Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامحسین شهسواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراسم عصر پانزدهم خرداد ماه با سخنرانی سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) در مسجد امام حسن عسکری شهرک کوثر قزوین برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این مراسم برنامه هایی نیز به منظور گرامیداشت این مناسب در فضای مجازی تدارک دیده شده و اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را باید جرقه و زیرساخت انقلاب اسلامی بدانیم،اتاکید کرد: این واقعه مهم و تاریخی و اهمیت آنرا باید برای نسل های جدید انقلاب به خوبی تبیین کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: قیام ۱۵ خرداد پاسخی به استبداد و وادادگی رژیم طاغوت بود که از سوی روحانیت مبارز شیعه و در راس آن بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ساماندهی و شکل گرفت و پایه های حکومت استبدادی پهلوی را به لرزه درآورد.

سحرگاه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه امام راحل در قم یورش بردند وآن حضرت را که در یک سخنرانی در مدرسه فیضیه ، جنایات شاه را بر ملا کرده بود، دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی از دستگیری امام (ره ) نگذشته بود که مردم قم به قصد اعتراض از خانه هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبر خود پرداختند و مردم تهران و چند شهر دیگر نیز دست به اعتراض زدند.

مردم ایران که با قیام گسترده  خود در جریان نهضت ۱۵ خرداد نشان دادند خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند که با هجوم نیروهای شاه مواجه شده و عده زیادی به شهادت رسیدند.
علمای طراز اول کشور در ادامه برای چاره جویی در تهران اجتماع کردند و صدور اعلامیه‌های قوی و کوبنده از سوی مراجع تقلید موجب شد تا سرانجام رژیم ستم شاهی مجبور شود برای فرو نشاندن نارضایتی عمومی و بازگرداندن آرامش به فضای ملتهب و نا آرام کشور، امام خمینی (ره) را در فروردین ماه ۱۳۴۳ آزاد کند.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد استان قزوین امام خمینی ارتحال سپاه صاحب الامر قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد استان قزوین امام خمینی قیام ۱۵ خرداد استان قزوین امام خمینی ارتحال سپاه صاحب الامر قزوین اخبار کنکور ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد