و کولبرها بررسی کرد و از این جهت مشاوره‌ای از طرف نهادی نداشتیم و آنچه که دیده شد بیشتر طراحی‌های ذهن نویسنده بود.

این تهیه کننده درباره زمان پخش خاطرنشان کرد: پخش سریال هم در زمان خوبی اتفاق افتاد و خیلی خوب حمایت شدیم و تیزرهای سریال پخش شد و خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و از مدیران رسانه ملی هم تشکر می‌کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبرها انجام داد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست