Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیکاوس سعیدی درگفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک برای اعزام کاروان به ۶ رویداد مصوب در سال جاری در مجموع به ۲ میلیون دلار ارز نیاز دارد، گفت: نیمی از این بودجه یعنی یک میلیون دلار ویژه کاروان اعزامی به بازی های المپیک است و نیم دیگر بودجه باید برای کاروان های اعزامی به ۵ رویداد دیگر هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مجموع یک میلیون دلاری که برای کاروان المپیک پیش بینی شده است، ۵۰۰ هزار دلار از قبل خریداری و به توکیو هم ارسال شده است. در واقع کمیته ملی المپیک هزینه های لازم برای اقامت، ترانسفر فرودگاهی و داخل شهری، هتل، پاداش پای سکو و ... را تامین و به توکیو ارسال کرده تا مشکلی از این حیث نداشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: بخش باقی مانده ارز مورد نیاز کاروان المپیک هنوز خریداری نشده است. در تامین بودجه لازم برای خرید ۵۰۰ هزار دلار باقی مانده مشکلی نداریم. در اولین فرصت آن را خریداری می کنیم. البته بخشی از ۵۰۰ دلار باقی مانده باید در همین ایران هزینه شود اما بخش دیگر آن را به توکیو ارسال می کنیم.

سعیدی گفت که در مورد دیگر رویدادهایی که کمیته ملی المپیک اعزام کاروان به آن در سال جاری را در برنامه دارد هم در زمان مقرر اقدام لازم برای تهیه ارز انجام می شود.

وی همچنین در مورد بودجه ۱۴۰۰ فدراسیون ها و تخصیص بخش باقی مانده آن گفت: فعلا تخصیص جدیدی از دولت نداشته ایم به همین نمی توان در مورد تخصیص مرحله جدید و زمان آن پیش بینی دقیقی داشت. البته رئیس کمیته ملی المپیک رایزنی هایی داشته تا بتواند طی هفته های آینده تخصیص جدیدی از دولت بگیرد و تا تیرماه پرداختی به فدراسیون ها را صد درصد کند. به هر حال فدراسیون ها نیمی از بودجه خود را دریافت کرده اند و این اتفاقی است که هیچ سال دیگری شاهد آن نبوده ایم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین انجام تعهد این کمیته نسبت به پرداخت حقوق المپین ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: یک مرحله از حقوق ورزشکارانی که صاحب سهمیه المپیک شدند به طور کامل توسط کمیته پرداخت شد. از حقوق مرحله سوم هم مبنا بر این بود که کمیته نیمی از آن را پرداخت کند که این مهم هم در مورد همه المپیمن ها انجام شده است. شاید فقط ورزشکارانی که اخیرا سهمیه آنها قطعی شده حقوق مرحله سوم خود را از کمیته دریافت نکرده باشند که این هم تا پایان خردادماه انجام می شود.

سعیدی تاکید کرد پس از اتمام رقابت های گزینشی المپیک در تمام رشته ها و پیش از اعزام کاروان به توکیو، کمیته ملی المپیکم در مورد پرداخت حقوق به المپین ها با تمام ورزشکاران و مربیان تسویه خواهد کرد.

کد خبر 5226076

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کیکاوس سعیدی ارز المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران فوتبال تیم ملی فوتبال ایران لیگ ملت های والیبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی والیبال ایران والیبال کشتی فرنگی فوتسال تیم ملی فوتسال ایران کشتی آزاد دراگان اسکوچیچ جام جهانی فوتسال مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر المپیک 2020 توکیو کمیته ملی المپیک باقی مانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز سه‌شنبه تصمیم گرفت که پرونده شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را که خواستار ممانعت از صادرات آتی سلاح از برلین به اسرائیل است، رد کند.

قاضی نواف سلام با تاکید بر اینکه دولت آلمان به دقت بررسی می‌کند که آیا کمک‌های خاص مشمول مجوز در "اجرای نسل کشی، جنایات علیه بشریت" یا "نقض فاحش کنوانسیون‌های ژنو" مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر، اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای نیست که اعمال اختیارات آن را طبق ماده ۴۱ اساسنامه برای نشان دادن اقدامات موقت ایجاب کند.

قاضی با استناد به پرونده آلمان اشاره کرد که صادرات تسلیحات این کشور به اسرائیل از نوامبر ۲۰۲۳ "به میزان قابل توجهی کاهش یافته است" و از ۲۰۰ میلیون یورو در اکتبر به یک میلیون یورو در مارس ۲۰۲۴ رسیده است.

قاضی افزود که بر اساس اعلام آلمان، برلین از اکتبر ۲۰۲۳ تنها ۴ مجوز صادر کرده است که تنها یکی از آنها شامل صادرات ۳۰۰۰ سلاح ضد تانک قابل حمل است. یعنی گفته می‌شود اسرائیل برای دریافت مهمات تانک به آلمان مراجعه کرده است، اما در مورد این درخواست «تصمیمی» گرفته نشده است.

دعاوی یاد شده علیه دولت برلین جدا از پرونده‌ای است که نیکاراگوئه در دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه مطرح کرد که براساس آن برلین با تداوم ارسال تسلیحات به اسرائیل، از کنوانسیون‌های ژنو سرپیچی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق