Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:41:19 GMT

گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را سروسامان بدهد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۶۱۹

گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را سروسامان بدهد

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آثار باستانی و گردشگری، اگر خوب مدیریت شوند می‌تواند حرف اول را در رونق اقتصادی استان بزند.

آیت‌الله مصطفی علماء در دیدار با سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، بر لزوم مدیریت بهینه آثار باستانی استان برای جذب بیشتر گردشگر تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمانشاه افزود: باید با مدیریت درست و علمی، آثار تاریخی، باستانی و گردشگری را به مراکزی برای جذب گردشگر تبدیل کرد تا با در آمدزایی هنگفتی که دارد،اقتصاد استان را سر و سامان دهد.

وی تأکید کرد: در آمد برخی کشورها از طریق جاذبه‌های گردشگری آن به دست می‌آید و این قبیل کشورها جزو کشورهای پیشرفته هستند.

آیت الله علماء در مورد ضرورت شناسایی و بهره‌برداری از پتانسیل‌های خوب گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه استان کرمانشاه هم جزو استان‌هایی است که تعداد اماکن توریستی آن بسیار بالا است و باید از این موقعیت‌ ویژه استفاده مطلوب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: برخی آثار تاریخی استان ما در دنیا بی‌نظیر است که متأسفانه با این همه موقعیت در حوزه درآمدزایی مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: اگر برخی از این ابنیه تاریخی را سامان دهند، با تبلیغات خوب برای معرفی آن، می‌تواند درآمد بالایی داشته و باعث رفع مشکل بیکاری جوانان استان شود.

حل مشکل نم زدگی تکیه معاون الملک نیازمند مشارکت است

همچنین جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در این دیدار با تاکید بر اینکه نیازمند همراهی و راهنمایی‌های دلسوزانه نماینده ولی فقیه در استان هستیم، اظهارکرد: امیدواریم با حمایت‌های مجموعه مدیریت ارشد استان و بزرگان استان بتوانیم در مسیر مناسب حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد برای پیشبرد امور نیازمند کمک و پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه هستیم.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی برای ما بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا آسیب‌های فرهنگی به حداقل برسد.

گوهری با بیان اینکه حضور گردشگران و توسعه گردشگری رونق اقتصادی استان را به دنبال دارد، گفت: البته باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم که این حضور گسترده آسیبی به داشته‌های فرهنگی استان نزند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه همچنین در خصوص ساماندهی رطوبت تکیه معاون الملک به عنوان یکی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان، گفت: برای ساماندهی رطوبت تکیه معاون الملک برنامه‌ریزی‌های لازم در دست اقدام است، اما باید ارگان‌های دیگر نیز کمک کنند تا معضل رطوبت تکیه حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی كرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،صحرایی افزود:  طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه ای در پارک فناوری استان و همچنین دو مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پارک علم فناوری و دانشگاه رازی راه اندازی می شود.
محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ عنوان کرد: عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.
مدیر ارشد استان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخير با وزیر ارتباطات و معاونین ایشان صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند