Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جودی مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۸ سیل شدیدی در منطقه سیستان و بلوچستان رخ داده است، گفت: براثر این زلزله ۳۰ هزار واحد که شامل ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیراتی دچار آسیب شدند که خوشبختانه کار اجرایی و عملیاتی آن‌ها رو به اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این واحد‌های مسکونی هم اکنون به بیش از ۸۵ درصد رسیده و امیدواریم تاپایان تیر ماه عملیات بازسازی این واحد‌ها به اتمام برسد.
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن بیان کرد: استان خوزستان و بندر امام خمینی(ره) هم سال گذشته دچار آبگرفتگی شدند که خوشبختانه کار توسعه‌ای برای آن انجام شده و برنامه ریزی برای اجرا و ساماندهی این واحد‌ها در حال انجام شدن است.

جودی توضیح داد: ۵ هزار واحد مسکونی در بندر امام خمینی(ره) ساماندهی می‌شوند که عملیات اعتباری برای آن‌ها به زودی تصویب و ابلاغ می‌شود و به زودی کار اجرایی این واحد‌ها را در قالب یک برنامه ۲ ساله آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه تمامی جا به جایی و واگذاری اراضی را در این حوزه انجام داده‌ایم، گفت: عملیات نرم افزاری و طراحی محلات و همچنین پرداخت تسهیلات شهری برای این بخش را آغاز و خوشبختانه منابع اعتباری برای آن‌ها را هم تعریف کرده‌ایم.

او همچنین به زلزله سی سخت که در بهمن ماه سال گذشته رخ داده و در این حادثه ۱۰۲۰ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شده‌اند هم اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت و احداث این واحد‌ها آغاز شده و امیدواریم تا پیش از آغاز فصل سرما بتوانیم این واحد‌ها را به متقاضیان تحویل دهیم.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن توضیح داد: پیشرفت فیزیکی این واحد‌های مسکونی به ۴۰ درصد رسیده که مقرر شده بود تا تیر ماه این واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده شود، اما با توجه به اینکه عملیات اجرایی آن‌ها با یک ماه تاخیر آغاز شده بنابراین با پرداخت به موقع تسهیلات امیدواریم بتوانیم تا ابتدای پاییز این واحد‌ها را به متقاضیان تحویل دهیم تا سرپناه داشته باشند.

جودی اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری خود مردم در این مناطق کار بازسازی واحد‌های مسکونی با سرعت در حال انجام است و هیچ خانواده و یا فردی در چادر ساکن نیستند.

او در پایان بیان کرد: همکاری سایر دستگاه‌ها برای تامین ماشین آلات و مصالح ساختمانی و همچنین پرداخت تسهیلات هم تاکنون خوب بوده و امیدواریم این روند همچنان تا اتمام کار بازسازی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن بازسازی مسکن بازسازی بنیاد مسکن واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه