Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:12:15 GMT

درب ریلی چه کابردی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۰۶۳

درب ریلی چه کابردی دارد؟

ورود به یک ساختمان، می‌تواند بصورت یک تجربه خاص و متمایز از مشاهده آن ساختمان و بنا (چه در ساختمان‌های قدیمی و چه در سازه‌های جدید و پیشرفته) عمل نماید. از این رو آشنایی با انواع درب و کاربرد آن‌ها می‌تواند کمک شایانی به مصرف کننده نموده تا دربی مناسب و متناسب انتخاب نماید. از طرف دیگر، درب‌های ورودی مهم‌ترین بخش از یک ساختمان هستند که علاوه بر ایجاد امنیت، تاثیر بسزایی در زیبایی منازل و بناها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت بزرگمهر، همانطور که گفته شد، درب‌ها انواع متفاوتی دارند که از جمله آن‌ها درب نفر رو، درب ماشین رو، درب پارکینگ، درب باغ ویلا، درب تک لنگه، درب یک و نیم لنگه، درب دولنگه، درب ریلی بزرگمهر، درب حیاط و ... می‌باشد. بسته به ویژگی‌های ورودی ساختمان و بنا (ازجمله ابعاد ورودی، نوع کاربری ورودی که برای عبور و مرور افراد و یا برای وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، سطح ایمنی مورد نظر و بسیاری عوامل دیگر)، می‌توان هر یک از درب‌ها را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.

انواع درب ورودی ساختمان:

درب‌های ورودی ساختمان انواع گوناگونی دارد. هر درب ورودی از یک یا چند جزء تشکیل شده است و هرکدام دارای خصوصیات و کارکردهای متفاوت هستند. درب فلزی، درب فرفورژه، درب شیشه‌ای، درب ضدسرقت، درب رول آپ و درب ریلی یا درب اتوماتیک کشویی.

یکی از مهم‌ترین و پر کاربردترین انواع درب، ساخت درب ریلی می‌باشد که در گروه درب‌های با ایمنی بالا قرار گرفته و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.

تعریف درب ریلی:

 یکی از متداول‌ترین انواع درب‌ها بوده که ساختار آن به‌گونه‌ای است که تمام ابعاد درب روی ریل حرکت می‌کند. این درب از اجزا متفاوتی تشکیل شده که عبارتند از درب، ریل، موتور گیربکس، چرخ دنده، فلاشر و سنسور عبور اجسام.

انواع درب ریلی:

درب پارکینگ ریلی در دو نوع دستی و اتوماتیک یا برقی قابل تولید می‌باشد.

*درب ریلی دستی: به دلیل داشتن ساختار ساده به راحتی باز و بسته می‌شود.

*درب ریلی اتوماتیک:  برای کارکرد خود به برق نیاز دارد و با ابزاری به نام ریموت باز و بسته می‌شود. در هنگام قطع برق، به دلیل نحوه طراحی و تعبیه نوعی خلاص کننده، می‌توان درب‌های ریلی اتوماتیک را نیز به صورت دستی باز و بسته نمود.

کاربردهای درب ریلی:

همانگونه که پیش تر گفتیم درب ریلی در دو نوع دستی و برقی قابل تولید می‌باشد. درب ریلی برقی می‌تواند به عنوان درب ورودی پارکینگ و یا در مواردی ورودی کارخانجات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی، درب ریلی دستی نیز می‌تواند به عنوان درب برای فضای داخلی خانه مانند درب اتاق خواب و تراس، مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی‌های درب ریلی اتوماتیک:

درب اتوماتیک ریلی را درب کشویی نیز می‌نامند. درب ریلی برقی امنیت به مراتب بیشتری نسبت به درب‌های رول‌آپ و کرکره‌ای دارد؛ اما فضای بیشتری را اشغال می‌کند. با نصب موتور برقی بر روی درب می‌توان درب ریلی ساده یا دستی را به درب ریلی اتوماتیک یا برقی تبدیل نمود. درب ریلی قابلیت تردد متعدد را داشته و باز و بسته کردن درب‌های ریلی توسط ریموت و یا دیگر وسایل جانبی (از جمله تلفن همراه و نرم افزارهای قابل نصب بر روی کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند) امکان پذیر است.

مکانیزم عمل درب‌های ریلی:

درب‌های ریلی دارای مکانیزم‌های متفاوتی برای باز و بسته شدن می‌باشند. برخی از آن‌ها به طرفین و برخی با حرکت به قسمت داخلی فضای پارکینگ، باز و بسته می‌شوند. در صورتی که در طرفین ورودی، فضای کافی وجود نداشته باشد، از درب‌های ریلی 90 درجه استفاده می‌شود و در غیر اینصورت، از درب‌های ریلی 180 درجه که دو بخش درب، بر روی یکدیگر میخزند، استفاده می‌شود.

درب ریلی دو لنگه برای باز و بسته شدن به فضای بیشتری نیاز دارد و جزو درب‌های کاربردی است و نحوه بازکردن آن به طرفین می باشد. درب ریلی تک لنگه، درب‌هایی هستند که به سمت چپ یا راست باز می‌شوند و نیاز به فضا در یک طرف درب، دارند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت درب ریلی:

وزن و اندازه درب ریلی یا درب کشویی رابطه مستقیم با قیمت آن دارد. چرا که هرچه ابعاد درب بیشتر باشد، وزن درب افزایش یافته و مسلما درب مورد نظر از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. اما عموما برای درب ریلی مورد استفاده در ساختمان‌های مسکونی، به دلیل اینکه درب ابعاد کمتری نسبت به انواع صنعتی آن دارد، درب کوچکتر بوده و از قیمت کمتری برخوردار است. علاوه بر آن، به دلیل وزن پایین‌تر درب‌های ریلی مورد استفاده در ساختمان‌ها، امکان نصب موتور درب اتوماتیک ریلی، با قدرت پایین برای آن‌ها ایجاد می‌شود که همین امر قیمت نهایی درب را بسیار کاهش دهد.

اما نوعی دیگر از همین درب‌ها، برای ورودی کارخانجات و سازمان‌ها نصب می‌شود که به دلیل سایز بزرگ درب، از لوازم و قطعات بادوام‌تر و پرقدرت‌تری استفاده می‌شود. از اینرو قیمت درب ریلی در این مقیاس، نسبت به قیمت درب ریلی حیاط  مورد استفاده در ورودی منازل، افزایش می‌یابد.

شرکت بزرگمهر با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید انواع درب‌های فلزی، درب فرفورژه، درب رول‌آپ، درب ریلی یا درب کشویی، یکی از خوش‌نام‌ترین برندها دراین حوزه می‌باشد. . شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت بزرگمهر و یا تماس با دفتر این شرکت از طریق تلفن34204-051، با محصولات این شرکت بیشتر آشنا شده و از مشاوره رایگان خرید درب و سایر ملزومات ساختمانی از قبیل خانه‌های پیش ساخته، درب فلزی، درب حیاط، کانکس، سازه‌های شیشه‌ای و گلخانه‌ای، ساندویچ پانل و ... بهرمند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درب ریلی مورد استفاده قرار ریلی اتوماتیک درب های ریلی باز و بسته انواع درب درب ریلی درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

 داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ اینجا را کلیک کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف