Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین ستادی رئیس کل و سرپرستان مجتمع‌های قضایی، جلسه‌ای توجیهی و مشورتی با موضوع نحوه عملکرد هیات‌های بررسی و ارزیابی کننده عملکرد قضات و کارمندان مجتمع‌های قضایی تهران به صورت ویدئوکنفرانس و برخط برگزار شد.

یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این نشست تخصصی گفت: یکی از اهداف مهم این جلسه همفکری در خصوص نحوه ورود، ارزیابی و بررسی عملکرد مجتمع‌های قضایی اعم از سرپرستان، مدیران، کارکنان قضایی، اداری و مشکلات و معایب فیزیکی ساختمان مجتمع‌ها است که انتظار داریم این مهم به بهترین نحو مطلوب صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: از ابتدای حضور رئیس کل دادگستری استان تهران مقرر شد به لحاظ وسعت، کثرت، گستردگی کار و تعداد مجتمع‌های قضایی، به صورت دوره‌ای از باب وظایف مدیریتی و نظارتی، حضور و سرکشی مستمر در مجتمع‌های قضایی را داشته باشیم که این مهم در سال گذشته با تلاش و جدیت توسط ستاد محاکم به نحو خوبی انجام شد.

وی بیان داشت: از جمله نتایج بازدید و ارزیابی‌های تخصصی آشنایی مدیران و مسئولان قضایی محاکم و استان تهران با کم و کاستی‌های موجود و تلاش در رفع موانع و بهبود عملکرد کمی و کیفی قضایی _ اداری است.

جعفری روش ارزیابی و بازدید‌های برنامه ریزی شده در سال جدید را متفاوت با سال قبل خواند و افزود: امسال سعی شده است با همفکری، نوآوری و استفاده از روش‌های علمی و کاربردی با کمک و بهره‌گیری از تخصص قضایی و مدیریتی سرپرستان مجتمع‌ها و سایر همکاران قضایی و اداری مجتمع‌های دیگر با توجه به انتظارات و دستورالعمل‌ها یک برنامه ریزی دقیق و زمانبندی شده داشته باشیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، یکی دیگر از اهداف این نشست را همفکری و نزدیک شدن سلایق و روش‌ها خواند و گفت: ما با اهداف مشخص به دنبال این هستیم که نظارت بر مجموعه را بیشتر کنیم و این به معنای آن نیست که با شناسایی کمبود‌ها و ضعف ها، عملکرد همکاران تضعیف می‌شود؛ بلکه با شناسایی ضعف‌ها با ارائه راهکار‌های علمی و عملی بدنبال تقویت اصولی و کیفی عملکرد همکاران در مجتمع‌ها هستیم.

جعفری در بخش دیگر صحبت‌های خود به مقایسه و ارزیابی، بازدید‌های سال قبل و برنامه ریزی انجام شده در سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته مسائل شکلی مانند اوقات رسیدگی، دفاتر نوبت دهی اجرای احکام، نظم بایگانی و... شعب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و بیشتر به دنبال رفع ایرادات شکلی بودیم؛ اما در سال جاری یکی از اهداف مهم این است که توانمندی‌های همکاران قضایی شعب را از لحاظ کیفی بیشتر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم که این خود می‌تواند منشا برکات زیادی باشد و نتیجه بررسی به رئیس کل و مراجع نظارتی استان تهران جهت استحضار و بهره‌برداری لازم و همچنین مجتمع مربوطه جهت استفاده در راستای اصلاح بیشتر امور ارسال خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: انتظار داریم همه همکاران نظم و انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع، نداشتن پرونده‌های معوقه، سامان دادن به امور قضایی و اداری و ... را در سرلوحه کار‌های خود قرار دهند تا بتوانیم در مسیر خدمت رسانی موفق و موثر باشیم.

در این نشست تخصصی معاونین ستادی رئیس کل محاکم و سرپرستان به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار‌ها پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران دادگاه های عمومی دادگاه های تهران یحیی جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران مجتمع های قضایی مجتمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی