Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز گفت: در حرکتی ابتکاری با تأمین گاز بخشی از گاز مشهد از گاز محبوس‌شده در خط لوله 16 اینچ نمزدایی و 16 اینچ کلات - درگز، گام بزرگی برای پایداری گاز در حوزه سرزمینی این منطقه برداشته شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمد کامل در این باره اظهار کرد: انتقال پایدار گاز به‌عنوان یکی از اولویت‌های اساسی فعالیت در مناطق عملیاتی مطرح است، از این رو این منطقه نیز با اجرای برنامه‌های مختلف و ابتکار سعی در ایجاد محیطی امن و ایمن برای هموطنان در گستره سرزمینی خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این منطقه به لحاظ قرار گرفتن در سر شاخه‌های تولید و دارا بودن حدود 3.5 میلیون مشترک در پنج استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و بخش‌هایی از سمنان و گرگان، برای انتقال پایدار و قطع نشدن گاز سناریوهای متفاوتی را برنامه‌ریزی و در صورت نیاز اجرا می‌کند.
مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز با بیان اینکه یکی از این سناریوهای پیشنهادی استفاده از گاز محبوس‌شده در خطوط است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته که فشار گاز شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در حال کاهش بود و از گاز نمزدایی جمالی‌نیا برای تأمین بخشی از گاز شهر مشهد استفاده می‌شد، بخشی از گاز خروجی پالایشگاه (گاز ارسالی به خطوط 36 اینچ پالایشگاه) به خط 16 اینچ نمزدایی انتقال می‌یافت، به همین دلیل گاز محبوس‌شده در خط لوله 16 اینچ نمزدایی و 16 اینچ کلات در عمل قابل استفاده نبود.
کامل یادآور شد: از این رو در حرکتی ابتکاری و با پیشنهاد دیسپچینگ منطقه 4 عملیات انتقال گاز و گرفتن موافقت‌های لازم برای تأمین گاز در محدوده شهر مشهد، با همکاری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، آرایش ولوها در ابتدای خط لوله 16 اینچ نمزدایی طوری تغییر یافت که برای نخستین‌بار به‌طور انحصاری گاز تولیدشده از منبع گاز شیرین در نم‌زدایی جمالی‌نیا به همراه گاز محبوس‌شده در خط لوله 16 اینچ نمزدایی و 16 اینچ کلات - درگز با باز کردن شیر انتهای خط لوله 16 اینچ نم‌زدایی به رینگ شهر مشهد، استفاده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقال گاز منطقه 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد