Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری مردم را اساس و مبنای تفکرات امام خمینی در نهضت و انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: راه حلی که مدنظر امام بود حرکت و جوشش مردم و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و حرکت انقلاب اسلامی بود.

قدس آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تحولات خردادماه  افزود: ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خرداد روزهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ خرداد همان روزی است که امام بزرگوار آن سخنرانی معروف را عصر روز عاشورا در مدرسه فیضیه ایراد کردند. روز عاشورا در سال ۴۲ روز سیزده خرداد بود و سخنرانی معروف امام موج بزرگی را در سراسر ایران به وجود آورد.

وی ادامه داد: اساس تفکرات امام در نهضت اسلامی و در انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود. ایشان آگاهی مردم اولین رکن اساسی را برای نهضت و انقلاب می دانستند. آماده شدن مردم برای حرکت عمومی و سپس قیام همگانی این را مسیر و حرکت نهضت اسلامی تا رسیدن به مقصد و پیروزی می دانستند.

روحانی گفت: اساسا امام در نهضت اسلامی دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و راه اساسی نمی‌دانست و راه حلی که مدنظر امام بود حرکت مردم و جوشش مردم و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و حرکت انقلاب اسلامی بود.

رییس جمهوری  در ادامه سیزده خرداد را آغاز یک موج بسیار بزرگ در نهضت اسلامی عنوان کرد و افزود: ۱۳ خرداد سال ۶۸ روز دیگری بود که به عنوان رحلت حضرت امام (ره) ثبت شد. عصر سیزده خرداد حال امام مساعد نبود و شب ساعت ۱۰.۲۰ روح ایشان پرواز کرد و ۱۴ خرداد روز بسیار غم انگیزی بود و صبح و عصر آن روز شرایط جدیدی ایجاد ایجاد شد.

وی ادامه داد: یکی از روزهای بسیار تاریخ ساز ما ۱۴ خرداد سال ۶۸ است. صبح ۱۴ خرداد مردم مطلع شدند که امام (ره) رحلت کردند و غم سراسر کشور را فرا گرفت و اشک از گونه های مردم سرازیر بود. اما علیرغم آن غم و سوگ بزرگی که مردم با آن مواجه شده بود، متانت و سکینه و وقاری را خداوند بر قلوب مردم حاکم کرده بود.

 رییس جمهوری افزود: سراسر کشور آرام بود و این آرامش ۱۴ خرداد ۶۸ از عجایب تاریخ انقلاب اسلامی است و این نشان می دهد که مردم ما چقدر با عظمت بودند آن هم شرایطی که با عراق به یک آتش بس واقعی نرسیده بودیم.

روحانی یادآور شد: البته از سال ۶۷  آتش بس بود اما  نیروهای ما و عراقی سر مرز بودند و ما احتمالاتی می‌دادیم اما همه کشور آرام بود جایی نبود که بدخواهان نفوذی پیدا کنند و کاری انجام دهند. ۱۴ خرداد در تاریخ کشور روز عجیبی بود.

وی گفت: عصر ۱۴ خرداد در مجلس خبرگان رهبری تصمیم بسیار مهم و تاریخ سازی انجام شد و در آن هم هدایت‌های قبلی امام تاثیر داشت و لطف و عنایت خداوند که اصل مساله بود. قبل از رای گیری نهایی برای مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب در تنفس، همه بحث ها این بود که شورای رهبری چند نفر باشد.

 روحانی ادامه داد: خود من در آن لحظات خدمت مقام معظم رهبری بودم و بیرون سالن مجلس قدیم در ساعت تنفس صحبت می‌کردیم. یکی از بحث ها این بود که شورای رهبری چند نفر باشد. بیشتر ذهن‌ها و فکرها این بود ۳ نفر یا ۵ نفر برای شورای رهبری انتخاب می‌شوند. وقتی تنفس تمام شد و برگشتند و رای‌گیری شد شورایی رای نیاورد و نقطه جدیدی بود دو مرتبه در تاریخ سیاسی کشور که شورایی رای نیاورد و آنها باید برای فردی به نتیجه برسد.

روحانی افزود: این کار در یک زمان کوتاهی انجام شد و قبل از این که آفتاب غروب کند ایران دارای رهبر جدید شد. موقع اذان مغرب به همه جا اعلام شد آن شب خبرگان با امامت مقام معظم رهبری نماز مغرب و عشا را برپا کردند. هیچ کس فکر نمی‌کرد که شب قبل امام رحلت کند و در کمتر از ۲۴ ساعت رهبر بعدی پرچم را بر دوش گرفته و به نظر من ۱۴ خرداد از آن روزهای مهم و سرنوشت ساز است.

 ادامه دارد 

 
 
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور امام خمینی ره مردم همه پرسی انتخابات مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی نهضت اسلامی ۱۴ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید