Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@07:11:10 GMT

فیزیوتراپی برای کاهش درد و آسیب های اسکلتی عضلانی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۲۰۱

فیزیوتراپی مزایای زیادی دارد. می­تواند برای بهبود سلامت جسم، سلامت روان و افزایش کیفیت کلی زندگی مفید باشد .بسیاری از مردم این موضوع را که فیزیوتراپی می­تواند در مقابله با انواع مشکلات مربوط به سلامت مقابله کند را درک نمی­کنند. اغلب یک تصور غلط وجود دارد که فیزیوتراپی تنها برای آسیب­های اسکلتی، عضلانی و ورزشی مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این حال، فیزیوتراپی می­تواند یک درمان موثر برای انواع شرایط حاد و مزمن مانند پارگی و فتق دیسک کمر و گردن باشد. با توجه به این موضوع، در این مقاله مزایای فیزیوتراپی برای شما عنوان می­شود.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی نوعی خدمت ارائه شده به مردم محسوب می­شود که به منظور توسعه، حفظ و بازگرداندن حداکثر حرکت و توانایی عملکردی در طول عمر، به عنوان بهبود سلامتی است. جنبش و عملکرد انسانی می­تواند تحت تاثیر پیری، آسیب، درد، بیماری، اختلالات و عوامل محیطی قرار گیرد.فیزیوتراپیست­ها می­توانند کیفیت زندگی و پتانسیل حرکتی بدن را به حداکثر رسانده و مهارت­های حرکتی را ارتقا دهند. خدمات فیزیوتراپی در فضای اعتماد و احترام به کرامت انسانی ارائه شده و بر استدلال­های بالینی و شواهد علمی استوار است.

چه کسی از فیزیوتراپی سود می­برد؟

فیزیوتراپی برای شخصی است که می­خواهد توانایی حرکتی خود را بهبود ببخشد و زندگی سالم­تری را تجربه کند. هر کس می­تواند از فیزیوتراپی، علیرغم سن، بهره­ مند شود. نکته­ی مهم این است که درک کنیم که فیزیوتراپی درمانی برای همه­ ی شرایط نیست. هدف همیشه بهبود حرکت، سلامت و عملکرد بدن است.

فیزیوتراپیست­ها در کلینیک امید تهران همیشه به عنوان یک تیم متحد کار می­کنند. این تیم شامل بیمار(رهبر تیم) و سایر متخصصان است که به بیمار کمک می­کنند.

اعضای دیگر تیم می­توانند شامل جراحان، پزشکان، تراپیست­های حرفه­ایی، ماساژ تراپیست­ها، پرستاران، متخصصین بیماری­های پا، متخصصان تغذیه، روانشناسان، مربیان، خانواده، دوستان و غیره باشند.

فیزیوتراپیست چه کارهایی می­تواند بکند؟

تقریبا هرکسی مزایای فیزیوتراپی را در زندگی خود تجربه خواهد کرد. فیزیوتراپیست­ها می­توانند از طریق ارزیابی، درمان و پیشگیری از بوجود آمدن شرایط مختلف جلوگیری کنند. فیزیوتراپیست­ها می­توانند در موارد زیر بسیار موفق عمل کنند:

درمان مشکلات اسکلتی عضلانی

فیزیوتراپی آسیب­های اسکلتی عضلانی مانند تنگی کانال نخاعی کمر را با کاهش فشردگی یا افزایش تحرک، انعطاف ­پذیری و تعمیر بافت­های آسیب ­دیده درمان می­کند. فیزیوتراپیست­ها از تکنیک­های مختلفی از جمله درمان دستی، ورزش، هیدروتراپی و ماساژ در طی یک طرح درمان استفاده می­کنند. درمان دستی به بازگرداندن تحرک مفصل کمک می­کند، تحمل بافت نرم را برای بارگیری بهبود می­بخشد و سفتی را کاهش می­دهد. سوزن خشک و ماساژ می­ تواند در کاهش درد و کاهش استرس سودمند باشد.

مدیریت درد

فیزیوتراپیست­ها ساعت­های طولانی کار می­کنند تا به کسانی که با درد حاد و مزمن برخورد می­کنند کمک کنند. فرقی ندارد که شما علائم خار پاشنه، پیچ خوردگی مچ پا، گرفتگی عضلانی، درد پشت یا شرایطی که برای سالها با شما بوده ­اند را دارا باشید .در هر صورت می­توانید از یک مشورت جامع به همراه یک برنامه­ ی واضح از اقدامات عملی و تمرینات حرکتی برای کاهش درد خود بهره­ مند شوید. در اینجا یک لیست غیرجامع از علائم رایج که توسط فیزیوتراپیست­ها می­تواند درمان شود را ذکر کرده­اییم:

درد پشت درد باسن درد گردن درد های عضلانی و دردهای پیوسته سردرد درد شانه درد قفسه­ ی سینه عدم تحرک و تنگی پیشگیری از آسیب

سالم ماندن یعنی دور ماندن از آسیب احتمالی. و در وهله­ ی اول چه راهی برای حفظ سلامتی و اجتناب از آسیب مناسب است؟

فارغ از سطح تناسب اندام شما، هر کسی می­تواند از تکنیک­های بهتری در هنگام ورزش، کار یا فعالیت­های روزمره مانند راه رفتن و صاف ایستادن بهره ببرد .فیزیوتراپیست­ها با ارائه ­ی مشاوره، تمرینات و تکنیک­های اصولی شما را در بهترین حالت جسمی قرار می­دهند.

درمان آسیب­های مربوط به ورزش

صدمات در زمین ورزشی می­تواند خطرناک باشد و به طور بالقوه زندگی شما را برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار دهد. با سرعت زیاد، برخورهای متعدد و حرکات غیر قابل پیش بینی، آسیب­های ورزشی مسئله ­ی مشترکی است که فیزیوتراپیست­ها به صورت روزمره با آن دست و پنجه نرم می­­کنند. فرقی نمی­کند که شما یک ورزشکار آماتور باشید یا حرفه­ ایی، مشاوره گرفتن از یک فیزیوتراپیست واجد شرایط می­تواند باعث کاهش زمان بهبودی و تقویت شرایط فعلی شما شود. اگر با آسیب ­دیدگی مربوط به ورزش روبرو هستید، برای مشاوره­ ی تخصصی با یک فیزیوتراپیست واجد شرایط تماس بگیرید.

 شرایط درمان ارتوپدی

افرادی که از شرایط ارتوپدی مشترک مانند آرتروز رنج می­برند، از فیزیوتراپی بهره­ مند می­شوند. بیماری­هایی که بر مفاصل، عضلات و استخوان­ها تأثیر می­گذارند، فقط از لحاظ جسمی ناامید کننده نیستند، بلکه می­توانند عوارض سنگین روحی نیز داشته باشند. فیزیوتراپی برای از بین بردن درد مفاصل، کاهش الت هاب و تنظیم روانکاوی غضروف و کاهش درد و وَرم موثر است.

حاملگی و مراقبهای بعد از زایمان

فیزیوتراپی می­تواند به زنان کمک کند تا زایمان آرام­تر و سالم­تری داشته باشند. در دوران بارداری، بدن از طریق تغییرات اساسی که دارد می­تواند بر سیستم سلامت تأثیر بگذارد. فیزیوتراپی می­تواند زنان را در مقابله با این آسیب­ها مقاوم کند.

سلامت روان

در میان تمام مزایای فیزیوتراپی، سلامت روان یکی از مهم­ترین آنهاست. نه فقط از لحاظ "احساس" زیرا سلامت روان بسیار گسترده­ تر از این مورد است. فیزیوتراپیست­ها می­دانند که احساس اعتماد به نفس در بدن شما بسیار حائز اهمیت است، نه فقط برای کار و روزمرگی، بلکه برای بخش بیشتری از زندگی شما. آنها به شما کمک می­کنند تا پتانسیل کامل خود را درک کنید.

عصب شناسی

همانطور که فیزیوتراپی به مفاصل و مشکلات اسکلتی-عضلانی شما کمک می­­کند، می­تواند به اختلالات عصبی نیز کمک کند. مسائلی که از سیستم عصبی بدن ناشی می­شود مانند از دست دادن عملکرد و کاهش احساس، با فیزیوتراپی و تمرینات هدفمند با هدف تسکین استرس در مسیرهای عصبی و فعال سازی مجدد کانال­های ارتباطی بین اندام و مغز قابل درمان است.

چه انتظاری از یک فیزیوتراپ داریم؟

فیزیوتراپیست­ها به دلیل تکنیک­های ابتکاری خود در ارزیابی، تشخیص ودرمان انواع شرایط و توانایی آنها در بهبود کیفیت زندگی برای بسیاری از مردم، بسیار مورد احترام هستند. از جمله مزایای فیزیوتراپی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش عملکرد وتحرک کاهش درد بهبود قدرت کاهش استفاده از دارو یا انجام جراحی کاهش خطر آسیب ­دیدگی در آینده آیا فیزیوتراپی موثر است؟

تحقیقات مبتنی بر شواهد همیشه در حال کشف تکنیک­­های جدید فیزیوتراپی است. این مورد ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد و نقش مهمی در از بین بردن درد، افزایش تحرک و بهبود علائم بیماری مزمن داشته باشد. بعضی از تکنیک­ها با شرایط خاص موفقیت بیشتری نسبت به سایر روش­ها دارند.اما هدف در نهایت کوتاه کردن زمان بهبودی و بازگشت بیمار به فعالیت­های روزمره در اسرع وقت است.

پیشگیری

نقش فیزیوتراپی محدود به درمان دردهای حاد نیست، بلکه در مدیریت و پیشگیری از آسیب­های بعدی نیز موثر است. فیزیوتراپیست­ها دانش و مهارت لازم را برای آموزش بیماران خود در مورد چگونگی پیشگیری از آسیب­های بعدی را دارند.

فیزیوتراپیست­ها درک می­کنند که با گوش دادن به بدن می­توانید خطر بروز آسیب را کاهش دهید. آنها می­دانند که چگونه می­شود با درمان دردها، و گرفتگی­های کوچک مانع از ایجاد مشکلات جدی­تر شد و با همین روش می­توانند از بروز آسیب­های جدی جلوگیری کنند.

علاوه بر گوش دادن به بدن، کیفیت حرکت بیمار جنبه ­ی مهمی برای جلوگیری از آسیب دارد. با استفاده از فیزیک می­فهمند که با ارزیابی بیومکانیک بدن (طول عضله، قدرت و الگوهای حرکتی) و ایجاد اصلاحات در صورت لزوم، می­توان درد را کاهش داد و از اسیب­ دیدگی جلوگیری کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کاهش درد فیزیوتراپی رپورتاژ آسیب های اسکلتی عضلانی فیزیوتراپی می تواند فیزیوتراپیست ها اسکلتی عضلانی سلامت روان کاهش درد تکنیک ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع گردد.

به گفته او: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر از جمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری