Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:05:34 GMT

توزیع ۳۲۰۰ تن بذر گواهی شده برنج در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۴۹۹

توزیع ۳۲۰۰ تن بذر گواهی شده برنج در سال جاری

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «فرامک عزیزکریمی » با بیان اینکه بذرهای گواهی شده در دو استان گیلان و مازندران بین کشاورزان توزیع شد افزود: در سال زراعی جاری با پرداخت ۴۴۰۵۵ میلیون ریال حدود ۳۲۰۰ تن بذر گواهی شده و اصلاح شده برنج در اختیار حدود ۶۰ هزار شالیکار قرار گرفت.

وی، افزایش ضریب بهره مندی کشاورزان از بذر گواهی شده برنج را جزو برنامه های این دفتر عنوان کرد و اظهارداشت: تلاش بر این است که با معرفی ارقام مختلف و توسعه شرکت های خصوصی تولید کننده، ضریب بهره مندی برنجکاران از بذر گواهی شده از ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد فعلی به حدود ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۵ برسد.

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صورت تحقق این برنامه، تعداد کشاورزانی که می توانند از بذر گواهی شده برنج بهره مند شوند از ۶۰ هزار نفر فعلی به بیش از ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

عزیزکریمی گفت: تنوع بخشی ارقام از نظر کیفی و کمی و حمایت یارانه ای از ابزارهای حمایتی و تشویقی برای شالیکاران کماکان جزو برنامه ها خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: برای تشویق کشاورزان به مصرف بذر گواهی شده برنج، پروژه انتخاب مشارکتی PVS در ۱۰ مزرعه برای دو استان گیلان و مازندران اجرایی شده تا کشاورزان در شرایط مزرعه خود تفاوت ارقام جدید با ارقام موجود را به خوبی ملاحظه کنند.

وی، بذر را کلیدی ترین نهاده در افزایش تولید دانست و افزود: سیاستگذاری و راهبری برنامه ساماندهی تولید بذر برنج با حساسیت و اهمیت خاصی توسط دفتر امور غلات و محصولات اساسی و با همکاری موسسه های تحقیقات برنج و ثبت و کنترل گواهی بذر و نهال و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها در حال اجرا است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی برنج کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برنج کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی برنج کاظم خاوازی اخبار کنکور وزارت جهاد کشاورزی بذر گواهی شده برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟

حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # پیاز سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی