Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:02:48 GMT

بنیاد اولیه داراکان فسا به دوره ساسانی برمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۸۶۲۷

بنیاد اولیه داراکان فسا به دوره ساسانی برمی‌گردد

حامد مهدی علمدارلو  چهارشنبه اظهار داشت: محوطه داراکان شهرستان فسا توسط هیات باستان‌شناسی ایرانی به مدت یک ماه بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: بررسی روشمند محوطه داراکان شهرستان فسا با سه هدف بررسی تطبیقی منابع باستان‌شناختی و تاریخی در ارتباط با محوطه، بررسی نظام شهری آن بر اساس داده‌های باستان‌شناسی و متون تاریخی و شناسایی دوره‌های سکونتی شهر داراکان بر اساس یافته‌های باستان‌شناختی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمدارلو با اشاره به اینکه شناسایی محوطه شهر دراکان در سال ۱۳۸۸ توسط گروه بررسی شهرستان فسا به سرپرستی احمد علی اسدی انجام شده، اضافه کرد: بررسی حاضر برای شناسایی بهتر محوطه از اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
سرپرست هیئت بررسی باستان‌شناسی داراکان گفت: این محوطه در نزدیکی روستای داراکویه از بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا در جاده قدیم فسا به داراب قرار داردو با توجه به اشاره در متون تاریخی و از جمله ابن حوقل این محوطه یکی از شهرهای ارتباطی بین فسا و داراب در دوره‌های آغاز اسلامی بوده است.
 علمدارلو  بیان کرد: اطلاعات اولیه بررسی نشان می‌دهد که شهر داراکان در دو قسمت شمالی و جنوبی در دو طرف رودخانه شکل گرفته و آثار معماری از دوره های ساسانی و اسلامی و همچنین سه رشته قنات بر روی محوطه قابل مشاهده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها فسا باستان شناسی بنای تاریخی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فسا باستان شناسی بنای تاریخی فسا باستان شناسی بنای تاریخی فارس اخبار کنکور باستان شناسی شهرستان فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون با حضور ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر برگزار شد.

کلید اولیه آزمون امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. داوطلبان از صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

پیش بینی می‌شود کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

براساس اعلام دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام می شود و امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده اند فراهم می‌شود.

کد خبر 6096845

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است