Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:43:12 GMT

می‌توانم اصلاحات اقتصادی را انجام دهم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۶۶۳۸

می‌توانم اصلاحات اقتصادی را انجام دهم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز(چهارشنبه) در برنامه رادیو اقتصاد گفت: در بیانیه‌ای که در هنگام ثبت نام در وزارت کشور صادر کردم، تاکید کردم که الان در کشور ما جایگاه اقتصادی و شرایط معیشتی در تراز و موقعیتی نیست که ما بگوییم در تراز فداکاری، تلاش و ایثارگری مردم عزیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما حتما باید این شرایط را تغییر بدهیم. برای همین، علت اصلی کاندیداتوری من این بود که با توجه به تخصص و گذشته کاری‌ام در سیستم بانکی، بیمه و حتی در دانشگاه، این مسیر را اصلاح کنیم و مورد ترمیم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: یک اشکال ساختاری داریم که من به آن می‌گویم حکمرانی اشتباه اقتصادی. این مسئله منجر شده است که ما همواره با یکسری از روندهای نامطلوب اقتصادی مواجه باشیم.

همتی تصریح کرد: سرانه سرمایه‌گذاری در هشت سال گذشته، همان میزانی است که در سال ۸۲ بوده و تغییری نداشته است اما در کشوری مانند ترکیه از آن زمان تا الان ۲.۵ برابر شده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مسئله دوم بهره‌وری است. متاسفانه بهره‌وری نه تنها رشد نکرده بلکه در بعضی جاها منفی نیز بوده است. این‌ها عواملی هستند که به تدریج رشد اقتصادی را دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: برخی عوامل باعث شده است که در سه دهه گذشته، میانگین رشد اقتصادی ما در حد ۳ درصد باشد. در یک دهه گذشته که عمدتاً با تحریم نیز مواجه هستیم و نوسانات درآمد تشدید شده، میانگین رشدمان نیم درصد بوده است. در واقع اگر حساب کنید، ۱۰ سال اقتصاد ما فقط پنج درصد رشد کرده است.

همتی تصریح کرد: شاخص های پولی ما نیز همین مشکلات را داشته است. به خاطر ساختار و حکمرانی غلط اقتصادی تورم ما نیز، میانگین به صورت سالانه ۲۰ درصد رشد کرده است. نقدینگی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی در ادامه گفت: مسیر اقتصاد به سمتی می‌رود که برخی مردم دچار فقر مطلق شدند. زندگی برای اقشار مختلفی در روستاها، شهرهای کوچک و حاشیه شهرها سخت شده است لذا ما مسئولیم که متغیرها را اصلاح کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: توزیع درآمد در کشور ما بسیار نامناسب است. من احساس می‌کنم اگر ۴ سال در سمت ریاست‌جمهوری باشم، بتوانم اصلاحات اقتصادی را انجام دهم.

ادامه دارد ...

کد خبر 5226203

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور عبدالناصر همتی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی عبدالناصر همتی سعید جلیلی محسن رضایی محسن مهرعلیزاده صحن مجلس ریاست جمهوری علیرضا زاکانی هیئت دولت سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شده بود، اظهار کرد: کارگران اگرچه در مقاطع متفاوت با تلاش و همت در راستای اهداف کشور فعالیت کردند، اما حضور جامعه کارگری در دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست.

وی افزود: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد: برای نخستین مرتبه کشور ما میدان دیپلماسی و عمل را در یک جا قرار داد و آرزوی دیرینه ۷۶ ساله دنیای اسلام و آرزوی مظلومان را محقق کردیم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: رزمندگان میدان را خالی نکردند و با دستان پرقدرت خود به دشمن نشان دادند که ما پیروز می‌شویم، چرا که با همه ظرفیت‌های موجود پای کار هستیم و این فقط یک عملیات محدود است.

وی خاطرنشان کرد: روزی تمامی دنیا می‌گفتند به ایران سلاح نفروشید، امروز همه دنیا را بسیج کرده‌اند که از ایران سلاح نخرید، این نشان می‌دهد که همگی با تمام قوا و همت خود برای ایستادگی نظام جمهوری اسلامی تلاش کردیم و از این همت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 748868

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند