Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، هادی بهداد افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰ هزار پرونده افرادی که از سازمان خدمات مستمر دریافت می‌کنند در این مراکز توزیع شده است و به زودی ۲۵۰ هزار پرونده‌ پشت نوبتی در مراکز مثبت زندگی استان‌ها توزیع می‌شود.

وی، تعیین و تکلیف پرونده‌های مددجویان مستمری‌بگیر را از محسنات مراکز خدمات مثبت زندگی برشمرد و گفت: با توجه به اصل دسترس‌پذیری مراکز مثبت زندگی تاکنون ۲ هزار و ۵۳۰ مرکز در کشور فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا،  صدور مجوز برای تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸، ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار این سازمان قرار گرفت و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرین، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

فرآیند ارائه خدمات به فرد یا خانواده به این صورت است که ساکنان یک حوزه دسترسی(منطقه) به مراکز مراجعه می‌کنند یا کارشناسان نزد آنان می‌روند، خدمت نهایی را دریافت می‌کنند یا از طریق نظام ارجاع به سطوح بالاتر می‌روند و پس از دریافت خدمت برای پیگیری و تکمیل درازمدت، به مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی بازگردانده می‌شوند.

همچنین وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این مراکز گفته بود که وجود پرونده الکترونیک برای هر خانواده تحت پوشش بهزیستی در مراکز مثبت زندگی باعث حذف بروکراسی زائد شده است. در این مراکز خدماتی مثل آموزش خانواده برای پیشگیری از معلولیت و آموزش توانمندسازی برای آسیب های اجتماعی و نیازسنجی فعال انجام می شود. با تشکیل مراکز خدمات مثبت به عنوان ابرپروژه اجتماعی فصل نوینی در خدمات اجتماعی باز می شود و ظرفیت شبکه سلامت اجتماعی شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها مستمری مددجویان مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور مستمری مددجویان مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور مراکز مثبت زندگی مراکز خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است