Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@14:17:21 GMT

افزایش دمای هوا درمناطق شمالی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۷۷۰۰

افزایش دمای هوا درمناطق شمالی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در استان‌‎های شمالی طی 24 ساعت آینده خبر داد و گفت: به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در نواحی شرقی کشور وجود دارد. ناطقان:  صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور در روزهای پایان هفته گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به دلیل وزش باد گرم جنوبی به‌طور محسوسی افزایش خواهد یافت.طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما حدود ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دور از انتظار نیست.



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، شرق استان کرمان، استان خوزستان و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این طی سه روز آینده شرق دریای عمان و مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.


ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود: آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۴ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: مناطق شمالی ، ناطقان ، هواشناسی ، دما ، کیفیت ، باد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مناطق شمالی ناطقان هواشناسی دما کیفیت باد روز آینده پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران

براساس گزارش سازمان هواشناسی مازندران طی یک هفته آتی برای این استان جوی آرام و با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران برای امروز، پنج‌شنبه ششم اردیبهشت جوی آرام پیش‌بینی شده است.

بر مبنی این گزارش شرایط این آب‌وهوایی تا چهارشنبه هفته آینده دوازدهم اردیبهشت به این شکل است که صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما اعلام می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در مناطق غربی استان از اواخر روز شاهد ابری، به‌تدریج با بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود، ضمناًَ تغییرات احتمالی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ و اعلام می‌شود.

کد خبر 747853

دیگر خبرها

  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط