Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:41:37 GMT

کشف ۷۵۱ دستگاه استخراج رمز ارز در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۵۳۷

کشف ۷۵۱ دستگاه استخراج رمز ارز در خوزستان

کیومرث زمانی چهارشنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به کشفیات دستگاه های ماینر «استخراج رمز ارز» اظهار داشت: با هدف صیانت از حقوق مشترکان برق و بیت المال و همچنین برای مدیریت مصرف بار و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته در شبکه برق ، تعداد ۷۵۱دستگاه رمز ارزهای غیرمجاز از  اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تاکنون در شهرستانهای تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی با اشاره به گرمای زودرس در خوزستان افزود: این تعداد دستگاه ماینر با همکاری گروه‌های اجرایی مشترکین، حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان  و همکاری مردم و نیروی انتظامی کشف و ضبط شدند که در مرحله اخذ هزینه خسارت وارده به شبکه برق هستند.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از خاموشی های ناخواسته اعمال شده در خوزستان مربوط به فعالیت دستگاه های غیرمجاز رمز ارز است ، عنوان کرد: به مشترکانی که رمز ارزهای غیرمجاز را شناسایی و به شرکت های برق خوزستان معرفی کنند، تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

زمانی ادامه داد: مردم می‌توانند برای معرفی استفاده کنندگان از  رمز ارزهای غیرمجاز با شماره تلفن ۱۲۱و۱۵۲۱ مراکز برق شهرستان‌ها و یا نیروی انتظامی تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند که ارائه اطلاعات از سوی آنان محرمانه خواهد ماند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به گسترش رمز ارزهای غیرمجاز  به عنوان یک وسیله پرمصرف  در جامعه تصریح کرد: یکی از مهمترین مضرات این دستگاه‌ها ایجاد نوسان ولتاژ شدید در سطح شبکه برق است که باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان و شبکه برق می‌شود.

به گزارش ایرنا از ابتدای فعالیت دستگاه های ماینر «استخراج رمز ارز» در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ دستگاه را  شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف و ضبط کرده است .

دستگاه‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

به گزارش ایرنا تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (ماینر) در خوزستان کشف و ضبط شده است.

برچسب‌ها مصرف بهینه برق مزرعه بیت کوین برق شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق مزرعه بیت کوین برق مصرف بهینه برق مزرعه بیت کوین برق شركت توزيع نيروی برق اخبار کنکور رمز ارزهای غیرمجاز استخراج رمز ارز برق خوزستان شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از کودک مفقود شده کلاله‌ای
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه