Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:19:14 GMT

بریکس بر حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۶۲۴۸

بریکس بر حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرد

به گزارش چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری هندی آسیانیوز بین‌المللی (َاِی ان آی)  به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه هند نوشت که وزیران امور خارجه پنج کشور برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی پس از خاتمه اجلاس مجازی دیشب با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به اهمیت اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بر لزوم حل مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه همچنین از تمدید «تفاهم فنی» میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

وزیران امور خارجه پنج اقتصاد نوظهور به‌شدت از افزایش تولید غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر ابراز نگرانی کرده و تروریسم را در تمامی اشکال آن محکوم و بر مبارزه با آن تأکید کردند.

گروه بریکس در سال ۲۰۰۱میلادی و براساس هماهنگی اقدامات اقتصادی ۴ کشور، برزیل، روسیه، چین و هند که از سریعترین رشد اقتصادی برخوردار بودند تشکیل شد و چند سال بعد آفریقای جنوبی هم به جمع آنها پیوست.

برچسب‌ها برجام هند روسیه تروریسم چین آفریقای جنوبی برزیل ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی بریکس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام هند روسیه برجام هند روسیه تروریسم چین آفریقای جنوبی برزیل ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی بریکس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو