Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقصود اسعدی سامانی، در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به ممنوعیت سفر به کشورهایی با وضعیت قرمز اعلام کرد: به دلیل جهش ویروس کرونا در هند و آفریقای جنوبی و گسترش آن در بعضی از کشورها پرواز مستقیم به کشورهایی با شرایط ویژه مثل هند، آفریقای جنوبی، پاکستان و... را ممنوع کردیم. برای این کشورها ممنوعیت پذیرش مسافر هم داریم که البته شامل استثناهایی مثل دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی می شود و در مورد این اشخاص با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای شان در داخل کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در خصوص مسافرانی که از کشورهایی با شرایط ویژه به شکل غیرمستقیم وارد ایران می شوند، توضیح داد: تمام مسافرانی که به داخل کشور وارد می شوند باید تست PCR منفی داشته باشند. دوستانی که از وزارت بهداشت در فرودگاه مستقر هستند کنترل های بهداشتی را از مسافران بعمل می آورند و چنانچه کسی دچار تب، سرفه و تنگی نفس باشد می بایست دوره قرنطینه را در همان ابتدای ورود به ایران بگذراند.  
 
اسعدی سامانی درباره اینکه تست کرونای جعلی مسافران ورودی به ایران چگونه صحت سنجی می‌شود؟ اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند از خارج کشور به ایران بیایند، حتماً باید این تست را که به زبان انگلیسی است از مرکزی که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه است دریافت کنند و پس از امضا و مهر کنسولگری ایران سوار هواپیما شوند و البته قبل از ورود به خاک ایران حتما باید آن را ارائه دهند. البته صحت سنجی تست های جعلی از غیر جعلی بر عهده مسوولان وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه است و شرکت هواپیمایی ابزاری برای نظارت و کنترل بر این موضوع ندارد.
 
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از ممنوعیت فعلی پروازهای عتبات سخن گفت و اعلام داشت: در حال حاضر هیچ پرواز زیارتی به عراق نداریم و استثنا چنانچه فردی در عراق ماموریت کاری یا تجاری داشت با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و انجام تست PCR این سفر عملی است.
 
اسعدی سامانی در مورد برقراری سفرهای هوایی به عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین تاکید کرد: از آنجا که شرایط کرونا متغیر هست هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر ورود و خروج هوایی زوار در ایام محروم و اربعین اتخاد نشده و از الان نمی توان اظهارنظری در این خصوص انجام داد.
ساناز قنبری / جام جم آنلاین

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عتبات عالیات محرم اربعین کرونا سفر هوایی تست PCR عراق هند آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده ولی فقیه در ادامه توضیح داد:‌ امروز باتوجه به مسئله فلسطین موضوع حج متفاوت خواهد بود.

کد خبر 849595 برچسب‌ها حج خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد