Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نیوزویک در مقاله‌ای به قلم «دارا روش» نوشت: ایالت آریزونا، مواد مورد نیاز برای ایجاد یک گاز مرگبار را خریداری کرده است که در اردوگاه‌های کشتار نازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. نیت آشکار مقامات این ایالت از این اقدام، استفاده از گاز مذکور برای اعدام زندانیانی است که در صف اعدام قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اسنادی که روزنامه انگلیسی گاردین به آن دست پیدا کرده است، اداره امور تادیب و زندان‌های ایالت آریزونا بیش از دو هزار دلار را برای خرید مواد لازم جهت تهیه «سیانید هیدروژن» هزینه کرده است. از این گاز در اردوگاه آشویتس – بیرکناو استفاده می‌شد.

این اسناد که بخش زیادی از آن‌ها حذف شده است و روزنامه مذکور آن‌ها را در پایگاه اینترنتی خود قرار داده است، نشان می‌دهد که ایالت آریزونا در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، مبلغ هزار و ۵۳۰ دلار را صرف خرید سیانید پتاسیم کرده است. این ایالت همچنین ریزدانه‌های «هیدروکسید سدیم» و اسید سولفوریک لازم را برای تولید این گاز سمی خریداری کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اتاق گاز ایالتی در «مجموعه زندان ایالتی فلورنس آریزونا» اکنون "نوسازی" شده است، آن هم در حالی که این ایالت که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، اعدام زندانیانی را که در صف اعدام قرار دارند، پس از یک توقف هفت ساله، دوباره از سر گرفته است.

علت این توقف، اعدام نافرجام «جوزف وود» در سال ۲۰۱۴ بود که از طریق تزریق مواد سمی به او صورت گرفت. این فرد که بابت قتل به اعدام محکوم شده بود، پس از آنکه تزریق سمی به او انجام شد دو ساعت طول کشید تا بمیرد. این در حالی است که مقدار مواد سمی که به او تزریق شده بود، بر اساس مقررات تعیین شده ایالتی برای اعدام ۱۵ نفر کفایت می‌کرد.

بر اساس مدارک یکی از موزه‌های آمریکا، سیانید هیدروژن در زمان آلمان نازی با نام تجاری «زیکلون بی» تولید می‌شد و در اردوگاه آشویتس – برکناو و مایدانک و همچنین برخی دیگر از اردوگاه‌ها استفاده می‌شد.

در پایگاه اینترنتی این موزه آمریکایی آمده است: "مرکز آشویتس – برکناو که بزرگترین مرکز کشتار بود، دارای چهار اتاق گاز بزرگ بود که در آن‌ها از زایکلون بی (کریستال سیانید هیدروژن) به عنوان عامل کشنده استفاده می‌شد. در اتاق گاز مایدانک، هم از مونوکسید کربن و هم زایکلون بی استفاده می‌شد. در راستای بخشی از «راه حل نهایی» میلیون‌ها یهودی در اتاق‌های گاز کشته شدند. "

آخرین فردی که در ایالت آریزونا در اتاق گاز اعدام شد، «والتر لاگراند» تبعه آلمانی بود. این رویداد در سال ۱۹۹۹ محقق شد. مرگ او ۱۸ دقیقه طول کشید و روایت‌های یک شاهد عینی که در نشریه «توسان سیتیزن» در این باره منتشر شد، مرگ او را "خفگی دردناک" توصیف کرد.

در مجموع، ۱۱۵ زندانی در ایالت آریزونا در صف اعدام قرار دارند و ظاهرا این ایالت مایل به از سر گیری اعدام‌ها است. با وجود این، کمبود‌های اخیر در تامین داروی مورد نیاز برای تزریق مرگبار و ممنوعیت فروش این مواد توسط اتحادیه اروپا باعث شده است بسیاری از ایالت‌های آمریکا نتوانند محکومان را اعدام کنند. شماری از ایالت‌ها نیز در برخی موارد به استفاده از ترکیب‌های آزمایش نشده‌ای از دارو‌های سمی و مرگ آور روی آورده اند.

بر اساس اعلام «ای بی سی نیوز»، در برخی موارد نیز شماری از ایالت ها شیوه‌های جدیدی از اعدام را در پیش گرفته اند که استفاده از آن‌ها به دسترسی به دارو‌های تزریق مرگبار نیازی ندارد. قانونگذاران کارولینای جنوبی در ماه مه، در رای گیری خود با اعدام از طریق جوخه آتش به عنوان جایگزینی برای اعدام زندانیان موافقت کردند. این موضوع پس از ۱۰ سال توقف در اعدام‌ها صورت گرفت که عامل آن کمبود داروی تزریق مرگبار بود.

تلاش‌های نیوزویک برای دسترسی به اداره تادیب و زندان‌های ایالت آریزونا موفقیت آمیز نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعدام در آمریکا اتاق گاز ایالت آریزونا ایالت آریزونا استفاده می شد اتاق گاز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش­ جام جم آنلاین، چندین دهه است که ایالات متحده مانند این روزها صحنه تظاهرات دانشجویان نبوده است. نقطه های قرمزی که روی نقشه مشخص شده، آن دسته از دانشگاه های آمریکا است که پلیس به آن ها حمله ور شده و تعدادی از دانشجویان و اساتید را بازداشت کرده است اما نقاط زردی که روی نقشه روشن شده، مربوط به دانشگاه هایی است که صحنه اعتراضات بوده اما موردی از برخورد خشن پلیس در آن ها ثبت نشده است.

این تظاهرات بی سابقه به منظور اعلام همبستگی با مسئله فلسطین به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده در سراسر آمریکا راه یافته است اما تظاهرات در برخی از این دانشگاه ها قوی تر و تاثیرگذار تر بود.

دانشگاه اوهایو در ایالت اوهایو در شرق آمریکا شاهد یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده بود و عده ای از این دانشجویان بازداشت شدند.

دانشگاه جرج واشنگتن: در نیویورک محوطه دانشگاه جرج واشنگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن ها را نصب کردند. به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد.

دانشگاه مینه سوتا: در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل کشی را خواستار شدند.

دانشگاه کالمر: در ایالت تگزاس دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. این دانشگاه شاهد بازداشت هایی بود که باعث نشد دانشجویان دیگر تظاهرات را از سر نگیرند.

دانشگاه آتلانتا: در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی  عده‌ای از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند اما این بازداشت ها تظاهرات و خیزش اعتراضی را در این دانشگاه متوقف نکرد.

دانشگاه کلمبیا: مهم‌ترین دانشگاهی که صحنه تظاهرات دانشجویی بود و در این تظاهرات پیشرو بود، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز به برگزاری تظاهرات ادامه می دهند و بازداشت ها سبب نشده است به تظاهرات ادامه ندهند.

دیگر خبرها

  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم