Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:49:44 GMT

رشد ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۳۰۴

رشد ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بر اساس آماری که گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و هوانوردی ایران منتشر کرده است پروازهای عبوری از آسمان ایران رشد چشمگیری داشته اما عدد و رقمی در این گزارش آورده نشده است.

جابجایی حدود ۲ میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور در نخستین ماه بهار

بر اساس این گزارش در فروردین سال ۱۴۰۰، در مجموع ۲۵ هزار و ۲۷۱ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده است که یک میلیون و ۹۲۳هزار و ۵۲۶ مسافر و ۱۹ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۳۷ کیلوگرم بار با استفاده از این پروازها جابجا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار نشست و برخاست نسبت به ماه اسفند ۲ درصد کاهش داشته است، اما نسبت به فروردین ۱۳۹۹، ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

در این ماه فرودگاه مهرآباد با ۹ هزار و ۵۱۱ نشست و برخاست و جابجایی ۷۴۸ هزار و ۳۲۹ مسافر صدرنشین فرودگاه‌های کشور است و ۳۲.۰۵ درصد کل پروازها در این فرودگاه انجام شده است.

پس از آن فرودگاه مشهد با جابجایی ۳۱۱ هزار و ۷۱۶ مسافر و فرودگاه کیش (که در مالکیت منطقه آزاد کیش است) با جابجایی ۲۷۶ هزار و ۹۰۸ مسافر در رتبه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

فرودگاه شیراز نیز سومین فرودگاه پرتردد در جمع فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است.

در این ماه فرودگاه های رفسنجان و شهرکرد با ۶ نشست و برخاست و جابجایی به ترتیب ۲۶۱ و ۲۶۲ مسافر کم ترددترین فرودگاه کشور بوده و حداقل ۸۰ درصد از پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است.

 آمار فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بعلت عدم ثبت و مغایرت گیری در سامانه، قابل بهره برداری نیست.

کاهش پروازها نسبت به اسفند

‌در فروردین سال ۱۴۰۰، جمعا ۲۸ هزار و ۳۴۳ پرواز داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده و ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۱۰۶ مسافر با استفاده از این پروازها جابجا شده‌اند.

از آنجا که فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران تنها مختص پروازهای داخلی است، این فرودگاه در صدر فرودگاه‌های کشور در زمینه پروازهای داخلی است.

پس از این فرودگاه، فرودگاه‌های مشهد، کیش و شیراز قرار دارند.

از آنجا که آمار مرتبط با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در گزارش منتشر شده نیامده است، نمی‌توان در مورد تغییرات پروازهای بین‌المللی اظهار نظر کرد.

اما در فروردین سال ۱۴۰۰ به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، ارومیه، گرگان، رشت و کرمان ۶۰۶ نشست‌وبرخاست خارجی انجام شده که بخشی از این پروازها باری بوده‌اند. همچنین ۲۰ پرواز خارجی نیز از فرودگاه قشم که تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها نیست، انجام شده است.

کاهش تاخیر پروازهای داخلی

در فروردین سال ۱۴۰۰، اوج پروازها از میان روزهای هفته در روز یکشنبه و در میان ساعت‌های شبانه روز در ساعت ۸ و ۹ صبح بوده است.

در این ماه ۹۷.۸۳ درصد کل پروازها داخلی، ۲.۰۱ درصد خارجی و ۰.۱۶ درصد به مقصد عتبات عالیات بوده است. در این ماه بیشترین تردد میان فرودگاه مهرآباد و فرودگاه کیش انجام شده است. مسیرهای تهران-مشهد-تهران و تهران-شیراز-تهران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.  

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ فرودگاه کرمان با متوسط ۱۰۹ مسافر در هر پرواز و فرودگاه بندر لنگه با متوسط ۲۶ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند.  

همچنین در این ماه ۱۷ درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی دارای تأخیر بوده و همچنین در همین مدت متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار ۷۷ دقیقه بوده است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عسلویه کیش فرودگاه مهرآباد تبریز سازمان هواپیمایی کشوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عسلویه کیش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عسلویه کیش فرودگاه مهرآباد تبریز سازمان هواپیمایی کشوری اخبار کنکور فروردین سال ۱۴۰۰ شرکت فرودگاه ها فرودگاه مهرآباد انجام شده نشست و برخاست تحت مالکیت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.

به گزارش ایسنا شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی