Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@10:31:30 GMT

عامل فساد اشخاص هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۰۵۸

عامل فساد اشخاص هستند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: عامل فساد اشخاص هستند که در این باره ذیل همان نظام جامع شفافیت، به‌کارگیری نیروهای شایسته طراحی شده است که در انتخاب این نیروها نیز شفاف عمل خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه خود در رسانه ملی در جمع خبرنگاران درباره برنامه او برای مبارزه با فساد، گفت: در این مسیر برنامه‌هایی را ذیل نظام جامع شفافیت آماده کرده‌ایم که می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات در این زمینه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان نمونه یکی از راهکارهای اصلی اصلاح سازوکارها مثل ساختارهای نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، مالیات و بانک‌هاست چرا که معتقدیم اگر سازوکارها مبتنی بر عدالت و قانون شکل بگیرد، خود به خود ضد فساد می‌شود، زیرا فساد در مقابل عدالت است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت‌: دومین عامل فساد اشخاص هستند که در این باره ذیل همان نظام جامع شفافیت، به‌کارگیری نیروهای شایسته طراحی شده است که در انتخاب این نیروها نیز شفاف عمل خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سومین موضوع مهم در مقابله با فساد، مراقبت از مدیران به ویژه مدیران تراز اول است که اتفاقاً ما در همین زمینه مورد اعتمادترین افراد را به کار می‌گیریم، اما در عین حال به هیچیک از مسئولان اعتماد نخواهیم کرد تا آن فرد مسئول احساس کند همه حرکات، سکنات، رفتارها و تصمیماتش تحت نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید رفتار مدیران یک دولت به گونه‌ای باشد که مثلاً بگوییم، چون فلان شخص، به ما کمک کرده و یا در ستاد ما بوده است و یا از تبار و رفقای ماست، فسادش را نادیده بگیریم بلکه اتفاقاً باید محکم و جدی برخورد کنیم. علاوه بر آن در نظام جامع شفافیت، موضوع مهم تعارض منافع را نیز در نظر گرفته‌ایم.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام جامع شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: ایفدانا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است