Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: در دولت قبل مازاد محصولات مرغ و تخم مرغ کشور صادر می شد اما عدم استفاده از این ظرفیت ها باعث شده که مردم برای خرید مرغ صف بکشند. - اخبار اقتصادی -

سعادت اله عباسی ، معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور اظهار کرد: از ظرفیت صنایع کشور نتواسته ایم یا نخواستیم به درستی استفاده کنیم به طوری که اکنون 40 تا 45 درصد از واحد های پروار بندی ما دارای ظرفیت خالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دولت قبل مازاد محصولات مرغ و تخم مرغ کشور صادر می شد اما عدم استفاده از این ظرفیت ها باعث شده که مردم برای خرید مرغ در صف های طولانی بایستند.

معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد:در کشور ما ظرفیت های خوبی وجود دارد که به بخشی از آنها توجه نشده و خالی مانده است، در صورتی که از ظرفیت های خالی استفاده شود می توان غذای مورد نیاز 150 میلیون نفر را تامین کرد.

در دیدار تعاونی های بخش کشاورزی با آیت الله رئیسی چه گذشت؟

 

وی تصریح کرد: اگر به تشکل ها توجه و امور قابل واگذاری به بخش خصوصی انتقال داده شود دوباره می توانیم علاوه بر تامین نیاز کشور مازاد تولیدات خود را صارد کنیم.

عباسی گفت: با وجود این توانمندی ها در کشور و خالی بودن ظرفیت هایی مانند پخش پرواندی و تولید شیر خام، مردم را نا امید کرده ایم و از توانمندی های کشور استفاده نشده است.

وی اظهار داشت:سیاست گذاری ها در بخش کشاورزی و امور دام کشور باید به نحوی باشد که  تولیدکنندگان بتوانند برنامه ریزی کنند و فعالیت های آنها قابل پیش بینی باشد، اتخاذ تصمیات یک شبکه ضربه سنگینی به تولید کنندگان وارد کرده است.

معاون سابق بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: با وجود اینکه 4.5 میلیون نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند و 20 درصد اشتغال کشور را تامین می کند، امنیت غذایی کشور وابسته به این بخش است اما توجه لازم به آن نمی شود و امید می رود که در دولت جدید به این بخش توجه بیشتری داشته باشند. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قیمت گوشت وزارت جهاد کشاورزی قیمت گوشت بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی معاون سابق ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ