Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:12:18 GMT

تفتان به قطب پرورش بچه ماهی تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۰۹۳

تفتان به قطب پرورش بچه ماهی تبدیل می شود

فرماندار تفتان گفت: تفتان در آینده نزدیک به قطب پرورش بچه ماهی تبدیل می شود و نه تنها نیاز استخرهای سطح استان را برطرف می کند بلکه بچه ماهی استانهای هم جوار را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «فریبا برنایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت:  تفتان به قطب کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری در سطح استان تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار تفتان ادامه داد: از اراضی شهرستان تفتان 4 هزار و 500 هکتار به کشت باغات و 8 هزار و 500 هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد.

 

برنایی با بیان اینکه 180 هزار راس در تفتان وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین مساحت گیاه سایه ریشه سیستان و بلوچستان متعلق به تفتان است.

 

وی  در ادامه به کشت پنبه در تفتان اشاره کرد و  افزود: پنبه کاری برای اولین بار بعد از چهل سال با همکاری آستان قدس رضویی در وسعتی به مساحت 50 هکتار انجام شده است.  

 

فرماندار تفتان با بیان اینکه تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم برد که اراضی کشاورزی تفتان را به آبیاری نوین مجهز کنیم، یادآور شد: در شرایطی که دسترسی به آب سخت است، فقط به تولید فکر نمی کنیم بلکه صرفه جویی در آب برنامه داریم که در این زمینه جهاد کشاورزی را ملزم کرده ایم تا تمام تلاش خودشان را به تجهیز آبیاری نوین داشته باشند.

 

برنایی با اشاره به اینکه درآمد 90 درصد مردم تفتان از محل کشاورزی و دامپروری کسب می شود، گفت: توسعه کشاورزی و دامپروری کاهش نرخ بیکاری را در این شهرستان به دنبال دارد.

 

وی به وضعیت منحصربه فرد مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه اشاره کرد و افزود: مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه با وسعت 5 هزار هکتار، در دیرباز محل رفت و آمد ییلاق و قشلاق بوده است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: دامپروری نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش، گفت: باتوجه به تاثیر مستقیم نمرات امتحانات‌نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیزات و امکانات لازم از جمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تامین شده و از این بابت هم جای نگرانی نیست.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر آگاه‌سازی دانش‌آموزان از نحوه برگزاری امتحانات‌نهایی، افزود: تعمیرات جزیی برخی از مدارس نیز برای بعد از برگزاری امتحانات در دستور کار قرار دارد.

عباسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته معلم، بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش زمینه‌ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که در سایه تلاش معلمان امکان‌پذیر است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود