Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه اساس جامعه، نهادهای مدنی و تشکل های آن است که باید به آنها توجه ویژه شود اعلام کرد که تشکل‌ها و نهادهای مدنی از عناصر اصلی شکل گیری جامعه مدنی هستند و ما با تمام توان از تشکلهای شکل گرفته در بخش کشاورزی حمایت می کنیم.

فرید سپری در اولین جلسه کار گروه تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان اظهار کرد که باید همانند کشورهای توسعه یافته بر روی فعالیت تشکل ها و تعاونی ها سرمایه گذاری شود و از جهات مختلف مانند آموزش و تقویت موجب رشد و موفقیت آنها را فراهم نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف نهایی تشکل‌ها و نهاد های مدنی رفع فقر و محدودیت است افزود که در کشورهای توسعه یافته موفقیت در اکثر فعالیتهای سازنده، حاصل اعتماد به بخش خصوصی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که در ایران حدود 18 میلیون هکتار زمین زراعی وجود دارد که اغلب بصورت قطعات پراکنده و در اندازه های مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی عنوان کرد که پراکندگی قطعات اراضی کشاورزی میطلبد که هر چه بیشتر به بحث یکپارچه سازی اراضی پرداخته شود همچنین زمینه فعالیت تعاونی های تولید تقویت بشود.

سپری ادامه داد که امروزه پراکندگی قطعات زمین مانع اساسی راه پیشرفت و توسعه کشاورزی و جامعه روستایی است و یکپارچه سازی و یا هماهنگ نمودن فعالیت های کشاورزی مستلزم ایجاد تشکل‌ها و تعاونی های فعال است.

وی با تاکید بر ایجاد تشکلهایی قوی، کارا و توانمند در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد که بالا بردن توان تولید در بخش کشاورزی با وجود قطعات خرد اراضی مستلزم یک عزم همگانی و توسعه تشکل های ویژه در بخش کشاوزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تقویت تشکل‌های مختلف است گفت: تشکل های بخش کشاورزی استان در حوزه دام، طیور و زنبور عسل ایجاد و شایسته است در بخشهای زراعت و باغبانی به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه باید تشکل ها در بخش زراعت و باغبانی هم تقویت شوند و با قدرت بیشتری در بخش کشاورزی فعالیت کنند اظهار کرد که مهمترین مسئله برای توسعه در این بخش ها مشارکت خود کشاورزان و باغداران است که باید بیش از پیش پای کار باشند.

سپری هدف اصلی تشکیل و تقویت تشکل های بخش کشاورزی را افزایش بهره وری و کسب درآمد بیشتر برای بهره برداران  دانست و یادآور شد که معاونت بهبود تولیدات گیاهی برای احیای تشکلها تلاش و مقدمات کار را فراهم نماید تا برای بهینه شدن ارقام و صادرات محصولات و سایر موارد مورد نظر در این بخشها تسهیل ویژه ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در دیدار معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود گفت: بازدید دانش‌آموزان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناخت و آگاهی آنان از وظایف این سازمان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وظایف و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید از طریق افراد متخصص و تاثیرگذارو با همکاری رسانه‌ها به مردم شناسانده شود.
استاندار گیلان نگهداری نسخه‌های خطی و تاریخ شفاهی شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف را از اقدامات ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گیلان تاکید کرد.
اسدالله عباسی همچنین برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.
 معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز در این دیدار گفت: ۴۲ هزار نسخه خطی در این سازمان نگهداری می‌شود که برخی نادر و جهانی بوده و به عنوان اثر علمی و فرهنگی ثبت یونسکو شده‌ است.
 فاطمه صدر همچنین افزود: هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها ، دولتمردان، سیاستمداران، ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر نیز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می شود.
وی در ادامه با تشریح جایگاه و قدمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: بخش کتابخانه ملی این سازمان قدمت ۹۰ ساله دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیا اینکه به جز نگهداری اسناد اداری کشور در این سازمان گفت: تعدادی اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار