Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: بیش از ۷۰ روستای دهستان ماهرو در شهرستان الیگودرز فاقد جاده دسترسی مستقیم به مرکز بخش است و نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر جاده خاکی در الیگودرز وجود دارد که با کوچکترین بارش برف و باران مسدود می‌شوند. - اخبار استانها -

محمد خدا بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در الیگودرز در رابطه با مشکلات راه‌های روستایی این شهرستان اظهارداشت: شهرستان الیگودرز پهناورترین شهرستان استان لرستان است که دارای پنج بخش و 420 روستاست که در بخش‌های ززو ماهرو و ذلقی نزدیک به 300 روستا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرهای شول آباد و تیتکان بزنوید به عنوان مراکز بخش‌های ززو ماهرو و ذلقی بیش از 90 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارند افزود: برخی از روستاهای این بخش‌ها با فاصله بیش از 250 کیلومتر از مرکز شهرستان واقع شده‌اند که هر بار در پی  بارش برف و باران راه دسترسی مردم ساکن در این روستاها به مرکز  شهرستان چندین روز و یا بعضاً چندین ماه بسته می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تاکید بر اینکه شهرستان الیگودرز بیشترین مشکلات جاده‌ای را دارد عنوان کرد: درصد پایین آسفالت راه‌های روستایی بر اساس آمارنامه تولید شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور موید این ادعاست و حجم بالای مطالبات مردم روستاها و نقاط جمعیتی مختلف، امکانات محدود شهرستان و مدیریت ناکارآمد آن وزارتخانه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان پاسخگویی به مردم در بحث پیگیری‌های که دارند بسیار دشوار شده است.

وی ضمن انتقاد از مسئولان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: مردم روستاهای پر جمعیت شهرستان الیگودرز که فاقد جاده دسترسی هستند چند دهه دیگر باید منتظر بمانند تا وزارت راه و شهرسازی فکری برای آنها بکند. 43 سال از عمر پر برکت انقلاب گذشته و در این مدت خدمات شایانی به مردم مناطق مختلف کشور ارائه شده است اما هنوز روستاهای زیادی از الیگودرز فاقد جاده دسترسی‌اند.

خدابخشی با بیان اینکه روستاهایی مانند لیروک و امامزاده کله شه سیاه خود (ع) مطلقاً جاده دسترسی ندارند گفت: بیش از 70 روستای دهستان ماهرو در شهرستان الیگودرز فاقد جاده دسترسی مستقیم به مرکز بخش است همچنین نزدیک به 700 کیلومتر جاده خاکی در الیگودرز وجود دارد که با کوچکترین بارش برف و باران مسدود می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مناطق  محروم و صعب العبور این شهرستان پنج راهدارخانه وجود دارد که فاقد ماشین آلات راهداری‌اند تصریح کرد: شهرستان الیگودرز کمترین درصد راههای روستایی آسفالته را دارد و این در حالیست که وزارت راه و شهرسازی هنوز نتوانسته مشکلات مردم این مناطق محروم را حل کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس اظهارداشت: با توجه به حوادثی که به دلیل نبود راه دسترسی برای مردم اتفاق می‌افتد، طی سال‌های گذشته پیگیری و مکاتبات زیادی برای رفع مشکل راه دسترسی روستاهای شهرستان الیگودرز داشته‌ام اما متاسفانه مسئولان مربوطه اقدام خاصی برای رفع مشکل مردم این مناطق نکرده‌اند.

وی افزود: هرچند وقت یکبار خبر فوت یکی از ساکنان روستاهای الیگودرز به دلیل نداشتن راه دسترسی در رسانه‌ها و فضای مجازی لرستان منتشر می‌شود اما این اتفاقات ناگوار هیچ تاثیری بر عملکرد وزارتخانه مربوطه نداشته حال چه کسی در دولت مسئول پاسخگویی فوت روستائیانی است که به دلیل نداشتن جاده دسترسی و تاخیر در انتقال به مراکز درمانی پاسخگوست؟

روستاهای الیگودرز در محاصره «محرومیت»؛ حبس 6 ماهه مردم+تصاویر حبس 2 ماهه مردم روستاهای پز الیگودرز/ اینجا خبری از "نان‌ و آب " نیست محرومیت روستاهای پز الیگودرز از ‌"معلم و اینترنت" / اینجا دانش‌آموزان از درس و تحصیل ‌باز می‌مانند‌

خدابخشی افزود: در پی فوت یک نوجوان 13 ساله الیگودرزی که اخیر به دلیل مارگزیدگی و عدم انتقال به موقع به بیمارستان جان خود را از دست داد در نامه‌ای به رئیس جمهور تذکر دادم و بار دیگر مشکلات جاده‌های روستایی این شهرستان را متذکر شدم. 

وی عنوان کرد: روز گذشته بار دیگر متذکر شدم که علی‌رغم اینکه مسائل و مشکلات جاده‌ای روستاها و نقاط جمعیتی شهرستان الیگودرز را تقریبا هر هفته و هر ماه به وزارت راه و شهرسازی در 5 سال گذشته پیگیری کرده‌ام اما متاسفانه اقدامات انجام شده توسط وزارتخانه به هیچ وجه متناسب با مشکلات و 420 روستای شهرستان الیگودرز نیست.

انتهای پیام/642/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان الیگودرز فاقد جاده دسترسی راه دسترسی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است