Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:27:51 GMT

نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۴۰۴

نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها

شما می‌دانید که شستن دست‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری چقدر مهم است، اما وقتی در موقعیتی قرار دارید که آب فراهم نیست چه کاری انجام می‌دهید؟ در این هنگام سعی کنید از یک محلول ضدعفونی کننده یا ژل الکلی استفاده کنید که می‌توانید همیشه همراه خود داشته باشید.

محلول ضدعفونی کننده‌ی بر پایه الکل، میکروب‌های دست را از بین می‌برد، باکتری‌های بیماری‌زا از دستگیره‌های در، کلید و پریز برق و سایر سطوحی که دست‌ها با آن‌ها در تماس هستند منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر بخشی مواد ضدعفونی کننده به میزان و نوع الکل مصرفی بستگی دارد. طیف وسیعی از الکل 60-90٪ در از بین بردن انواع  باکتری‌های دست موثر است. حتی اگر دستان‌تان تمیز به نظر برسد، خوب است که مرتبا آن‌ها را با محلول ضد عفونی کننده دست، ضدعفونی کنید زیرا میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا با چشم قابل دیدن نیستند.

بهترین روش استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست

به اندازه‌ی کافی محلول ضد عفونی کننده دست روی دست‌ها ریخته به طوری که این میزان بتواند تمام سطح دست و ناخن‌ها را پوشش دهد. دست‌ها را به هم بمالید و تمام قسمت‌ها از جمله پشت دست‌ها، پشت ناخن و بین انگشتان را با محلول بپوشانید تا الکل جذب شده و دست‌ها خشک شوند. از دست زدن به صورت یا چشم خود تا خشک شدن دست خودداری کنید. اگر کودکان شما نیز از محلول ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند، بهتر است میزان و نحوه مصرف چندین بار اول با نظارت شما باشد تا نحوه‌ی صحیح ضدعفونی را یاد بگیرند. از آنجا که الکل می‌تواند سمی باشد و حجم بسیار کمی از مواد ضدعفونی کننده دست بسیار غلیظِ برای مست شدن نوزادان و کودکان نوپا مورد نیاز است، مهم است که این مواد ضدعفونی کننده دست از دسترس کودکان خردسال دور نگه داشته شود و استفاده از آن‌ها همیشه تحت نظارت باشد. برخورد دست بعد از خشک شدن الکل با دهان هیچ‌گونه مسمومیتی را ایجاد نمی‌کند.

معمولا یک ماده نرم‌کننده پوست در محلول‌های ضدعفونی کننده وجود دارد که به نرمی پوست کمک می‌کند. پوست، اولین خط دفاعی بدن است، بنابراین توجه به مراقبت از پوست یک امر اساسی است. اگر پوستی خشک دارید یا دستان شما قرمز و تحریک می شوند، بهتر است بلافاصله مصرف محلول‌ ضدعفونی کننده را متوقف کنید و از لوسیون‌ها و کرم‌ها استفاده نمایید. لوسیون دست از خشک شدن و ترک خوردگی پوست جلوگیری می‌کند.

آب و صابون را فراموش نکنید

 پس از لمس هر چیزی که فکر می‌کنید تمیز نیست مانند پول، تلفن و صفحه کلید، می‌توانید از محلول‌ ضدعفونی‌ کننده دست استفاده کنید. با این وجود وقتی دست‌ها به وضوح کثیف هستند، ضدعفونی با محلول نباید جایگزین آب و صابون شود.

برای اطمینان از شستن صحیح دست‌ها:

دست‌تان را با آب خیس کنید.
کف دست‌تان مایع دستشویی ریخته و شروع به آغشته کردن تمام نقاط دست کنید.
دست‌ها، مچ‌ها و زیر ناخن‌ها را حداقل به مدت 15 ثانیه مالش دهید.
دست ها را زیر آب روان، آب‌کشی نمایید.
با حوله کاغذی خشک کنید و شیر را با حوله ببندید.

شما می‌توانید برای مشاهده لیست قیمت و خرید انواع محلول ضد عفونی کننده به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال مراجعه فرمایید.

منبع: فارس

کلیدواژه: زبان اینترنت تمرین فیلم محلول ضدعفونی کننده کننده دست دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم

در اعتراضات و تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا، تاکنون بیش از ۶۰۰ دانشجو توسط پلیس این کشور دستگیر شده اند. در ادامه ویدئویی از نحوه عجیب دستگیری یک دانشجوی معترض را می‌توانید ببینید که در فضای مجازی پربازدید شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم)
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است