Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: هرچه به ایام ۲۸ خرداد نزدیک‌تر می‌شویم شور و حال انتخاباتی بیشتری فضای کشور از جمله استان اصفهان را فرا می‌گیرد، حال و هوایی که در شرایط کرونایی این روزهای کشور بیشتر مجازی است و همین امر حساسیت دقت مردم در باور و توجه به تبلیغات و لزوم دقت مدیران کشوری و مسئولان ستادها در ساماندهی این فضا را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبلیغات برای داوطلبان در فضای مجازی، جمع‌های کوچک دوستانه و همکاران، گرچه بیشتر به سمت‌وسوی انتخابات ریاست جمهوری تمایل دارد اما داوطلبان شورای و شهر و روستا نیز بیکار ننشسته‌اند و با حضور در مساجد و در میان مردم سعی در اقناع مردم به رأی دادن و اثبات اصلح بودن خود را دارند؛ گرچه تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد بودن در یک جمع بیشتر از حرکات انفرادی شانس پیروزی دارد.

تبلیغات داوطلبان شورای شهر و روستا رنگ و بوی جدیت گرفت

تبلیغات داوطلبان شورای شهر و روستا در روزهای اخیر کمی جدی تر شده است و اغلب با یک عکس کلیشه‌ای از انگشت جوهری داوطلب دنبال می‌شود که البته با هدف و شعار دعوت به حضور پرشور در انتخابات تزئین شده است.

امروز قرارگاه انتخاباتی گام دوم، لیست ۴۲ نفره نامزدهای منتخب خود در شورای اسلامی شهر را منتشر کرد؛ بنا بر اعلام این قرارگاه با آغاز مرحله دوم گزینش‌های تخصصی و بررسی‌های دقیق‌تر و استفاده از نظرات کارشناسی سایر قرارگاه‌ها و مجموعه‌های انتخاباتی، این تعداد به ۱۳ نفر تقلیل یافته و لیست نهایی قرارگاه، به زودی منتشر خواهد شد؛ البته افراد حاضر در لیست نهایی این قرارگاه هیچ منعی برای حضور در سایر لیست‌ها نداشته و امکان تبلیغ و معرفی توسط سایر نهادهای سیاسی و مردمی را دارند.

هر وقت نباشی جای تو خالی است هم‌وطن!

این روزها گرچه از یک سو دعوت مردم برای حضور حداکثری در انتخابات از سوی تمامی ستادهای داوطلبان با شعارهای جالبی همچون «پازل ایران با رأی تک تک ایرانیان کامل می شود»، «هر وقت نباشی جای تو خالی است هم‌وطن» و شعارهای انگیزه آفرین دیگر دنبال می‌شود اما از سوی دیگر در برخی موارد بداخلاقی‌های انتخاباتی را از سوی افراد مغرض و گاه جاهل شاهد هستیم.

در شرایطی که همچنان کل کل بر سر نحوه طراحی، نوع شعارها و غلط‌های املایی پوسترهای انتخاباتی در میان طرفداران داوطلبان ادامه دارد، متن‌های زردی که با توسل به برخی شایعات نابجا نگاشته شده است در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ در اغلب این متون از فضایی داستانی، غم‌انگیز و سوزناک به شکل ناجوانمردانه و با شایعه‌پردازی درباره سمت‌های قبلی یک داوطلب برای ضربه زدن به وی استفاده شده است، طبیعی است که این نوع تبلیغات نشان می‌دهد فضای مجازی هرگز نمی‌تواند فضایی مطمئن برای انتخاب اصلح باشد.

هوشیاری مردم، خنثی کننده تبلیغات دروغین انتخاباتی

طراحی عکس‌هایی با کمک فتوشاپ برای وارونه جلوه دادن برخی حقیقت‌ها در ارتباط با داوطلبان از دیگر مواردی است که نمی‌توان وفور آنها در فضای مجازی را نادیده گرفت و گرچه مسئولان ستادها در اغلب موارد در پی خنثی‌سازی شایعات هستند اما به نظر می‌رسد هوشیاری مردم از هر عامل بازدارنده یا جوابیه‌ای مطمئن‌تر است.

روز گذشته نشست رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان با رئیس و جمعی از اعضای یکی از ستادهای انتخاباتی برگزار شد و رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان در این نشست بر حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد.

تاکید رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان بر حضور پرشور در انتخابات

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان با دعوت برای حضور حداکثری ارامنه برای شرکت در انتخابات سال جاری، اظهار داشت: از همه ارامنه برای حضور و شرکت در انتخابات سال ۱۴۰۰ دعوت می‌کنم چراکه برنامه ارامنه اصفهان حضور پرشور در انتخابات سال جاری است.

گریشون آلیک افزود: هم اکنون در حال برگزاری جلساتی پیرامون تعیین کاندیدای اصلح ارامنه اصفهان هستیم و تا چند روز آینده کاندیدای موردنظر شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

نقش شهرداری‌ها در پرشور کردن فضای انتخاباتی کشور با تبلیغات محیطی

امروز نشستی نیز در فرمانداری اصفهان برگزار شد و حسین سیستانی فرماندار اصفهان بر نقش شهرداری‌ها در پرشور کردن فضای انتخاباتی کشور با تبلیغات محیطی و بهره‌گیری از دیگر ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما باید در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات انتخاب شخص یا اشخاص اصلح قرار بگیرد.

استفاده از ظرفیت‌های خبری عمومی در اینستاگرام

از نکات جالبی بود که روز گذشته در فضای مجازی توجه بسیری برانگیخته است دعوت یکی از ستادهای انتخاباتی اصفهان از مردم برای حضور در فعالیت‌های خبری به مدت یک هفته در این ستاد بود.

با گذشت چند روز از آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی داوطلبان همچنان هر روز خبر افتتاح ستادهای جدید در نقاط مختلف اصفهان به گوش می‌خورد به نوعی که روز گذشته ستاد جوانان یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز کار خود را به شکل رسمی آغاز کرد؛ استفاده از ظرفیت قشرهای مختلف برای ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات در نقاط مختلف بالا و پایین شهر در افتتاح این ستادها مدنظر قرار گرفته است.

اما نکته جالب توجه اینجاست که همچنان تنها بنرهای تبلیغاتی یکی از کاندیدها در سطح شهر به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد مابقی داوطلبان یا استفاده از ظرفیت تبلیغی شهری را به روزهای آخر واگذار کرده‌اند و یا تبلیغ مجازی را در شرایط فعلی ارجح می‌دانند.

برگزاری ۳ نشست برای ۳ داوطلب توسط یکی از رسانه‌ها!

برخی رسانه‌ها نیز در این میان بیکار ننشسته‌اند و به جز فعالیت‌های خبری معمول خود، تعامل خوبی را با ستادهای تمامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برقرار کرده‌اند به نوعی که یکی از نمایندگی یکی از خبرگزاری‌های رسمی در استان اصفهان، تاکنون برگزاری نشست خبری سه کاندیدای مختلف را برعهده گرفته است و به نظر می‌رسد این روند که البته شائبه‌های زیادی را نیز در بردارد، ادامه داشته باشد.

امروز همچنین ۵۲۸ نفر از علما و اساتید حوزه علمیه استان اصفهان در حمایت از شورای نگهبان بیانیه‌ای صادر و بر مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کردند.

حمایت علمای اصفهان از شورای نگهبان / ‏آب‬ به آسیاب دشمن‬ نریزید

در بخشی از این بیانیه آمده است: علما، اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان اصفهان با توجه به جایگاه رفیع و قانونی شورای نگهبان و با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی ایران و جهان، حمایت خود را از اقدامات شورای نگهبان اعلام داشته و حملات ناجوانمردانه برخی از افراد و جریانات سیاسی را آب به آسیاب دشمن ریختن دانسته و محکوم می‌نماید و از مردم فهیم می‌خواهد با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری با حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه تلاش کنیم دولتی انقلابی، مقتدر و توانمند را برای نجات از تنگناهای موجود بر مسند قویه مجریه بنشانیم.

با وجود همه شایعه‌های انتخاباتی آنچه که علما، مسئولان و مردم بر آن تاکید دارند، یک تلاش عمومی و دسته جمعی برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات است و در این میان نباید از ظرفیت معتمدان محلی، افراد، دانشمندان و علمای آگاه و با بصیرت در هدایت مردم به سمت و سوی انتخاب افراد اصلح هم برای پست ریاست جمهوری و هم شورای شهر و روستا نیز غافل شویم.

کد خبر 5226345

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انتخابات 1400 حسین سیستانی فرمانداری اصفهان انتخابات شورای شهر و روستا مشارکت مردم در انتخابات فضای مجازی انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه چالش شایستگی گرگان آمار کرونا اردبیل شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه اراک چالش شفافیت حضور پرشور در انتخابات فضای مجازی استان اصفهان حضور حداکثری شورای نگهبان شهر و روستا برای حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان